Ik kan niet intern pingen naar mijn buurman, ook kan ik geen share's benaderen. Dit is wederzijds van beide kanten.
Ik draai 2003 server als workstation
me buurman Win 2000 pro
We hebben allebij internet (@home breedb.)
We hangen achter een router (sweex LB00020)
We zitten allebij in dezelfde workgroup "BUREN" en allebij in dezelfde IP-range.
Toen ik bij me ouders woonde (ouders = WinXP) had het altijd gwerkt op de laatste maand na.
Wij hebben geen software matige firewall.
Voorbeeld:
Ik type \\192.168.2.100 En ik krijg een melding dat hij het netwerk pat niet kan benaderen. ( ja het IP is wel juist).
Verder:
Ik zie de PC van me buren niet in de werkgroep staan maar mezelf ook niet. (en ja we zitten allebij toch echt in de werkgroep BUREN)
Ik weet wel bijna zeker dat het probleem aan mijn kant zit, maar er zijn veel mogelijk heden met windows 2003, zoveel weet ik nog niet van 2003
(ik draai 2003 omdat XP niet stabiel draait op mijn PC)
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft op mijn probleem
Ik draai 2003 server als workstation
me buurman Win 2000 pro
We hebben allebij internet (@home breedb.)
We hangen achter een router (sweex LB00020)
We zitten allebij in dezelfde workgroup "BUREN" en allebij in dezelfde IP-range.
Toen ik bij me ouders woonde (ouders = WinXP) had het altijd gwerkt op de laatste maand na.
Wij hebben geen software matige firewall.
Voorbeeld:
Ik type \\192.168.2.100 En ik krijg een melding dat hij het netwerk pat niet kan benaderen. ( ja het IP is wel juist).
Verder:
Ik zie de PC van me buren niet in de werkgroep staan maar mezelf ook niet. (en ja we zitten allebij toch echt in de werkgroep BUREN)
Ik weet wel bijna zeker dat het probleem aan mijn kant zit, maar er zijn veel mogelijk heden met windows 2003, zoveel weet ik nog niet van 2003
(ik draai 2003 omdat XP niet stabiel draait op mijn PC)
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft op mijn probleem