Toon posts:

[VB.NET] Camera in PDA gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een beetje aan het stoeien met het programmeren in VB.NET voor op PDA's. Heb bijvoorbeeld nu een enquete-applicatie gemaakt die de enquetevragen vanuit een SQL Server DB krijgt aangeleverd en de enqueteantwoorden daarheen retourneert.

Nu wil ik ook fotos als 'antwoord' kunnen gebruiken en ben ik aan het zoeken hoe ik de camera van de PDA kan gebruiken. Hierover is echter heel weinig documentatie en ik kom er dus niet uit.

Is er hier iemand die er OF ervaring mee heeft OF mij verder de goeie richting op kan helpen?

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 12:55
http://www.bistia.com/en/prod-camerawrapper.html

Die ondersteunt een aantal camera's... Welke camera heb je? Als je namelijk de HP Photosmart Mobile Camera (SD geloof ik) hebt, is daar een SDK voor te krijgen... Moet je wel Developer zijn in het iPAQ Developer Program en dat kost $199...

Als er gratis oplossingen zijn hoor ik dat ook graag, ben wel benieuwd :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontwikkel nu voor een MDA Compact en weet niet wat voor camera daarin ingebouwd zit. Uiteindelijk is het de bedoeling voor iPaq's te ontwikkelen en ook daarvoor geldt hetzelde verhaal.

Microsoft heeft, om het gedoe van allerlei verschillende API's voor verschillende camera's te voorkomen, WIA ontwikkelt.

Bedankt voor je reactie, ik ga er naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels goed op weg. Voor de geinteresseerden, in het bezit van een MDA Compact, die ook er ook eens mee willen knutselen: klik

Is een voorbeeldapplicatie (C# en VB.NET). Benodigheden: Cowburn.Imaging en OpenNETCF.Win32