voor een vraag/antwoord spel in director heb ik een database met verschillnde multiple choice vragen, deze worden random aangeroepen door het bestand "vraag.php" in director via "getNetText" dit werkt. De speler kan kiezen uit antwoord a, b en c, het antwoord word ook via getNetText ("http://server/check.php?answer=C") gestuurd, dit werkt ook. om in "check.php" het goede antwoord bij de vraag op te halen word er in "vraag.php" een sessie aangemaakt met het id van de vraag
het probleem is dat de sessie die in "vraag.php" gemaakt word niet word herkend in "check.php" als ik deze via director aanroep. Als ik de php files in de browser test werkt het wel.
ik kan op de server zien dat als ik via director de php scripts aanroep er 2 verschillende sessies aan worden gemaakt en dat als ik ze na elkaar in de browser aan roep de sessie wel word herkend en allus dus gewoon werkt.
Het probleem zit dus niet in de scripts maar waarschijnlijk in de manier waarop director met urls omgaat (wat weer niet uit zo mogen maken omdat php serverside is)
of het heeft te maken met dat ik te weinig van sessions afweet.
het probleem is dat de sessie die in "vraag.php" gemaakt word niet word herkend in "check.php" als ik deze via director aanroep. Als ik de php files in de browser test werkt het wel.
ik kan op de server zien dat als ik via director de php scripts aanroep er 2 verschillende sessies aan worden gemaakt en dat als ik ze na elkaar in de browser aan roep de sessie wel word herkend en allus dus gewoon werkt.
Het probleem zit dus niet in de scripts maar waarschijnlijk in de manier waarop director met urls omgaat (wat weer niet uit zo mogen maken omdat php serverside is)
of het heeft te maken met dat ik te weinig van sessions afweet.