Welke kabel (spoed)

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Ik ben bezig met een verhuizing, nu wil ik kabels aanleggen voor tv en internet.
Ik heb bij Speedlinq een abbonoment besteld, die komt binnenkort aan. Maar omdat ik de kabels vandaag aan wil leggen weet ik niet welke kabels ik nodig heb voor adsl.
Ik weet dat je een splitter hebt ofzo, daar zou de telefoonlijn in moeten komen en dan een uitgang voor de huistelefoon en een uitgang voor adsl. Moet ik nu dan een netwerk kabel leggen vanuit mijn kamer tot aan de huiskamer (waar de stekker + splitter van te tel. in de muur zit) of moet ik een telefoonlijnkabel leggen tot aan de modem? Weet iemand dit?

Bedankt

Signature

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00
een beetje meer uitzoeken mag ook wel...

het handigst is om de modem zo dicht mogelijk bij de splitter te zettten, en vanaf daar dan met een netwerkkabel naar je pc te gaan

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Een UTP kabel gaat vanaf je modem naar je pc.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Van de splitter moet je gewoon telefoonkabel naar de adsl modem trekken ... en van de modem een utp kabel naar je comp..
(Niet echt duidelijk titel!)

[ Voor 18% gewijzigd door djexplo op 17-03-2005 11:47 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:15

Nitai

Live the life you love.

- 1e telefoonaansluiting: telefoonkabeltje naar je splitter
- splitter: telefoonkabel naar je telefoon en telefoon kabel naar je modem
- UTP kabel tussen je modem (ethernet modem?) en pc

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je echt haast hebt kun je beter search gebruiken ipv een nieuw topic te openen

[search=welke kabel adsl netwerk]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:52
Ik zou gaan voor een lange netwerkkabel. Dan profiteer je het meeste van snelheid en heb je de minste storing (zo wordt het overigens ook geadviseerd...)

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

ik heb adsl van de kpn en ik denk dat de aansluiting wel het zelfde zal zijn.

bij mij ligt de splitter in de meterkast omdat daar de telefoonlijn binnen komt. (ik heb isdn en moet voor de nt1 kast aftakken)

tussen de splitter de modem zit bij mij een gewone tetefoonkabel. van de modem naar de pc (in mijn geval het netwerk) zit een cat5 netwerk kabel.

ik weet niet of dat er maximale lengtes aan de kabel zitten tussen het aansluit punt en de modem. aangezien ik graag alles weggewerkt wilde hebben ligt mijn modem op een 30 cm van de splitter en 60 cm van de binnenkomende kabel. daarna heb ik 20 meter netwerk kabel gelegt tot mijn centrale switch.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:11
Als je overal cat5e trekt dan zit je altijd goed. Die kun je voor zowel netwerk (100mbit en 1gbit), telefoon (4x over 1 kabel), isdn en eventuele andere doeleinden gebruiken. Het andere voordeel is dat die kabel zowat niks kost.

[ Voor 14% gewijzigd door robbert op 17-03-2005 11:59 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

leuk_he schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:46:
als je echt haast hebt kun je beter search gebruiken ipv een nieuw topic te openen

[search=welke kabel adsl netwerk]
precies. En aangezien je echt niet de eerste bent die dit wil(de) weten is dit prima te vinden...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.