Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel enkele quote en datum (´11-1-2003)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij een import van excel naar access kom ik het volgende tegen:

in excel staat een lijst met geboortedata, sommige staan als volgt:
28-04-1960

en anderen als
'07-05-1959 (met een ' (enkele quote) ervoor)

Die enkele quote maakt er een zooitje van. Iemand id hoe ik die quote eruit kan krijgen? Via formatcells lukt dat niet.

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Die enkele quote geeft aan dat wat er in de cel staat "text" moet zijn. Op die manier kun je dus ook snel een formule zichtbaar maken in je sheet. (Stel je hebt staan:
code:
1
=4*4
in cel "A1" dan zie je als resultaat 16, als je dan in cell "A1" hetvolgende zet:
code:
1
'=4*4
Dan zie je als 'resultaat' in je sheet =4*4.)

Wat je dus moet doen om ervoor te zorgen dat je kunt werken met de cellen waar zo'n quote in staat, is deze simpelweg te vervangen mbv CTRL-H. Dat zou, volgens mij de oplossing moeten zijn.

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

of anders:
het cijfer 1 ergens in een cel plaatsen en kopiëren
volledige datumbereik selecteren
plakken speciaal->vermenigvuldigen
opnieuw formatteren als datum

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 20:44 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bovenstaande oplossingen kloppen beiden; dit is iets wat ook redelijk eenvoudig te vinden is (zie bijvoorbeeld hier de 2e hit) :) Voortaan zelf even zoeken dan kom je er vanzelf uit :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.