Toon posts:

heeft een sterkere cooler wel zin?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een standaard cooler.
Mijn proc. loopt stabiel op 650@900 40 graden, 1.65 v

daaronder 1.6v

op 650@950 loopt die stabiel op 44 graden 1.75v

1000 mhz kan niet want dan loopt crasht alles zo'n beetje.

Als ik nu bijv. die articooler koop is mijn proc. 35 graden, kan dan de voltage op 1.7 voor @950 en 1.85 v @ 1050, volgens mij niet.

De vraag is dus: hoeft de voltage minder hoog gezet te worden bij een coolere processor, zo nee, dan heeft een sterkere cooler dus geen zin????????

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
Wat is er mis met een hoger voltage? Als je een hoger voltage instelt wordt de proc misschien warmer, maar met een goede koeler blijft ie nog steeds koel en dan is dat probleem toch opgelost?
Als je toch geen hoger voltage wilt dan heeft het waarschijnlijk geen zin om een andere koeler te halen. Heel misschien wel, maar een sterkere koeler heeft meestal alleen zin als de pc vastloopt na een tijdje zeg 5 minuten zeg 100 minuten. Als ie al warm is. Dunkt mij

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Helaas... ;)

Nee, een koelere CPU betekent niet dat de Vcore omlaag kan.

Het is precies omgekeerd, als je de Vcore verhoogt bij dezelfde klok frekwentie, gaat de temp omhoog. Andersom heeft geen effect.. (niet lagere vcore dus bij lagere temp)

Verwijderd

POEKIE??? (Een alias hoop ik???)

Heb zelf ook een 650 (Duron week 34) met een MSI mdrbrd, EN een Arti cooler. Dure cooler toch weer een fl 70,= naar de kl..., ben niet echt tevreden, met mijn standaard cooler liep de temp. bij 950 op tot een +/- 46°C, Ik een Arti erop, en jawel 60°C (Genaaid), Krijg nu mij settings (benchmarks) op niet meer dan 80% van de waarden die hij zou moeten geven.
60°C toch een beetje veel voor een CPU. Ben weer lekker terug gegaan naar een Echte CPU DE ATHLON. Aanrader!!! PAS OP dat de cpu niet te heet wordt!!!!

Groeten Erwt

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Die Articooler was toch de opvolger van de Arctic Circle? Nou ik heb mijn standaard koeler vervangen door de Arctic Circle en ik ben dik tevreden! P3-700E@1050MHz. In de zomer op idle was ie 30 graden en op full load ( seti de hele dag erop ) niet warmer dan een graadje of 40. Dit op 1050MHz, 1.85Volt :7

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Erwt, ben je dan terug naar een Slot A gegaan ?? niet met een duron neem ik aan...

(Ik raak wat verward soms.. :) )

Of had je nou een Duron op 46 stressed met standaard koeler die naar 60 ging met dat Arctic dinges koelertje..

In ieder geval, het kan er ook aan liggen dat die Duron gewoon minder goed over te klokken is dan die Classic Athlon, zodat'ie warmer wordt ..

Trouwens,
gelukkig staat er niet Poekie Ajam he.... >:)
Pagina: 1