Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Als je de inhoud wat bestandsnamen wil vergelijken, kun je toch gewoon de output van ls of iets dergelijks in beide directories gewoon door diff heen halen, of snap ik je vraag helemaal verkeerd?
Okee, dan zou je een uitgebreide ls kunnen doen, maar volgens mij wordt dat echt een zooitje.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
openkat.nl al gezien?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Bij xxdiff is dat wel het geval, maar daar staat weer dat het een grafische
[ Voor 9% gewijzigd door Kaastosti op 17-03-2005 13:25 ]
over integratie in scripts e.d. maar daar heb ik geen ervaring mee
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Als je links de ene map opent, en rechts de ander (wisselen met [TAB] of met muisklik (ja, dat werkt ook over ssh en ook in text-mode). Vervolgens menu openen met F9 en de optie "Dir's vergelijken" (compare directories) kiezen. Dit kun je zelfs op 3 verschillende niveaus doen. Snel, normaal of grondig (100% diff).
mc is sowiezo een praktisch programmaatje voor je text-based bezigheden.
X-forwarding(desnoods via ssh) en een (gratis) X-server gebruiken?Kaastosti schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:13:
...
Bij xxdiff is dat wel het geval, maar daar staat weer dat het een grafischetool is? Ik ga er van uit dat ik dat ook gewoon in command-line kan gebruiken? Ik heb namelijk geen grafische shell.. is allemaal ssh
/edit: ik vind de midnight commander wel fijn werken vanaf de console, maar om het in een terminal te runnen vind ik het niet zo'n heel fijn ding. . . Je kunt precies het zelfde, maar ik vind het er dan alleen zo ranzig lelijk uitzien
[ Voor 24% gewijzigd door elTigro op 17-03-2005 15:14 ]
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
1
2
| sgr@tuner:~$ diff --version diff (GNU diffutils) 2.8.1 |
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat is toch wel het eerste wat ik op een linux doos zet zodra ik een prompt heb. (of had je nou alleen een prompt onder DOS???)
Anyhow, super programma, makkelijk om snel dingen te kunnen regelen, soms iets koppig.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier