In een server zit hier een Intel SRCU32 controller. Hier zitten 2 SCSI schijven aan in RAID1. Dit werkt verder allemaal prima. Als kernel heeft de machine Linux-2.6.9-gentoo-r14 onder x86_64 (Gentoo dus verder).
Intel heeft op hun site een aantal tootjes ter download staan. Storcon bijvoorbeeld. Hiermee kan je de controller beheren om bijvoorbeeld array's aan te maken of te verwijderen zodat de server niet down hoeft. Anyway, die tools zijn i386. Maar in een 32-bit omgeving kan ik ze wel draaien (in 64-bit overigens ook
). Echter krijg ik als ik gewoon lokaal de controller wil benaderen de volgende mededeling:
Vanaf een andere site (Vortex-ICP geloof ik) kon ik icpcon downloaden. Volgens mij is dit exact hetzelfde programma als dat van intel, alleen de build-date is wat minder gedateerd (3 mei 2004, itt tot ergens in 2002 bij die van Intel). Dit programma geeft ook aan dat er geen controllers gevonden zijn.
Nu heb ik me al meerdere keren suf gezocht naar de combinatie amd64 en storcon. Het lijkt wel of deze constructie zeer zeldzaam is. Mijn vraag is dus of er meer mensen zijn met deze situatie of dat er mensen zijn die weten hoe ik storcon aan de praat krijg.
Intel heeft op hun site een aantal tootjes ter download staan. Storcon bijvoorbeeld. Hiermee kan je de controller beheren om bijvoorbeeld array's aan te maken of te verwijderen zodat de server niet down hoeft. Anyway, die tools zijn i386. Maar in een 32-bit omgeving kan ik ze wel draaien (in 64-bit overigens ook
Ik gebruik de gdth driver 3.04 en cat /proc/scsi/gdth/0 werkt ook gewoon:No Controller found.
De driver werkt dus perfect, omdat de srever nu in productie is kan ik niet testen of de status ook mee gaat wanneer ik er een schijf uit trek. Maar aangezien het even duurt voordat ik deze info krijgt lijkt er verder communicatie te zijn met de controller.Driver Parameters:
reserve_mode: 1 reserve_list: --
max_ids: 127 hdr_channel: 0
Disk Array Controller Information:
Number: 0 Name: SRCU32
Driver Ver.: 3.04 Firmware Ver.: 2.34.09-R05C
Serial No.: 0x43C05C9E Cache RAM size: 262144 KB
Physical Devices:
[snip]
Logical Drives:
Number: 0 Status: ok
Capacity [MB]: 34971 Type: RAID-1
Slave Number: 10 Status: ok
Missing Drv.: 0 Invalid Drv.: 0
To Array Drv.: --
Array Drives:
--
Host Drives:
Number: 0 Arr/Log. Drive: 0
Capacity [MB]: 34961 Start Sector: 8192
Vanaf een andere site (Vortex-ICP geloof ik) kon ik icpcon downloaden. Volgens mij is dit exact hetzelfde programma als dat van intel, alleen de build-date is wat minder gedateerd (3 mei 2004, itt tot ergens in 2002 bij die van Intel). Dit programma geeft ook aan dat er geen controllers gevonden zijn.
Nu heb ik me al meerdere keren suf gezocht naar de combinatie amd64 en storcon. Het lijkt wel of deze constructie zeer zeldzaam is. Mijn vraag is dus of er meer mensen zijn met deze situatie of dat er mensen zijn die weten hoe ik storcon aan de praat krijg.
edit:
in de titel staat storcom, dit moet dus storcon zijn.
in de titel staat storcom, dit moet dus storcon zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 18-03-2005 11:52 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!