Ik heb een Gigabyte GA-7N400 Pro2 (rev 2) moederbord in mijn systeem gezet ipv mijn oudere Soyo K7V Dragon plus. Wat ik nu zie is dat mijn processor ruim 10 graden warmer wordt dan op mijn vorige board. Wanneer hij idle is staat hij al op 50 gr. C en bij meer belasting staat hij al snel op 60 gr C. Dit is als de kast open staat. Bij een gesloten kast gaat hij zelfs in idle al naar de 60 gr C.
Koellichaam is goed bevestigd met koelpasta er tussen. Alle fans draaien goed. VCore spanning staat op 1.77V wat voor mijn Athlon XP 1700+ (Palomino core) goed moet zijn (volgens site van AMD). Alle frequeties staan zoals ze horen te staan.
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen, of dat ik hiermee gewoon door kan werken zonder versnelde veroudering van mijn Processor?
De CPU staat bij Gigabyte bij de ondersteunde processoren, en bij AMD staat dit bord bij de aanbevolen moederborden. Het zou dus allemaal zo moeten werken.
CPU: Athlon XP 1700+
mobo: Gigabyte GA-7N400 Pro2 (rev 2)
mem: 2x 256 Mb Hynix DDR PC2100
kast: Aopen
koelfan CPU: geschikt tot XP2000+
elke hulp wordt gewaardeerd
Gerrit
Koellichaam is goed bevestigd met koelpasta er tussen. Alle fans draaien goed. VCore spanning staat op 1.77V wat voor mijn Athlon XP 1700+ (Palomino core) goed moet zijn (volgens site van AMD). Alle frequeties staan zoals ze horen te staan.
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen, of dat ik hiermee gewoon door kan werken zonder versnelde veroudering van mijn Processor?
De CPU staat bij Gigabyte bij de ondersteunde processoren, en bij AMD staat dit bord bij de aanbevolen moederborden. Het zou dus allemaal zo moeten werken.
CPU: Athlon XP 1700+
mobo: Gigabyte GA-7N400 Pro2 (rev 2)
mem: 2x 256 Mb Hynix DDR PC2100
kast: Aopen
koelfan CPU: geschikt tot XP2000+
elke hulp wordt gewaardeerd
Gerrit