[testcase] Artis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Topicstarter
Hoi hier een paar foto's die ik onlangs in artis heb genomen met mijn nieuwe sigma 70-300 apo lens.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nieuwent/got/bird1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nieuwent/got/birdnoeffect.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nieuwent/got/birdeffect.jpg
Eentje met een speciaal effect.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nieuwent/got/tiger.jpg

Ben wel tevreden met de lens.
Moet nog wel wat leren. Maar mijn foto's worden beter.
Comments plz.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je het niet erg vindt (en ook al vindt je het wel erg :+ ) maak ik even testcase van de titel ipv showcase, want met dergelijke foto's (zeker als het er maar 3 zijn) is het geen showcase waard. Nummer de foto's graag even, en vertel welke cam je hebt gebruikt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Opzich zijn het aardige fotos, maar 2 en 3 vind ik eerlijk gezegd echt niets.. Verder moet je (merk je bij de onderste) er op het hek letten, anders krijg je 'banen' ervoor...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Let erop dat je het onderwerp niet steeds in het midden zet. Lees eens iets over de basisregels van de fotografie, zou ik je willen aanraden. :) Lekker lensje verder, zo te zien.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

is het niet in het midden zetten van je onderwerp een basisregel van de fotografie?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens mij wel, want als je elke foto het onderwep recht in eht midden zet dan word het ook zo saai. Dus kan je het onderwerp beter op 1/3 of 2/3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

ik zou eerder zeggen dat het een suggestie is. Het ligt er verder maar net aan wat voor 'n soort fotografie je bedrijft. Bij 6X6 portretten ga je iemand niet links of rechts zetten.
Onder basisregels versta ik eerder dingen als: zorg dat je onderwerp en achtergrond op de een of andere manier scheidt van elkaar. Bij een portret bijv. door een kleine DOF te kiezen. Of: schiet een voorwerp niet door een hek heen. Of: zorg ervoor dat de vogel niet net met z'n kop onder z'n vleugel zit omdat het onderwerp dan een beetje verloren gaat.

Oh well...de grens tussen regels en suggesties is vrij dun, bedenk ik opeens.

[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 17-03-2005 15:59 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Zoals let op dat er geen halve onderdelen aan je voorwerp zitten ;) Zoals de laatste foto van de tijger. Geen slechte foto, ware het niet dat zijn rechter oor, voor de kijker dus links, er maar half op staat.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 13:59
Ralph Smeets schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:02:
zoals de laatste foto van de tijger. Geen slechte foto, ware het niet dat zijn rechter oor, voor de kijker dus links, er maar half op staat.
Inderdaad. En ook jammer dat je toch heel licht de spijlen van de tralies nog ziet. Waarschijnlijk kon je niet anders, maar het geeft toch een lelijk effect. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
Dat het onderwerp vaak recht in het midden zit, is idd een val waar ik nogwel eens in wil vallen.
Lette nu voornamelijk op dat ik in kon zoomen en zo een wazige achtergrond kon creeren.
Foto 2 vindt ik persoonlijk wel wat hebben, juist omdat je niet gewoon de vogel ziet.
En de laatste foto is hij onvermijdelijk om die tralies er niet op te krijgen.
Gelukkig zijn ze wel wazig, maar was wel tevreden over de kleuren.

P.S de foto's zijn genomen met een nikon d70.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Dat 'speciaal effect' lijkt meer op een foto met te weinig licht. Kan je vertellen wat je hiervoor gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
Niky schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:30:
Dat 'speciaal effect' lijkt meer op een foto met te weinig licht. Kan je vertellen wat je hiervoor gebruikt hebt?
Dat is een NIK photoeffects plugin voor photoshop.
Hier zitten een aantal mooie effecten in.
Deze was midnight geloof ik. Het geeft, vindt ik, wel een mooi effect.
Al komt hij er wat minder uit zo.

Pagina: 1