Toon posts:

[Mdaemon] registreren via webinterface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

na veel gedoe en zoeken op (natuurlijk GOT) heb ik dan eingelijk een mailserver draaien.
het betrefd "MDaemon v7.2.3". alles werkt perfect ontvangen,verzenden, ook inloggen op webinterface gaat goed.

nu wil ik graag het volgende: ik wil graag dat mensen via een website zich kunnen registreren om zo gebruik te maken van mijn webserver.

ik heb ook onderstaande dingen draaien:
Server: Windows XP SP2 (ik weet het het is nog in testfase). O-)
------------------------------
# Apache Web Server Version 2.0.52
# PHP Script Language Version 5.0.3
# MySQL Database Version 4.1.8
# Zend Optimizer Version 2.5.7
# phpMyAdmin Database Manager Version 2.6.1-rc2
------------------------------

nu heb ik eingelijk nog niet echt veel geprobeerd omdat ik eigenlijk niet goed weet hoe ik dit moet aanpakken.
ik had eigenlijk gehoopt op een soort van "add-on" of "plug-in" voor mdaemon. maar deze kan ik (waarschijnlijk is die er niet eens) niet vinden.

B) voor de duidelijkheid: het gaat dus om Registreren niet om inloggen (dit gaat goed).

ik hoop dat mijn verhaal zo een beetje duidelijk is.

Verwijderd

Move PNS > SA

Verwijderd

Topicstarter
is er dan niemand die dit probleem kent? of liever een oplossing ?

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 09:48
Waarom zou je dat willen?
Dan maak je dus een backdoor zodat mensen zich makkelijk kunnen aanmelden op je server.

Dan heb je zelf geen controle meer over je server en kan jan en alleman zich aanmelden op je server.

Nee, als je een e-mail server hebt moet je hem als admin zelf beheren.
Dus ook zelf gebruikers aanmaken.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 20:26
Tja, het lijkt me toch dat je dan zelf zal moeten gaan programmeren. Eventueel kun je ervoor zorgen dat de mailserver de gegevens via Ldap ophaald. Misschien kun je iets in die richting zoeken, dan ben je van het MDaemonverhaal af. Users kunnen dan op een andere manier een account aanmaken.

Maar net zoals SpiriTNL al zegt, je maakt het spammers op deze manier natuurlijk wel heel erg makkelijk. Even een account registreren, en via een script/programma kun je zo jouw mailserver gebruiken als zombie voor het versturen van spamberichten.

-

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
MDaemon heeft een optie om op het inlog scherm ook een aanmeld procedure te activeren. Ik zal ff voor je zoeken waar dit precies zit.

Ja heb hem.

In de WorldClient opties op het tabblad Options kan je de volgende inschakelen:
Allow users to create new accounts

Je kan er eventueel een password op laten zetten die ze moeten weten voordat ze een account mogen creëren. Je kan ook maar op 1 domein dit systeem gebruiken. Dit is standaard het hoofddomein.

[ Voor 56% gewijzigd door tiguan op 18-03-2005 12:48 ]

Pagina: 1