Versatel adsl incl televisie .. ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
ik las laatst (en staat inmiddels ook op versatel.nl) dat versatel van plan is digitale televisie, telefonie EN adsl gaat aanbieden in een pakket, alles via de telefoonlijn.
heeft iemand hier al meer info over ? ik ben erg geinteresseerd, aangezien onze schotel er binnenkort mee ophoudt (codering change) en zitten er nog addertjes onder het gras ? (zoals dat bellen, naar alle vaste nr's in NL ? of dikke slowdown van het adsl als tv gekeken wordt?)

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133143

Ik de eerst vragen weet ik niet. Ik ben niet zo'n kenner op dat gebied. Maar ik denk niet dat internet merkbaar trager wordt als je tv kijkt. Ik denk dat dat wel goed geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103165

zou niet weten of je internet er ook langzamer van wordt: wat ik mij eerder afvraag: ben je als je naar deze provider gaat ook gelijk geabbonneerd op alle voetbalwedstrijden en exclusieve films?(canal+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Tv kijken via adsl is pas over een paar maanden mogelijk bij versatel.
Het snelste wat hun momenteel kunnen leveren(en wat ik nu ook heb :)) is 2mbit internet.
Maar volgens een interview met een van de hoge mannen bij versatel zal dat de instap snelheid worden!

En tja.. het is sowiesow over het algemeen bekend dat voip toch wat minder stabiel is dan de ouderwetse kpn telefoonlijn :)

Voip trekt ongeveer 4kb/s up en down.
Voor tv kijken, ik weet niets over de compressie e.d. van de door hun aangeboden zenders dus daar durf ik niets over te zeggen.

Deze discussie is trouwens al heel lang bezig op het forum van versatel zelf, misschien leuk om daar ook even een kijkje te nemen. :)
http://forum.versatel.nl

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 17-03-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hoi mensen,

Toch maar even reageren, ondanks de 'oudheid' van dit topic.

TV bij Versatel wordt aangeboden via ADSL 2+. Dit betekent dat er een theoretische snelheid mogelijk is van meer dan (ongeveer) 15 MBit. Deze snelheid is echter theoretisch, en is afhankelijk van meerdere factoren, waarbij de afstand het belangrijkste is.

Wat er gebeurt is dat er per 'dienst' een kanaal vrij komt. Dit betekent bijvoorbeeld 4Mbit voor ADSL, en 4Mbit (Vanwege de 'compressie') per videokanaal. Indien je binnen een bepaalde afstand van de centrale woont, krijg je 1 ADSL kanaal en 2 videokanalen. Woon je verder weg, dan krijg je 1 ADSL kanaal en 1 videokanaal.

Ik was echter meer benieuwd in: ADSL via de TV, wat hebben we er aan?

Oftewel, wat voegt het toe? Ik heb al TV, dus waarom zou ik TV via ADSL willen, wat zeer waarschijnlijk wat lastiger aan te sluiten is dan 'gewone' TV.

Wat denken jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32
bodiam schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:20:
Hoi mensen,

Toch maar even reageren, ondanks de 'oudheid' van dit topic.

TV bij Versatel wordt aangeboden via ADSL 2+. Dit betekent dat er een theoretische snelheid mogelijk is van meer dan (ongeveer) 15 MBit. Deze snelheid is echter theoretisch, en is afhankelijk van meerdere factoren, waarbij de afstand het belangrijkste is.

Wat er gebeurt is dat er per 'dienst' een kanaal vrij komt. Dit betekent bijvoorbeeld 4Mbit voor ADSL, en 4Mbit (Vanwege de 'compressie') per videokanaal. Indien je binnen een bepaalde afstand van de centrale woont, krijg je 1 ADSL kanaal en 2 videokanalen. Woon je verder weg, dan krijg je 1 ADSL kanaal en 1 videokanaal.

Ik was echter meer benieuwd in: ADSL via de TV, wat hebben we er aan?

Oftewel, wat voegt het toe? Ik heb al TV, dus waarom zou ik TV via ADSL willen, wat zeer waarschijnlijk wat lastiger aan te sluiten is dan 'gewone' TV.

Wat denken jullie daarvan?
Betere kwaliteit (digitaal, in ieder geval t/m de 'tuner'), betere prijs (hopelijk).
Het zal nog wel even duren voordat het beschikbaar is, in ieder geval een jaar gok ik zo.
Of wellicht dat ze eerst een pilot gaan draaien in de randstad (where else, vergeet de rest van het land maar zoals zo vaak).
Om alle dslam's te vervangen door ADSL2+ geschikte dslam's duurt wel even. BBned is hier vorig jaar al mee gestart en is ook nog niet klaar iirc.

[ Voor 3% gewijzigd door Sparta op 02-04-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik hoop dat je beseft dat de provider kan zien naar welk programma je kijkt en je complete zap gedrag kan monitoren.

Er zijn hoopjes adverteerders en programmamakers die veel geld voor deze informatie over hebben.
Pagina: 1