Toon posts:

Alternatieven voor Norton Ghost? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Ik vroeg mij af als er eigelijk een alternatief op Norton Ghost is,

Ik wil graag een programma hebben die het volgende moet kunnen:

Ik installeer 1 pc volledig met alle drivers / software & instellingen.
En ik plaats die "image" op een netwerk schijf / Cd-rom.
Dan heb ik een aantal identieke pc's die ik precies hetzelfde wil installeren.... maar dan alleen Aansluiten, Cd rom erin... en dat alles dan automatisch gaat totaan het login venster van windows.

Ik had via via gehoord van het programma "Blue Web" maar ik kan hier niks over vinden op Google / GoT.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Mvg Mark

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Als je de search gebruikt kom je er al genoeg tegen...

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je het mij vraagt is deze vraag goed op te lossen middels Google. Ghost is goed, maar ook niet uniek in de markt, denk hierbij aan programma's zoals:
[list]
Paragon Drive Backup
Acronis TrueImage

Verder kan je ook nog even kijken bij bijvoorbeeld een verzamelsite, zoals: Tucows...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Waarom wil je Ghost niet gebruiken dan? Oww, laat me raden.. De centjes zeker?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Hmm, ik zat gezien de topictitel 'Soort Norton' al te denken aan mensen die hetzelfde soort werk deden als Pete Norton :+
Die titel pas ik dus wat aan. Oh en welkom op GoT :Y)

Inderdaad zin er heel wat alternatieven voor Ghost. Loop de link van -DomiNator- dus even langs (al had je die term 'alternatief' ook wel kunnen bedenken geloof ik ;) )
Werken soms gratis prima. Kost wel wat werk. Maar zet die dus even op een rijtje en leg ze langs jouw eisen.

Dan de hamvraag: waarom geen Ghost? Als er hier geen reden voor hebben kunnen we moeilijk alternatieven noemen omdat die misschien ook missen wat je wilt.

Hoe dan ook zou ik vooral ook goed kijken naar de slipstream guides in Windows Operating Systems - Howto's and Guides

Als applicatie zegt Blue web me helemaal niets, Google helpt ook niet. Lijkt me dus een doodlopend spoor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)