Ik zal mijn probleem even verder omschrijven 
ik ben met Knoppix op een oude pentium 1 200mhz aan het spelen (proberen)
nu lukt me alles verder goed desondanks dat ik een n00b ben in linux
ik krijg eth0 aan de praat en kan gewoon internetten
nu is de bedoeling dat de linux het verkeer doorstuurt naar de rest in het netwerk
en ik weet dat dit moet met IPMASQ
gelukkig zit er standaard ook een ipmasq optie in de firewall van knoppix dus das ook al niet moeilijk te doen
maar nu het probleem
:
Zodra ik eth1 configureer(netcardconfig) en dus up breng, knalt me internet eruit
ik krijg geen errors ofzow, maar ik kan gewoon niet meer browsen of pingen
ik kan ook niks verder meer in het netwerk bereiken
ook kan ik niks intern pingen
ff een schema van me setup
ik draai knoppix vanaf de cd gewoon zoals bedoeld en ik sla de configuratie op op een hd van 840 mb
nu weet ik eigenlijk niet of de plaats op de hd genoeg is voor knoppix te installeren
dus daarover ook graag meningen
iedereen alvast bij voorbaat bedankt
P.S. ALS IEMAND EEN DISTRO WEET DIE BETER IS EN OP DE HDD PAST EN OOK NOG EEN X HEEFT/DRAAIT, LAAT HET ME HOREN
ik ben met Knoppix op een oude pentium 1 200mhz aan het spelen (proberen)
nu lukt me alles verder goed desondanks dat ik een n00b ben in linux
ik krijg eth0 aan de praat en kan gewoon internetten
nu is de bedoeling dat de linux het verkeer doorstuurt naar de rest in het netwerk
en ik weet dat dit moet met IPMASQ
gelukkig zit er standaard ook een ipmasq optie in de firewall van knoppix dus das ook al niet moeilijk te doen
maar nu het probleem
:
Zodra ik eth1 configureer(netcardconfig) en dus up breng, knalt me internet eruit
ik krijg geen errors ofzow, maar ik kan gewoon niet meer browsen of pingen
ik kan ook niks verder meer in het netwerk bereiken
ook kan ik niks intern pingen
ff een schema van me setup
code:
1
| [@home] <-------> linux doos (statisch ip, eth0) <-----ipmasq------>eth1[op dit moment xbox] |
ik draai knoppix vanaf de cd gewoon zoals bedoeld en ik sla de configuratie op op een hd van 840 mb
nu weet ik eigenlijk niet of de plaats op de hd genoeg is voor knoppix te installeren
dus daarover ook graag meningen
iedereen alvast bij voorbaat bedankt
P.S. ALS IEMAND EEN DISTRO WEET DIE BETER IS EN OP DE HDD PAST EN OOK NOG EEN X HEEFT/DRAAIT, LAAT HET ME HOREN
[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-03-2005 09:54 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner