[XP] Novell single sign-on wil niet lukken*

Pagina: 1
Acties:

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Het volgende probleem doet zich voor.

Als ik mij aanmeldt op een Windows XP (Pro, SP2) machine op het Novell (6.5) netwerk, met Novell Client 4.90SP2.. dan krijg ik direct daarna nog een 2e venster (Titel: Windows Workstation) waar ik het lokale profiel van de PC moet opgeven. Dat profiel heeft verder geen wachtwoord, dus even op OK klikken volstaat om verder te gaan.

Nu is dit voor mijn gebruikers lastig omdat die vaak proberen om in dat venster hun Novell account weer in te voeren..wat dus niet lukt.

Ik heb al geprobeerd om SingleSign-on aan te zetten in de client maar dat geeft verder geen verschil. Het moet toch mogelijk zijn om met 1 username/wachtwoord in te loggen op een XP machine, op een Novell netwerk?

Addon: Heb ook al de nieuwste client 4.91 geprobeerd, zelfde probleem.

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

CXNeXo

This behavior is by design.

Zorg ervoor dat de gebruikersnaam op de client exact dezelfde naam heeft als de gebruikersnaam van de novell login.
Tevens maak je het wachtwoord voor beide accounts hetzelfde.

Verder kan je in de novell client bij het tabblad "Advanced Login" de setting: "Copy Netware Username to Windows" aan zetten.

[stuk uit de help van de novell client n.a.v. copy netware username to windows]

If this setting is on, whatever is entered in the primary (NetWare) Username field is copied into the Windows Username field, regardless of what might already be there. This setting has no effect when logging in Workstation Only, nor does it have any effect when doing a secondary login (from the Red N). Note that if the Windows Username is blank, this happens without this setting, but once the value has been set by a successful login, it will persist with that value, unless the location profile mandates that the name be blank. This setting makes it possible for an administrator to set up duplicate usernames in both NDS and Windows and the user can then log into both with a single entry. This setting provides support for UPN syntax and using dots in NDS usernames.

[ Voor 65% gewijzigd door CXNeXo op 17-03-2005 11:14 . Reden: help shit erbij ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of je kijkt bij coolsolutions ff naar een auto-login voor Netware.
Heb ik ook bij ee aantal pc'tjes hier gedaan, werkt als een trein. Alleen aan te bevelen als de pc's niet ook nog in een windows domein zitten.

• Mr-Leo
CXNeXo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:13:
Zorg ervoor dat de gebruikersnaam op de client exact dezelfde naam heeft als de gebruikersnaam van de novell login.
Tevens maak je het wachtwoord voor beide accounts hetzelfde.

Verder kan je in de novell client bij het tabblad "Advanced Login" de setting: "Copy Netware Username to Windows" aan zetten.

[stuk uit de help van de novell client n.a.v. copy netware username to windows]

If this setting is on, whatever is entered in the primary (NetWare) Username field is copied into the Windows Username field, regardless of what might already be there. This setting has no effect when logging in Workstation Only, nor does it have any effect when doing a secondary login (from the Red N). Note that if the Windows Username is blank, this happens without this setting, but once the value has been set by a successful login, it will persist with that value, unless the location profile mandates that the name be blank. This setting makes it possible for an administrator to set up duplicate usernames in both NDS and Windows and the user can then log into both with a single entry. This setting provides support for UPN syntax and using dots in NDS usernames.
Helaas is dit geen optie, ik heb hier een novell netwerk met 140 PC's en 550 gebruikers. :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me meer een Windows Operating Systems probleem :)
NOS > WOS

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan verander ik even het OS vooraan in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mr-Leo
Er moet toch een simpele oplossing zijn?

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen met een Novell netwerk en XP machines, alle novell users ook nog eens lokaal op alle pc's configureerd.. lijkt me niet echt werkbaar.

• Mr-Leo
Niemand??

Volgens mij staat dit topic hier ook niet goed.. is toch iets wat alleen met Novell te maken heeft.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 13:51
Je kan met zenworks de optie aanzetten om lokaal de gebruikers ook in te logen (server based) , zenworks maakt dan een nieuwe user aan met een random passwoord, en verwijderd deze weer als je uitlogt, hierbij kan je dan ook een aantal local policies meegeven.

je moet hiervoor dus wel zenworks op je server hebben geinstaleerd , de zen "Workstation manager" hebben geinstaleerd op je workstation, en de "zenworks snapins" in console one hebben geinstaleerd.

hierna kan je op de server een policie package maken met daarin de optie "Dynamic Local user" aangevinkt en geconfigureerd. (onder het tabblad Policies --> WinXP).

[ Voor 5% gewijzigd door eXcyle op 23-03-2005 11:39 . Reden: Typo King ]

• Mr-Leo
Weet iemand waar ik de novell client versie 4.90 kan downloaden? En dan bedoel ik niet de SP1 versie. Vanaf novell.com kan ik alleen de nieuwste versie downloaden.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mr-Leo schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:26:
Niemand??

Volgens mij staat dit topic hier ook niet goed.. is toch iets wat alleen met Novell te maken heeft.
Je antwoord is al gegeven, echter als je te lui bent om ff bij cool-solutions te zoeken....
Pagina: 1