[dnet] proxy utrecht

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32
volgens mij zijn er meer mensen onder ons die een vaderlandsliefde hebben. Hier een mededeling over de proxy's in Utrecht van distributed.net

bron
:: 15-Mar-2005 21:13 GMT (Tuesday) ::
This is just a notice that two of our volunteer servers in the
Netherlands, proxy1.utrecht.nl.proxy.distributed.net and
proxy2.utrecht.nl..., will soon be going offline due to necessary
hardware reclamation. They have already been removed from our DNS
zones, so our clients will no longer automatically select them.

However, if you have manually specified the IP address or hostnames of
them in your configuration files, there will need to be some manual
changes. Although we have no immediate plans for a replacement, we
will continue to monitor user feedback and the redistributed traffic
patterns to evaluate whether we need to reconsider that.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 15:55

Jive

MooMooMastah

Verbaasde me er al een beetje over dat er gisteren helemaal niets over op GOT/5 kwam ..

Maar had eigenlijk verwacht een opmerking van Floppus ofzo ergens te zien ...

Mischien een goede reden om wederom een centraal proxy-idee runned by DPC/Tweakers aan te dragen ???

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jive schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:12:
Verbaasde me er al een beetje over dat er gisteren helemaal niets over op GOT/5 kwam ..

Maar had eigenlijk verwacht een opmerking van Floppus ofzo ergens te zien ...

Mischien een goede reden om wederom een centraal proxy-idee runned by DPC/Tweakers aan te dragen ???
Als je naar chaos.k.o of naar energy.k.o flusht dan weet je “zeker” dat je blokjes aankomen. Komt bij dat deze twee proxies doorflushen naar koebot zodat je via IRC je stats kan opvragen. Wat wil je nog meer ;)

Ps. koebot melde dit gister keurig :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 15:55

Jive

MooMooMastah

* Jive doelde meer op de mogelijkheid om een unieke kans te hebben om een dnet-proxy in NL te houden, en mogelijkerwijs gerelateerd meer teamnaamsbekendheid te krijgen door hem via tweakers/wdo te hosten.

Voor mijn part flush ik door naar een proxy in texas ... zal mij persoonlijk echt een biet wezen, als het maar aan komt ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:31
Jive schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:30:
Voor mijn part flush ik door naar een proxy in texas ... zal mij persoonlijk echt een biet wezen, als het maar aan komt ...
Texas ... daar komt toch zo'n schietgrage cowboy vandaan? Daar zou ik niet graag mijn koetjes heen laten grazen hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32
Het idee is veel vaker voorbij gekomen hier. Er zijn een hoop voor en tegens te verzinnen.
  • een perproxy is geen full proxy van d.net. het is dus een extra tussenstap naar de full keyserver, en weer een punt om blockjes te verliezen
  • niet ieder team wil informatie geven over wanneer zij flushen, dus ook niet op de dag zelf (wat je dus wel op een perproxy zou kunnen zien).
  • in het verleden is het jammer genoeg wel eens voorgekomen dat een proxy van DPC wat blokjes is verloren door een onvoorziene actie van een van ons.
  • welke stats komen er op te draaien, niet iedereen vind bepaalde stats mooi.
  • welke projecten moeten er allemaal een proxy krijgen?
etc
Mark83 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:55:
Texas ... daar komt toch zo'n schietgrage cowboy vandaan? Daar zou ik niet graag mijn koetjes heen laten grazen hoor :/
hee, mijn baas komt uit Texas, niet zeuren jij. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door stappel_ op 17-03-2005 11:58 ]

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De proxies in Utrecht vallen op dit moment inderdaad weg; of eigenlijk, zijn die al enige tijd maar weinig bereikbaar. Er is gekeken naar de belasting van de andere proxies ten tijden van die uitvallen, en daaruit is gebleken dat deze de huidige doorstroom makkelijk kunnen verwerken.

Mocht de komende weken, of misschien verder in de toekomst, toch blijken dat extra proxies gewenst zijn, dan zal opnieuw bekeken worden hoe en wat.
Ik sluit niet uit dan zelf een full-proxy op te zetten.

Als alternatief om toch een soort van "Nederlandse" centrale te houden op dit moment, raad ik aan te flushen via proxy.dsmarty.com waarover meer informatie te vinden is op http://forum.dsmarty.com
Daar draaien realtime stats (http://rc5dag.dsmarty.com/main.php?by=host), en het is op dit moment al zo'n beetje de grootste stroming van blokjes vanuit DPC, en worden er op professioneel niveau backups gedraaid.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
stappel_ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:57:
Het idee is veel vaker voorbij gekomen hier. Er zijn een hoop voor en tegens te verzinnen.
  • welke stats komen er op te draaien, niet iedereen vind bepaalde stats mooi.
etc

[...]
hee, mijn baas komt uit Texas, niet zeuren jij. ;)
Je kan toch eerst naar je teamproxy - met eigen stats- flushen en dat die vervolgens naar de DPCproxy flusht?

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De proxies die ik draai flushen al tijden naar servers in de USA, dat is altijd probleemloos gegaan.
Floppus, de info van de proxies kan je vinden op http://www.dsmarty.com/proxyinfo.html
De bijbehorende stats (dagflush) op http://rc5dag.dsmarty.com

[ Voor 8% gewijzigd door DSmarty op 17-03-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Pff, onderhuidse dsmarty proxyspam, foei! Stappel, een keyserver draait geen stats :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Pagina: 1