HD activiteit neemt 100% CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:27
Hallo allemaal,
Ik heb een tyan thunder K8W bord, dus 2 procs. Als ik bestanden van de ene naar de andere HD wil over schrijven of met de partities ga prutsen, gaat mijn CPU gebruik naar 50%, dus 100% van 1 proc. Dat vind ik niet normaal.
Ik heb een 160 gig WD HD op de IDE en die bestond uit 2 partities: eerst 1 van 10 gig en dan 1 van de rest van de grootte. Ik zet partition magic aan om die extra 10 gig bij de rest van de schijf te stoppen (gewoon 1 partitie ervan maken dus) en na iets meer dan 24 uur was het ding eindelijk klaar. Die hele tijd heeft taskmanager een kernel gebruik van ong 50% aangegeven maar dit is nergens bij de processen te zien. Daar staat gewoon dat dnetc.exe 90%-98% van de CPU neemt.
Ik vind dit allemaal nogal vaag. Wat vinden jullie ervan?

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 13:56
Gebruiken je hardeschijven PIO mode ipv DMA mode ?

Of kijk bij je IDE controllers of ze daar DMA mode gebruiken...

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Even Google aan het werk en zie aan: http://www.liutilities.co...pro/processlibrary/dnetc/

ARME AOW’er

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Dnetc.exe is idd een distributed client, dat progje snoept alle ongebruikte CPU cycles op om in de achtergrond allerlei berekeningen te kunnen uitvoeren. Zoiets noemt men ook wel een koetje laten grazen. Niks bijzonders aan in principe, alleen vreemd dat je je er niet bewust van bent dat 't op je computer staat, want je moet 't toch echt zelf installeren.

En wat betreft die CPU usage door je HD, check of je IDE channels op PIO of DMA mode staan. Dat kun je zien in de device manager, open de lijst met IDE ATA/ATAPI Controllers, en bekijk de properties van alle items daarin. Transfer mode moet op DMA staan, en niet op PIO.

[ Voor 7% gewijzigd door Devil N op 17-03-2005 08:54 ]

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:27
Ik weet echt wel wat dnetc.exe is hoor. Ik vind het alleen vaag dat er bij processen staat dat het bijna alle cpu neemt terwijl dit helemaal niet het geval is.
En ik zit nu op het werk dus ik kan even niet checken of de hdd's op PIO of DMA mode staan. Maar alvast bedankt voor de reacties.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt, voordat je een topic opent :) Hier is dat dus OM FAQ / Beleid. Je hebt een probleem met je schijfconfiguratie, kijk dus in de FAQ onder het kopje "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?". Daarin had je eenvoudigweg het antwoord mbt DMA kunnen vinden.

Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.