Regelmatige (3 wekelijkse) harde crashes

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 10:12

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ik heb een beetje vreemd probleem met mijn desktop.
Zo nu en dan, (gemiddeld iedere 3 weken) heb ik een harde crash waarbij m'n systeem echt totaal niet meer boot, het lijkt net of een paar hele elementaire dingen van XP weg zijn oid. Een niet-cleane install is dan weer genoeg om m'n systeem helemaal te laten functioneren.

De verschijnselen:
- Rare crashes van programma's van een bepaald geheugenadres dat niet gelezen kan worden
- Windows popup dat er te weinig registry ruimte is

Vervolgens reboot ik, en dan kunnen er een aantal dingen gebeuren:

- Systeem reset nadat het eerste text-mode balkje is volgelopen, safe mode geeft aan na Mup.sys
- Systeem boot uiterst langzaam tot de login, ik probeer in te loggen, maar krijg daarna een melding dat er te weinig system resources beschikbaar zijn om te voltooien
- Melding van de WPA:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54327/full.jpg

Het vreemde van dit alles is dat het normaal een super stabiel systeem is wat nooit problemen geeft... Zelfs in spellen blijft ie 4 uur lang perfect achter elkaar werken. Temps zijn ook in orde (water) Ik heb zelfs nog nooit een bluescreen gehad, maar wel een keer of 4 dit, en het begint me een beetje te irriteren. Elke keer kan ik een windows repair installatie doen, en daarna is het weer alsof er niets aan de hand was. Waar kan het probleem liggen?
Alle suggesties zijn welkom!

Ik heb geprobeerd:
- Teruggeclockt naar stock speed, nog steeds een crash na een tijd
- Memtest86 (uur of 3 laten draaien, geen enkel foutje)
- Maxblast (full HD test gedaan, niets aan de hand)
- Knoppix geboot, ook geen probleem (linux wil wel eens wat gevoeliger zijn voor hardware fouten)
- Nieuwste bios geflashed

Specs:
Asus A7N8X E -deluxe
XP 2800+
2x TwinMos 512MB DDR400
Ati Radeon 9800XT 128MB
Maxtor Diamondmax 9 160GB Sata
Aopen CDRW 4048
WinXP Pro

[ Voor 3% gewijzigd door Corn op 17-03-2005 11:31 . Reden: editz0r ]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:04

angerfist-yentl

vake bei te bange!

mischien over lijd je hdd wel binnekort draai als je een maxter hdd hebt de gratis test tool van de site

Vake bei te bange

Verwijderd

ik neem aan dat je windows illegaal is :P

ik zou eerder softwarematig zoeken, er staat windows product activiation. zorg er altijd voor dat j de corporate versioin van windows neemt, hoef je me ook neit te activeren

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als ik zo die melding lees lijkt het me dat je een hele slechte crack heb gebruikt. Is het een legale versie dan zou ik zeker even contact opnemen met Micorsoft. Of installeer de hele zooi opnieuw aangezien je al aangeeft dat de windows repair niet helpt.

Verwijderd

Hij is Engels dus je mag aannemen illegaal. Probeer via school maar een nieuwe XP CD te regelen (wij kunnen voor iets van €25,- een nieuwe krijgen -_-), en download anders een nieuwe (denk niet dat de modjes dit leuk vinden :s). €150,- neertellen voor een compleet nieuwe zal er wel niet inzitten denk ik :) EDIT -> Zie net even een nieuwe, legale XP voor €90,-. Mocht je nog thuis wonen, zorg er dan voor dat je ouders hem voor "algemeen gebruik" kopen. Maak ze wijs dat de politie je kan opsporen en je een zware straf krijgt als je de illegale versie gebruikt oid :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 17:15 ]

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 18:59

TRG

Technotium99-m

@TS : wat een vervelende crashes zeg! Ik kan me goed voorstellen dat jij je onderhand net zoals dat poppetje op je avatar voelt..

@Topic : Indien de crashes van de TS inderdaad door een "slechte crack" komen .. wat moet ik me daar dan bij voorstellen (software technisch gezien). Hebben de ontwerpers een of andere procedure ingebakken die je computer superhard laat crashen indien sommige dingen illigaal lijken te zijn? maw - is het crashen opzettelijk ingebakken? Of is het crashen het gevolg van een kettingschakeling van softwarefouten naar aanleiding van een ranzig geprogrammeerde crack?

Ik ben zéér benieuwd naar de eigenlijke oorzaak..

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Verwijderd

als windows detecteerd dat de software illegaal is, waarom zou hij hem dan niet laten vastlopen?

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 22:13
Linkje van google.
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Licenties van school zijn gratis zolang je op school zit.
Anders maar een oem licentie kopen bij een hardware onderdeel.

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:35

Bleh!

:)

Toch kan ik mij niet voorstellen dat dit door WPA/een illegale versie zou komen... Wat het wel is zou ik ook niet weten, maar ik zou het inderdaad in het mobo/geheugen/hd zoeken ofzo.
Of misschien kabels oid. Nadeel is alleen dat je het natuurlijk niet zo makkelijk kunt testen.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je windows illigaal, of je moet een betere crack gebruiken, werkt deze windows wel op een andere pc naarbehoren? zo ja kijk je hardeschijf na met dat maxtor tooltje, zo nee? betere windows.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Quate: "Een niet-cleane install is dan weer genoeg om m'n systeem helemaal te laten functioneren."

Kan me voorstellen dat een gare install voor problemen zorgt :P

Maar ff serieus je hebt tot op heden dus enkel een repair uitgevoerd? Anders zou ik snel eens een schone install proberen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ja, tot op heden alleen de repair... Windows is inderdaad semi-legaal, maar dat heeft me tot nu toe geen enkel probleem opgeleverd. Ik bezit WinXP Pro NL legaal, maar ik prefereer de engelse versie, vandaar dat ik deze draai. Mogelijkerwijs regel ik wel eens een compleet legale via de universiteit, misschien dat dat het probleem oplost. Ik heb inmiddels wederom gerepaired, en het draait weer vlekkeloos... tot nu toe dan :)

Verwijderd

Is het niet zo dat ' ie probeert iets automatisch te updaten, om er vervolgens achter te komen dat de registratie brak is? Zet automatisch updates zoeken uit, als je dat nog niet gedaan had.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
Die melding kreeg ik ook bij een kennis, met officiele WinXP home NL, bleek dat de HD gewoon rot was (misschien cache op de hd gaar). Iig, hd vervangen -> problems solved

- hardware always changes.. -

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een harde crash heeft volgens mij echt helemaal niks te maken met wel of geen legale windows, software-activatie of registratie. Ik denk dat we het probleem echt in een stuk hardware moeten zoeken...

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Aangezien je XP Pro legaal hebt kun je dat toch iig even proberen?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ja, ik kan het wel proberen, maar het probleem is dat de fout maar zo zelden optreed. Daarom denk ik ook niet dat het windows gerelateerd is, maar meer hardware (daarom dit forum). Ik ga van de week eens testen met een andere hd, misschien dat dat helpt

Verwijderd

dit kan ook door soort spyware komen....
kan je een hoop cd geshuffle schelen.

Verwijderd

uhm memtest ivm vage geheugenfouten????

Verwijderd

http://gathering.tweakers...D=twinmos+a7n8x&where=GoT

Redelijk bekend probleem van ASSus

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die Maxtor test zegt helemaal niets. Ik heb hier een Maxtor schijf die bij het opstartmenu waarbij ik kan kiezen tussen 2 OS'en gewoon uit gaat en na de keuze gaat deze weer aan. De schijf is secondary dus slave maar toch heel vervelend en af en toe vliegt de schijf tijdens het werken gewoon eruit en Maxblast zeg dat deze schijf 100% is. SMART zegt schijf is prima en ik heb zo iets van nee dus.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1