UDP probleem speedtouch 510/sitecom wireless router

Pagina: 1
Acties:

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:58
Ik heb adsl via een speedtouch 510 modem. Deze is aangesloten op een sitecom wireless router.
Ik heb mijn speedtouch ingesteld met als default server 10.0.0.150. Mijn sitecom router heeft bij WAN instelling het ip 10.0.0.150. Verder heb ik in de sitecom de nodige poorten gemapt.

Nu is het probleem dat deze instellingen nooit langer dan een dag werken. Voor Shareaza heb ik poort 6346 open gezet voor upd/tcp in de sitecom router. Via een online test (http://jlh.no-ip.org/connectiontest/) kan ik vervolgens kijken of shareaza te bereiken is van buitenaf. Dit werkt. De volgende dag werkt dit niet meer, dan krijgt ie geen antwoord meer via UDP.

Wanneer ik dan de default server in de speedtouch op een ander ip instel, bijvoorbeeld 10.0.0.151, en de sitecom hetzelfde adres voor de WAN interface geef, werkt het weer. Ik krijg weer antwoord via UDP. De volgende dag is er weer hetzelfde probleem, dan moet er weer een ander ip ingesteld worden.

Dit heb ik nu 4 dagen achter elkaar moeten doen en heb er nu eigenlijk wel genoeg van op dagelijks mijn instellingen moeten te veranderen. Iemand enig idee waar het probleem zit en hoe te verhelpen?