Azareus maakt paar gig kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb de faq gelezen, gegoogled en het forum compleet door gesearched, maar kon niets vinden; dus toch maar een topic.

het volgende is het geval, een paar uur geleden start ik mijn pc op en vervolgens azareus. Normaal staan al mijn torrents en gedownloade files op f:\incomin maar azareus begint ineens allemaal files te openen in c:\documents and settings\blablabla (kon het zo snel niet zien)

ineens krijg ik allemaal meldingen van "c schijf is vol" etc etc van Windows, Mcafee en azareus zelf. Mijn pc sloeg compleet vast en deed niets meer. Vervolgens heb ik gerestart en bleek dat ik maar 3 mb vrij had op c (ik had 4 gig vrij gisteravond nog) Om de een of andere vage reden denk ik heeft azareus geprobeerd om al mijn torrents naar een andere map te gooien, maar dat paste niet, en vervolgens sloeg hij vast.

Nu werkt azareus trouwens weer perfect, pakt gewoon mijn torrents op mijn f-schijf. maar ik kan die 4 gig nergens vinden!!! Als ik rechtermuisknop en dan eigenschappen doe op mijn map documents en settings, dan geeft hij 4,5 gig aan, maar alle submappen bij elkaar zijn nog geen 300 mb. ik kan dus nergens die verloren gigs vinden, weet niet welke bestanden het zijn!!

Ik heb ge disk checked, gedefragmenteerd, pqmagic een check laten doen, kan het nergens vinden! windows blijft zeggen dat die map 4,5 gig is, terwijl er maar 300 meg instaat.

Laten we lekker link gaan doen...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
enig idee welk bestand er in zou moeten staan?
- anders gewoon inhoud van die map kopieren naar de goede plek en dan mapje wegflikkeren
- of je kopieert het hele mapje naar de goede plek

PSN: djmurcielago

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

OM FAQ / Beleid:mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?
Verborgen bestanden
Bij het selecteren van bestanden: neem je ook Hidden en Systeem bestanden mee? Bijvoorbeeld de swapfile, hibernatefile en de NTFS bestandsindex nemen ook wat ruimte in. Zie de mapopties in verkenner.
nee, zo simpel zou het toch niet zijn? Maar ik vraag het toch voor de zekerheid.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

nog erger,.... even de prullenbak legen

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
Moet je eens opletten dat als je de download gaat starten , en de film of game of whatever is bv 4 gig groot , dan is dat mapje ook al meteen 4 gig groot terwijl hij nog niet helemaal klaar is .

Bv je begint met downloaden , en je hebt pas 2 kb binnen dan moet je eens naar de map gaan waar je de download hebt gezet , dan zie je dat de ruimte alvast gereseveerd is .

ff eigenschappen van de map , en de grote bekijken
s6

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zijn de resultaten dan? :) Er staat werkelijk een hele lijst van mogelijke oorzaken in dat soort gevallen en er staan daarin 2 testtooltjes gelinkt. OM FAQ / Beleid »» Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?

• PM
- ik ben geen newbie, natuurlijk heb ik hidden en system files aanstaan

- windows zegt dat de 4 gig in 'documents and settings' staat. alleen als ik de losse submappen en files in die map optel kom ik op 300mb

- ik weet dat azareus meteen een bestand aanmaakt voor de grootte wat het gaat worden. het probleem zit hem erin dat normaal die bestanden op mijn f schijf staan (en nu nog steeds) maar dat vanochtend dus azareus ineens die bestanden op de c schijf ging zetten, om vervolgens vast te lopen. Na herstart wil azareus de files weer gewoon op de f schijf zetten, maar de ruimte is wel weg op mijn c schijf.

oftewel, volgens mij heeft azareus ergens een spookbestand (of meerdere bestanden) aangemaakt, welke nu wel ruimte in nemen, maar die windows niet als zodanig ziet staan, zodat ik ze niet kan wissen

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-03 20:08
azureus gooit de bestanden in

documents and settings/applications/azureus/download/ (iirc)

kun je die map vinden?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• PM
ja. heb alle submappen getjekt in documents and settings. heb alle hidden en system dingen aan staan. ook die grafische tools van de faq vermelden geen grote bestanden...

denk dat ik zo maar een format doe en alles terug zet..

Pagina: 1