Toon posts:

[Word] aangepaste pagina nummering

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor een verlslagje de volgende manier van pagina nummering hebben:

001/123, 002/123, etc

heb alleen geen idee hoe je dit zou moeten doen zonder voor elke bladzijde het handmatig te doen. Heeft iemand een methode die niet teveel werk kost :P, ben zelfs wel bereid om over te stappen naar een ander programma (indesign ofzo?).

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Je kan toch in je kop en voetteksten eenvoudig paginanummering aangeven.

Er is een standaard tekst invoeging (ik neem aan dat 123 het aantal pag's is) die 'pagina 1 van x' maakt, deze kan jee eenvoudig aanpassen tot 1/x.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wil ook echt dat ie 001/123 ipv 1/123 en zelfs als er bijvoorbeeld maar 65 pagina's zijn : 001/065 doet

Verwijderd

In Word 2003 (NL):

Rechtermuisklik op een paginanummer --> Veld bewerken... --> Veldcodes -->
"PAGE" veranderen in

PAGE \# "000"

Met het aantal nullen geef je de lengte van de paginanummer aan, inclusief de leading zeros.

Het gedeelte /065 of /123 of whatever kun je bij de voettekst erbij plakken. Tadaa! :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 15:39 ]

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Of nog beter:
code:
1
{PAGE \# 000}/{NUMPAGES \# 000}
(Dit is de FieldCode weergave van de twee fields die je nodig hebt. Let op: de "/" is niet een Field, maar komt tussen de twee Fields in te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door CoRrRan op 17-03-2005 15:41 . Reden: Andere slash ]

-- == Alta Alatis Patent == --

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 11:00

leuk_he

1. Controleer de kabel!

formaat in het veld toegvoegen (toggle field om onderwater code te zien/editen:)

002 / 004

code:
1
{PAGE \# "000" \* MERGEFORMAT}/{NUMPAGES \# "000" \* MERGEFORMAT }

/edit van spuit 11: dit generreer ik dus met word 2000 weet eigenlijk niet waarom die mensen boven bij geen mergeformaaat nodig hebben en ik wel.

[ Voor 34% gewijzigd door leuk_he op 17-03-2005 15:42 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Muchas gracias,...idd pcies wat ik wilde, wow iets schijnt gewoon te kunnen zoals ik het wil in Word :P

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

leuk_he schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:41:
[...]
/edit van spuit 11: dit generreer ik dus met word 2000 weet eigenlijk niet waarom die mensen boven bij geen mergeformaaat nodig hebben en ik wel.
Op zich zou het ook wel moeten, omdat (volgens Word) je dan de formattering overneemt die al in het document aanwezig is. (Stel je voegt een Field in in een paragraaf met Style "Plain Text" of i.d., dan wordt de uitvoer van je Field ook "Plain Text".) Maar aangezien de paginanummers op zich niet direct gelinked lijken te zijn met een Word-Style, denk ik niet dat het heel veel effect zal hebben of je nu wel of niet "MERGEFORMAT" toepast. Waarschijnlijk is het netter om het wel te gebruiken, maar ik kan geen verschil vinden.

-- == Alta Alatis Patent == --

Pagina: 1