Ik heb een beetje vreemd probleem met mijn desktop.
Zo nu en dan, (gemiddeld iedere 3 weken) heb ik een harde crash waarbij m'n systeem echt totaal niet meer boot, het lijkt net of een paar hele elementaire dingen van XP weg zijn oid. Een niet-cleane install is dan weer genoeg om m'n systeem helemaal te laten functioneren.
De verschijnselen:
- Rare crashes van programma's van een bepaald geheugenadres dat niet gelezen kan worden
- Windows popup dat er te weinig registry ruimte is
Vervolgens reboot ik, en dan kunnen er een aantal dingen gebeuren:
- Systeem reset nadat het eerste text-mode balkje is volgelopen, safe mode geeft aan na Mup.sys
- Systeem boot uiterst langzaam tot de login, ik probeer in te loggen, maar krijg daarna een melding dat er te weinig system resources beschikbaar zijn om te voltooien
- Melding van de WPA:

Het vreemde van dit alles is dat het normaal een super stabiel systeem is wat nooit problemen geeft... Zelfs in spellen blijft ie 4 uur lang perfect achter elkaar werken. Temps zijn ook in orde (water) Ik heb zelfs nog nooit een bluescreen gehad, maar wel een keer of 4 dit, en het begint me een beetje te irriteren. Elke keer kan ik een windows repair installatie doen, en daarna is het weer alsof er niets aan de hand was. Waar kan het probleem liggen?
Alle suggesties zijn welkom!
Ik heb geprobeerd:
- Teruggeclockt naar stock speed, nog steeds een crash na een tijd
- Memtest86 (uur of 3 laten draaien, geen enkel foutje)
- Maxblast (full HD test gedaan, niets aan de hand)
- Knoppix geboot, ook geen probleem (linux wil wel eens wat gevoeliger zijn voor hardware fouten)
- Nieuwste bios geflashed
Specs:
Asus A7N8X E -deluxe
XP 2800+
2x TwinMos 512MB DDR400
Ati Radeon 9800XT 128MB
Maxtor Diamondmax 9 160GB Sata
Aopen CDRW 4048
WinXP Pro
Zo nu en dan, (gemiddeld iedere 3 weken) heb ik een harde crash waarbij m'n systeem echt totaal niet meer boot, het lijkt net of een paar hele elementaire dingen van XP weg zijn oid. Een niet-cleane install is dan weer genoeg om m'n systeem helemaal te laten functioneren.
De verschijnselen:
- Rare crashes van programma's van een bepaald geheugenadres dat niet gelezen kan worden
- Windows popup dat er te weinig registry ruimte is
Vervolgens reboot ik, en dan kunnen er een aantal dingen gebeuren:
- Systeem reset nadat het eerste text-mode balkje is volgelopen, safe mode geeft aan na Mup.sys
- Systeem boot uiterst langzaam tot de login, ik probeer in te loggen, maar krijg daarna een melding dat er te weinig system resources beschikbaar zijn om te voltooien
- Melding van de WPA:

Het vreemde van dit alles is dat het normaal een super stabiel systeem is wat nooit problemen geeft... Zelfs in spellen blijft ie 4 uur lang perfect achter elkaar werken. Temps zijn ook in orde (water) Ik heb zelfs nog nooit een bluescreen gehad, maar wel een keer of 4 dit, en het begint me een beetje te irriteren. Elke keer kan ik een windows repair installatie doen, en daarna is het weer alsof er niets aan de hand was. Waar kan het probleem liggen?
Alle suggesties zijn welkom!
Ik heb geprobeerd:
- Teruggeclockt naar stock speed, nog steeds een crash na een tijd
- Memtest86 (uur of 3 laten draaien, geen enkel foutje)
- Maxblast (full HD test gedaan, niets aan de hand)
- Knoppix geboot, ook geen probleem (linux wil wel eens wat gevoeliger zijn voor hardware fouten)
- Nieuwste bios geflashed
Specs:
Asus A7N8X E -deluxe
XP 2800+
2x TwinMos 512MB DDR400
Ati Radeon 9800XT 128MB
Maxtor Diamondmax 9 160GB Sata
Aopen CDRW 4048
WinXP Pro
[ Voor 3% gewijzigd door Corn op 17-03-2005 11:31 . Reden: editz0r ]