Hoi, ik heb met de pc op mijn werk eenredelijk vaag probleem. Als ik de PC koud opstart en me vervolgens aanmeld bij het Windows2003-domein, gebeurt er zo'n 30-60sec. niets als 'uw persoonlijke instellingen worden toegepast' verschijnt. Vervolgens start de pc gewoon door. Een blik in Event viewer geeft me de info dat er geen domeincontroller is gevonden voor het domein. Netwerk access lukt verder dan wel, behalve dingen als het openen van "Active Directory Users And Computers", dat ook mislukt met de melding dat de domeincontroller niet bestaat/bereikbaar is. Ansich natuurlijk logisch. Nu komt het rare:
Als ik me afmeld middels een normale logoff, en me dan weer aanmeld, heb ik precies de hierboven beschreven problemen. Doe ik echter een restart, en meld ik me vervolgens aan, dan is er van een time-out bij 'uw persoonlijke instellingen worden toegepast' geen sprake en lukt ook het hele netwerkbeheer (incl. de Active Directory tools) perfect. Wat is hier het probleem? En beter nog: hoe is het op te lossen?
Even wat extra info: het draait om een PC met de volgende specs:
Ik heb al heel veel gezocht via google, maar kon daar alleen dingen vinden over een soortgelijk probleem maar dan tijdens het laden en niet tijdens het toepassen van de instellingen. Bovendien had men het daar steeds over een zich consequent herhalend probleem, en niet over een probleem dat na een warme herstart is opgelost. Iedereen die hier wat voor weet mag zich melden; elke hulp wordt zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt allemaal!
Als ik me afmeld middels een normale logoff, en me dan weer aanmeld, heb ik precies de hierboven beschreven problemen. Doe ik echter een restart, en meld ik me vervolgens aan, dan is er van een time-out bij 'uw persoonlijke instellingen worden toegepast' geen sprake en lukt ook het hele netwerkbeheer (incl. de Active Directory tools) perfect. Wat is hier het probleem? En beter nog: hoe is het op te lossen?
Even wat extra info: het draait om een PC met de volgende specs:
- Merk: Dell
- Type: Optiplex 170L
- Processor: Intel Pentium 4 @ 2,7Ghz
- Memory: 512MB
- NIC: Intel PRO100/VE
- Video-kaart: Onboard Intel 82865G Graphics Controller (Intel Extreme Graphics 2)
Ik heb al heel veel gezocht via google, maar kon daar alleen dingen vinden over een soortgelijk probleem maar dan tijdens het laden en niet tijdens het toepassen van de instellingen. Bovendien had men het daar steeds over een zich consequent herhalend probleem, en niet over een probleem dat na een warme herstart is opgelost. Iedereen die hier wat voor weet mag zich melden; elke hulp wordt zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt allemaal!