Probleempjes met MSI 925XE

Pagina: 1
Acties:

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 08:44

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
Ik heb een gloednieuw MSI 925XE-Neo2 W54 moederbord met daarop 1gb DDR2 en een P4 3.2GHz(p540).

Nu heb ik na een verse installatie van MCE 2005 wat probleempjes.

-CPU wordt maar herkend als een 2.8GHz. Nieuwste Bios is geinstalleerd maar geeft geen oplossing. Multiplier staat op 14 , maar ik krijg hem met geen mogelijkheid naar 17 (wat eigenlijk zou moeten). Op mijn oude Abit moederbord werd deze CPU wel goed herkend.

-Ik heb een 5.1 speakerset die het alleen doet in PowerDVD. in welk ander programma dan ook doen alleen de 2 front speakers het. In bijv. MediaPlayer staat wel netjes aangegeven dat het programma gebruik moet maken van 5.1 speakers. Ook hier is de laatste driver geinstalleerd maar ook andere versies geprobeerd, zonder resultaat.

- Ik heb een interne kaartlezer waar ook een front ingang voor microfoon en headset opzit. Deze moet je op een connector op je moederbord aansluiten.Nu kan dat maar op 1 manier maar toch werken deze functies spontaan niet meer, terwijl ze het op het Abit moederbord wel deden.

Iemand nog suggesties??

thx....

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
-staat er op de msi cd geen programma voor het instellen van de 5.1 set?

waarom heb je geupgrade als je toch alleen mce 2005 gaat draaien voor in de huiskamer neem ik aan?

• PD2JK
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat front kaartlezertje; jouw moederbord heeft een Azalia header, terwijl de pin-out van het stekkertje van de kaartlezer, AC'97 is. Het stekkertje heeft een verkeerde pin lay-out dus.

In je handleiding staat de pin-out van JAUD1. Vergelijk deze eens met de AC'97 lay-out en zet de pinnetjes in de goede volgorde. Dit kun je het makkelijkste doen met een naald (om de lipjes van de connector op te lichten, waarna je het stekkertje uit het blokje kunt trekken).

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Inderdaad controleer het eens met mekaar ,kan ook verkeerd gaan dan probleem met je moederbord, soms ook in te stellen in de bios .
Het moederbordboekje moet uitkomst bieden in beide gevallen lijkt me.

• --HOOLIE--
  • Laatst online: 04-08 08:44

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
Arion Rufus schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:58:
-staat er op de msi cd geen programma voor het instellen van de 5.1 set?

waarom heb je geupgrade als je toch alleen mce 2005 gaat draaien voor in de huiskamer neem ik aan?
Puur en alleen om TV op mijn pc te kijken en dat werkt perfect...

En het 5.1 geluid doet het ook prima...maar alleen in PowerDVD en niet in andere programma's/spelletjes...
Dan doen alleen de twee frontspeakers het...

[ Voor 18% gewijzigd door --HOOLIE-- op 17-03-2005 19:26 ]

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...