Toon posts:

[Feature] Overzicht eigen Topic Report

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze vraag al eerder gesteld (in 2003) en kennelijk is het niet gewenst? [rml]crisp in "[ TR] Overzicht van topics"[/rml]
nee, die mogelijkheid is er niet en komt er wmb ook niet
Is daar een achterliggende gedachte bij?

Het lijkt mij gewoon erg handig om te weten waar ik een TR gedaan heb (en met mij meerdere users kennelijk, gezien de search)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom is dat 'handig' dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik graag een overzicht wil hebben van mijn gebeuren hier, ik plaats genoeg TR's waar op gereageerd wordt, al dan niet met een slotje of een mod break-in, maar ik niet meer weet wat mijn inbreng was. Onvolledige geschiedenis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je realiseert je sowieso dat moderators Topic Reports kunnen verwijderen?

Daarbij zie ik er zelf weinig heil in, er wordt meestal vrij snel op TR's gereageerd IMO. Nu kom ik zelf ook maar op een klein stukje van GoT, maar er wordt iig snel op gereageerd. Meestal kan ik dan nog wel herinneren waar de TR voor was. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 02:01:
Je realiseert je sowieso dat moderators Topic Reports kunnen verwijderen?
Das nieuw voor mij, dat wist ik niet.
... Meestal kan ik dan nog wel herinneren waar de TR voor was. ;)
Weet je dat nog voor een TR een jaar geleden? of later? En je bent dan in de hoedanigheid als MOD dus heb je er een actie aangekoppelt. Wij zwarten doen een melding, en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 02:08:
Weet je dat nog voor een TR een jaar geleden? of later? En je bent dan in de hoedanigheid als MOD dus heb je er een actie aangekoppelt. Wij zwarten doen een melding, en that's it.
Nee. Daarentegen, zou het significant zijn als ik het een jaar later nog zou weten/terugzien? En als Moderator handel je alleen TR's af in je eigen gebied. Er zijn dus ook fora waar je deze niet kunt terugzien. Dus gezien vanuit dat oogpunt ben ik net zozeer user als jou in bijv. Software Algemeen. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 02:14:
[...]

Nee. Daarentegen, zou het significant zijn als ik het een jaar later nog zou weten/terugzien? ...
Ja, om mijzelf te beoordelen of ik juist was, een bijdrage heb geleverd. Om te zorgen dat ik een TR als laatste middel gebruik zonder onzinnig over te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 02:19:
[...]Ja, om mijzelf te beoordelen of ik juist was, een bijdrage heb geleverd. Om te zorgen dat ik een TR als laatste middel gebruik zonder onzinnig over te komen :)
Een reportje meer of minder lijkt me écht niet uitmaken :) . Moderators beslissen zélf wat ze er mee doen, en als jij de neiging hebt om een TR te doen, moet je lijkt me je gang gaan, de moderator beslist wel of het noodzakelijk is er wat mee te doen :) . Topicreports worden bovendien verwijderd, zoals gezegd, dubbelle topicreports zijn ook niet echt erg. Lijkt me een beetje loze feature dus :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

TR's kun je nooit te veel maken; en dit is al meer dan heel erg vaak gezegd :) Als ik een TR onzinnig vind dan laat ik een user dat wel weten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Loze feature vind ik het niet, als ik een topic report maak dan betekend dat niks meer dan dat ik betrokken ben met het forum. En dus zou ik later nog eens dat topic willen bekijken en zien wat er van gekomen is. (mits topic niet getrashed ;) )
Een indicatie dat ik op een topic een of meerdere reports heb gedaan, hoe moeilijk is dat te inmplementeren? Gewoon een handigheidje voor de user. Overzicht enzo.
Ik heb gewoon het gevoel dat de crew te vaak vanuit zichzelf denkt ipv uit de "normale" user ;)

Al vraag ik me af wat nu de reden is waarom de crew niet wilt dat we onze eigen teksten terug kunnen lezen...

[ Voor 12% gewijzigd door Erkens op 17-03-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik kan me goed voorstellen dat als je een TR maakt dat je graag iets van bevestiging wil ofdat je 'juist' zit met je TR's, dus in dat opzicht kan ik deze feature request wel begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik maak meestal ff een todo-bookmarkje voor zo'n topic aan. Werkt goed, en wordt er onverhoopt niet op een TR gereageerd dan kan ik m'n mening nog altijd zelf in het topic spuien :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Spider.007 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:17:
Als ik een TR onzinnig vind dan laat ik een user dat wel weten :)
Wat overigens niet voor iedere mod geldt :)

Een TR is meer een fire-and-forget dingetje imho. Ik snap dat mensen graag feedback willen, dat had ik als user ook. Ik vraag me af in hoeverre het nuttig is voor een user als hij een TR aanmaakt in SG, geen actie ziet en zich dan bedenkt dat zijn TR er niets toe doet. Ondertussen is er wel degelijk actie ondernomen maar onzichtbaar voor die user.

In die zin vind ik de bevestiging niet altijd even positief uitpakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat is inderdaad waar. Ik laat vaak TR's ook staan onder de noemer 'nu nog even niets aan doen, maar wel in de gaten houden'.

Op die manier zijn de TR's dus zeker wel nuttig (in een topic listing herinneren ze mij eraan dat ik er nog even kan / moet kijken), maar ga jij als gebruiker niet per se zien dat ik er iets mee doe :)

Dus hoewel ik de feature request begrijp, sluit ik me aan bij Smartie dat het best kan dat je verkeerde conclusies trekt uit die 'gegevens' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Overigens vind ik het ook fijn om te weten of mijn stukje feedback goed ontvangen wordt of niet. Ik denk toch dat je bij sterke twijfel beter een modje eens aan z'n jas kan trekken.

Maak je het echt heel bond met waardeloze/onzinnige en de plank totaal verkeerd slaande TR's dan denk ik dat je dat wel te horen krijgt van een moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Rataplan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:54:
Ik maak meestal ff een todo-bookmarkje voor zo'n topic aan. Werkt goed, en wordt er onverhoopt niet op een TR gereageerd dan kan ik m'n mening nog altijd zelf in het topic spuien :)
Dat is dus absoluut niet de bedoeling :)

Zaken over de vorm van het topic zelf (eg: niet gezocht, slechte topic titel, e.d.) die je dus normaal via een TR zou melden horen en mogen niet in het topic gepost worden. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:01:
Ondertussen is er wel degelijk actie ondernomen maar onzichtbaar voor die user.

In die zin vind ik de bevestiging niet altijd even positief uitpakken ;)
Maar dat is nu juist het "probleem"
althans, probleem, je ziet nu helemaal niks (en vaak vergeet ik waar ik een TR heb geplaatst, en zou een overzichtje hieraan bijdragen :)
elevator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:06:
Op die manier zijn de TR's dus zeker wel nuttig (in een topic listing herinneren ze mij eraan dat ik er nog even kan / moet kijken), maar ga jij als gebruiker niet per se zien dat ik er iets mee doe :)
true, maar stel dat er een feature komt waarmee wij een overzicht hebben van onze TR's dan veranderd dat niks aan de manier waarop jullie TR's afhandelen. Nu vraag ik soms ook wel eens aan een modje of er iets met mijn TR is gedaan. ;)
SmartDoDo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:10:
Overigens vind ik het ook fijn om te weten of mijn stukje feedback goed ontvangen wordt of niet. Ik denk toch dat je bij sterke twijfel beter een modje eens aan z'n jas kan trekken.
dat gebeurd ook wel, althans wat mij betreft. Alleen zie ik het als een soort service om onze eigen feedback terug te kunnen vinden en achteraf kunnen zien wat er mee gebeurd is zodat ik dan toekomstige TR's beter kan plaatsen bij wijze van spreken :)
Maak je het echt heel bond met waardeloze/onzinnige en de plank totaal verkeerd slaande TR's dan denk ik dat je dat wel te horen krijgt van een moderator.
PM's \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Erkens schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:18:
true, maar stel dat er een feature komt waarmee wij een overzicht hebben van onze TR's dan veranderd dat niks aan de manier waarop jullie TR's afhandelen. Nu vraag ik soms ook wel eens aan een modje of er iets met mijn TR is gedaan. ;)
Dat snap ik, en ik snap je vraag ook, en vind het niet meer dan normaal / goed dat je graag er iets over wilt horen.

Ik probeer echter ook duidelijk te maken dat jij met zo'n lijst die je dan zou krijgen enkel een lijst hebt, en nog steeds niet die informatie ofdat er iets mee gedaan is of niet zoals je in mijn voorbeeld kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:34
TR was toch totaal anoniem, of zie ik dat verkeerd? Dan kun je toch niet kijken naar overzichten per user?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

althans, probleem, je ziet nu helemaal niks (en vaak vergeet ik waar ik een TR heb geplaatst, en zou een overzichtje hieraan bijdragen :)
Daarom zei ik al, het is fore-and-forget ;)
Dat veranderd niets aan het feit dat je dan nog geen zekerheid hebt of en wat er met je TR is gedaan :) Blijft mijn opmerking over verkeerde conclusies staan :)
dat gebeurd ook wel, althans wat mij betreft. Alleen zie ik het als een soort service om onze eigen feedback terug te kunnen vinden en achteraf kunnen zien wat er mee gebeurd is zodat ik dan toekomstige TR's beter kan plaatsen bij wijze van spreken :)
Daar is het TR systeem niet voor ingericht en ik denk ook niet dat er iets degelijks komt. Als ik op alle TR's moet gaan reageren dan gaat het modden niet echt meer opschieten denk ik zo :+
Simon schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:23:
TR was toch totaal anoniem, of zie ik dat verkeerd? Dan kun je toch niet kijken naar overzichten per user?
Ik kan jouw TR in SG/HK zien. Users daarentegen niet, in die zin is het anoniem :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 17-03-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Simon schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:23:
een TR is eigenlijk een subdraadje die aan een topic hangt:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1061564207.jpg
oude screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:24:
Dat veranderd niets aan het feit dat je dan nog geen zekerheid hebt of en wat er met je TR is gedaan :) Blijft mijn opmerking over verkeerde conclusies staan :)
maar ook mijn opmerking dat er wat dat betreft niks veranderd, want stel dat ik alle topics waar ik een TR in maak bookmark/notities maak, dan heb ik precies dezelfde info, als met zo'n lijstje ;)
Daar is het TR systeem niet voor ingericht en ik denk ook niet dat er iets degelijks komt. Als ik op alle TR's moet gaan reageren dan gaat het modden niet echt meer opschieten denk ik zo :+
ehm, dat was ook niet de feat.req :o
dat zou meer werk worden voor de crew lijkt me :P (en als je feedback wilt geven op een TR is er nog een PM, hoewel die wel irri zijn daarvoor :P )

edit:
hey, wat doet die edit button daar 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 17-03-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

elevator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:13:
Dat is dus absoluut niet de bedoeling :)

Zaken over de vorm van het topic zelf (eg: niet gezocht, slechte topic titel, e.d.) die je dus normaal via een TR zou melden horen en mogen niet in het topic gepost worden. Punt.
En dan ga je d'r vanuit dat TR's altijd technische zaken betreffen, wat natuurlijk absoluut niet het geval is. Ik lees nogal eens van die "jij weet niet waar je het over hebt"-opmerkingen; als ik dan toevallig *wel* weet waar het over gaat kan ik zo'n flamert zonder offtopic te gaan terechtwijzen - maar ik laat het in eerste instantie aan de mod van dienst over om te beoordelen hoe zwaar het flamen moet tellen.

Bovendien lijkt je eerste zin over mijn hele post te gaan... als het verboden is om bookmarks aan te maken hoor ik dat graag, dat is nieuw voor me. Volgens mij lees je ook een beetje over het operatief van mijn slotzin heen, te weten het woordje "kan"; als het goed is weet ook jij dat niet alles wat kan, moet kunnen ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:28:
maar ook mijn opmerking dat er wat dat betreft niks veranderd, want stel dat ik alle topics waar ik een TR in maak bookmark/notities maak, dan heb ik precies dezelfde info, als met zo'n lijstje ;)
Snap ik, maar wat _is_ de info dan precies? Zoals ik eerder al zei, is de info die je eruit wilt halen in mijn ogen relatief. Ik ben niet tegen zo'n TR lijstje maar ik vraag me af wat je er daadwerkelijk aan hebt. Je kunt er namelijk ook heel makkelijk verkeerde conclusies uithalen. Dan heb je veel meer aan echte feedback die je bij een TR gewoon niet zult vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Rataplan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:33:
Ik lees nogal eens van die "jij weet niet waar je het over hebt"-opmerkingen; als ik dan toevallig *wel* weet waar het over gaat kan ik zo'n flamert zonder offtopic te gaan terechtwijzen - maar ik laat het in eerste instantie aan de mod van dienst over om te beoordelen hoe zwaar het flamen moet tellen.
Nee hoor?

Als een moderator besluit niet iets met een TR te doen, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je dan zelf nog maar even je gram gaat halen in het topic zelf. Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar zo interpreteer ik je post nu even, en dat is dus gewoon niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:33:
[...]
Snap ik, maar wat _is_ de info dan precies? Zoals ik eerder al zei, is de info die je eruit wilt halen in mijn ogen relatief. Ik ben niet tegen zo'n TR lijstje maar ik vraag me af wat je er daadwerkelijk aan hebt. Je kunt er namelijk ook heel makkelijk verkeerde conclusies uithalen. Dan heb je veel meer aan echte feedback die je bij een TR gewoon niet zult vinden :)
De info is de TR die ik heb ingetikt en het topic, niks meer, niks minder :)
Bookmarken vind ik onhandig hiervoor want dat vervuilt mijn bookmarks.

Als je nu een TR doet, dan verdwijnt die in een diep zwart gat vanuit de ogen van een simpele user, erg ondankbaar als je het mij vraagt. SM was vroeger gewoon handig dat je het terug kan zoeken wanneer je wilt, opzoeken wat er gebeurd is sinds je post etc. Ik begrijp dat sommige wellicht verkeerde conclusies kunnen trekken maar dat kan je zonder een overzicht ook.

Een dergelijk overzicht zal iig wmb een beter community gevoel geven :)

En nogmaals ik vraag dus niet om bij elke TR een 'tnx' of 'done' dat is wel leuk/handig maar overbodig en te veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi wijst naar het screenshot wat Erkens zelf heeft gepost
* moto-moi wijst naar Erkens z'n icoon.
Need I say more ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moto-moi schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:39:
[...]

* moto-moi wijst naar het screenshot wat Erkens zelf heeft gepost
* moto-moi wijst naar Erkens z'n icoon.
Need I say more ? :)
volgens mij vergeet je even dat wij die TR's dus niet meer kunnen zien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Erkens schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:39:
Als je nu een TR doet, dan verdwijnt die in een diep zwart gat vanuit de ogen van een simpele user, erg ondankbaar als je het mij vraagt. SM was vroeger gewoon handig dat je het terug kan zoeken wanneer je wilt, opzoeken wat er gebeurd is sinds je post etc. Ik begrijp dat sommige wellicht verkeerde conclusies kunnen trekken maar dat kan je zonder een overzicht ook.
Ik denk van niet - ik weet haast wel zeker dat je compleet verkeerde conclusies eruit gaat trekken.

Ik had bv. recent een topic waarin letterlijk: "UTFS" gepost werd, naast wat andere info. Dit werd een aantal keer ge-TR'ed en om een aantal redenen heb ik besloten die post te laten staan en de user even te PM'en met wat meer info.

Voor jou lijkt het dan dat er niets gedaan is met die TR, maar dat is wel degelijk zo :)

Nogmaals - ik snap heel goed dat je feedback wilt over de door jou geplaatste TR's, maar op deze manier ga je enkel informatie proberen te interpreteren en dat gaat je niet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elevator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:44:
Voor jou lijkt het dan dat er niets gedaan is met die TR, maar dat is wel degelijk zo :)
nogmaals, wat is dan het verschil met nu als ik dat topic onthoud/bookmark/etc :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:39:
Ik begrijp dat sommige wellicht verkeerde conclusies kunnen trekken maar dat kan je zonder een overzicht ook.
Het lijkt me dat je door een dergelijk lijstje enkel het aantal verkeerde conclusies zult vergroten tov de huidige situatie. Met zo'n lijstje gaan mensen veel meer letten op wat er met hun TR's gebeurt. Niet alleen in positieve zin.
Een dergelijk overzicht zal iig wmb een beter community gevoel geven :)
Ik kan me daar even weinig bij voorstellen, heb je een voorbeeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Het verschil is dat jij deze feature specifiek wil om er bepaalde informatie uit te kunnen halen, informatie die er niet uit te halen *valt*.

De feature request is dus geinspireerd op een foutieve aanname, en gaat dus nooit voldoen aan jouw eigenlijke verwachting ("Ik wil graag weten wat er met mijn TRs gebeurt") en is daarmee dus ook zinloos geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:53:
[...]
Het lijkt me dat je door een dergelijk lijstje enkel het aantal verkeerde conclusies zult vergroten tov de huidige situatie. Met zo'n lijstje gaan mensen veel meer letten op wat er met hun TR's gebeurt. Niet alleen in positieve zin.
maar ook niet alleen in de negatieve zin ;)
jullie moeten niet overal meteen weer het negatieve van inzien, want overal kan je iets negatiefs inzien en veranderd er dus nooit iets :( ;)
Dergelijke overzichten lijken mij technisch niet zo moeilijk te maken zijn, en ook template technisch kan gewoon gebruik gemaakt worden van de reeds bestaande templates. En dus zou je wellicht een "proefperiode" kunnen hebben. Als daaruit blijkt dat er veel negatieve zaken door naar voren komen kan je het weer uitschakelen, maar heb je het iig geprobeerd.
Ik kan me daar even weinig bij voorstellen, heb je een voorbeeld :?
nou, doordat je kan terug vinden waar je een report hebt gedaan en dan (in de meeste gevallen) zie je dat er wat mee gedaan is, dat geeft toch een soort gevoel dat jouw mening er toe doet, dat je wat goeds hebt gedaan voor de community, maargoed, dat is mijn mening hierover.
elevator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:53:
Het verschil is dat jij deze feature specifiek wil om er bepaalde informatie uit te kunnen halen, informatie die er niet uit te halen *valt*.

De feature request is dus geinspireerd op een foutieve aanname, en gaat dus nooit voldoen aan jouw eigenlijke verwachting ("Ik wil graag weten wat er met mijn TRs gebeurt") en is daarmee dus ook zinloos geworden :)
"Ik ben een tweaker en wil zo veel mogelijk informatie zien te verzamelen."

[ Voor 19% gewijzigd door Erkens op 17-03-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:58:
[...]

maar ook niet alleen in de negatieve zin ;)
jullie moeten niet overal meteen weer het negatieve van inzien, want overal kan je iets negatiefs inzien en veranderd er dus nooit iets :( ;)
Nogmaals, ik ben niet direct tegen zo'n overzicht echter is het een stukje communicatie waar je imho geen moer aan hebt. Blijkbaar zijn er mensen zoals de Topicstarter en jij die het wel zouden willen zien.
nou, doordat je kan terug vinden waar je een report hebt gedaan en dan (in de meeste gevallen) zie je dat er wat mee gedaan is
Okee, maar wat als je ziet dat er niets mee is gedaan? Welke effect heeft dat dan? Die consequentie hoort er in ieder geval bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

elevator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:36:
[...]

Nee hoor?

Als een moderator besluit niet iets met een TR te doen, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je dan zelf nog maar even je gram gaat halen in het topic zelf. Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar zo interpreteer ik je post nu even, en dat is dus gewoon niet toegestaan.
Dan begrijp je m'n post idd verkeerd. Lees mijn oorspronkelijke post nog maar eens door, en let op stukjes als "zonder offtopic te gaan" en het feit dat "kan" impliceert dat ik een mogelijkheid openhoud, niet dat ik daar gebruik van maak. De woorden "even je gram halen" zijn volledig voor jouw rekening.

Als iemand blijkbaar niet over de schreef gaat maar wel een weerwoord behoeft dan wil ik dat graag alsnog leveren; als dat niet de bedoeling is, is de gegeven opmerking blijkbaar wél buiten de orde en is zichtbare feedback minstens nuttig. Over duidelijk wangedrag heb ik het niet; wel over discutabel gedrag. Die TR's zijn er niet alleen maar voor de crew, als de crew zich het recht voorbehoud niet zichtbaar te reageren geef je users daarmee automatisch het recht om, uiteraard binnen de grenzen van de faq, naar eigen inzicht te handelen.

Concreet: een user die post "ej, wat lul je nou, gek! CF-kaartjes passen op elk mobo!" kan bij mij op een TR rekenen. Vindt er geen zichtbare correctie plaats, dan post ik de mededeling dat gegeven de technische stand der zaken zo'n opmerking niet handig is. Mét een linkje naar de PMG FAQ ;)

Overigens wordt ook voorbijgegaan aan de gevallen waarin wél nav een TR wordt gehandeld. Als Erkens een TR plaatst en er *wordt* ingegrepen, dan kan hij die ingreep met het voorgestelde overzichtje terugvinden; en daar wat van leren. Wat als er niks zichtbaars mee gedaan is? Dan heb je soms pech, en soms kan je d'r van leren dat je te lange tenen hebt en beter een normale reply kan plaatsen. Maar wat als er wel wat zichtbaars mee gedaan is? Dan heb je toch meer dan "geen moer" aan zo'n overzichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Erkens schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:40:
volgens mij vergeet je even dat wij die TR's dus niet meer kunnen zien :o
3e hint: kijk eens in je apache logfiles ?

Maargoed, dit is een leuk idee, maar ik ben bang dat mensen gaan 'eisen' dat ze of feedback krijgen of in de veronderstelling gaan verkeren dat mods perse wat moeten doen met de gezette TR's.

Sowieso sluit ik vaak genoeg topics waar ik al aan de topictitel kan zien dat het een ruktopic is, daar hoef ik de TR's niet voor na te kijken, dat betekend niet dat de TR's in zo'n geval zinloos zijn, maar meer dan een teken van 'hey, ff naar kijken' geven ze in zo'n geval ook niet..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:01:
[...]
Nogmaals, ik ben niet direct tegen zo'n overzicht echter is het een stukje communicatie waar je imho geen moer aan hebt. Blijkbaar zijn er mensen zoals de Topicstarter en jij die het wel zouden willen zien.

...
Van mij hoeft het niet zó uitgebreid zoals Erkens voorstelt, ik ben al tevreden met een lijstje van de TR's zelf. Vaak zie je snel genoeg of er iets mee gedaan is (slotje op topic. een modje die "inbreekt" in een discussie etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:01:
Okee, maar wat als je ziet dat er niets mee is gedaan? Welke effect heeft dat dan? Die consequentie hoort er in ieder geval bij.
hetzelfde als nu, ik zou wellicht een mod proberen te benaderen en vragen of mijn TR gelezen is, vaak krijg je dan te horen dat ze het even "aanzien" etc.
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:09:
Van mij hoeft het niet zó uitgebreid zoals Erkens voorstelt, ik ben al tevreden met een lijstje van de TR's zelf.
hoe uitgebreid dacht je dat mijn voorstel was dan 8)7
gewoon een overzicht van mijn eigen TR's ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Erkens op 17-03-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Rataplan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:05:
Wat als er niks zichtbaars mee gedaan is? Dan heb je soms pech, en soms kan je d'r van leren dat je te lange tenen hebt en beter een normale reply kan plaatsen.
Waar haal jij vandaan _wat_ er te leren valt? Jij vult het nu voor jezelf in en daar ontstaat de fout. TR een flame, zie een modbreak en het nut van je TR is duidelijk :)

TR daarentegen een stomme opmerking, zie vervolgens niets en concludeer dat je te lange tenen hebt. Althans, als ik naar jouw visie kijk :)

Imho ga je dan te kort door de bocht en leer je jezelf mogelijk zelfs verkeerd gedrag aan, namelijk dat je TR's er niets toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SmartDoDo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:23:
[...]
Waar haal jij vandaan _wat_ er te leren valt? Jij vult het nu voor jezelf in en daar ontstaat de fout. TR een flame, zie een modbreak en het nut van je TR is duidelijk :)

TR daarentegen een stomme opmerking, zie vervolgens niets en concludeer dat je te lange tenen hebt. Althans, als ik naar jouw visie kijk :)

Imho ga je dan te kort door de bocht en leer je jezelf mogelijk zelfs verkeerd gedrag aan, namelijk dat je TR's er niets toe doen.
TR een hele brute flame en zie niets: wrijf in handen over de uitgedeelde ban. Maar TR iets tussen een stomme opmerking en een flame in en je ziet aan het resultaat hoe de mod erover denkt. Hoe je hier de conclusie uit trekt dat ik dan denk dat mijn TR's er niet toe doen is me echt een volkomen mysterie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:10:
[...]

...

[...]

hoe uitgebreid dacht je dat mijn voorstel was dan 8)7
gewoon een overzicht van mijn eigen TR's ;)
Hm, ik kreeg het idee dat je een reactie op je TR erbij wilde hebben..

En stel dat er niets zichtbaars mee gedaan is, dan doe je toch nog een TR? (als het echt een serieuse issue is)
Desnoods mail je de betreffende mod van het forum.. Tenminste zo denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:29:
Hm, ik kreeg het idee dat je een reactie op je TR erbij wilde hebben..
offtopic:
in het ideale geval wel, maar dat is gewoon niet haalbaar, althans de mods vinden van niet, ze hebben niet voor niks SM aan de kant gezet :P
En stel dat er niets zichtbaars mee gedaan is, dan doe je toch nog een TR? (als het echt een serieuse issue is)
Desnoods mail je de betreffende mod van het forum.. Tenminste zo denk ik dan maar.
mja, als je denkt dat een TR niet gelezen is heeft nog een TR geen nut. Als het echt iets belangrijks is kan je het altijd nog highligten in SM. Mailen doe je niet zo snel, daar is mail niet zo geschikt voor imo. Maar even via icq of irc een mod benaderen natuurlijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Rataplan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:27:
[...]
TR een hele brute flame en zie niets: wrijf in handen over de uitgedeelde ban. Maar TR iets tussen een stomme opmerking en een flame in en je ziet aan het resultaat hoe de mod erover denkt. Hoe je hier de conclusie uit trekt dat ik dan denk dat mijn TR's er niet toe doen is me echt een volkomen mysterie :)
Dat haal ik uit je lange tenen. Overigens eenzelfde conclusie die jij denkt te trekken uit mijn werkwijze of gebrek daaraan bij een door iemand geplaatste TR ;)
Rataplan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:05:
Wat als er niks zichtbaars mee gedaan is? Dan heb je soms pech, en soms kan je d'r van leren dat je te lange tenen hebt en beter een normale reply kan plaatsen.
Simpel gezegd, ik vind het communicatieve aspect van een TR-lijstje bijzonder beperkt en zou mogelijk zelfs verkeerde indrukken kunnen opwekken. Zien dat er wat met je feedback wordt gedaan is prettig, dat weet ik zelf ook. Ik denk echter niet dat een TR-lijstje daar een goed middel voor is, waarom heb ik al duidelijk genoeg gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kortom het zal altijd een donker gat blijven waar je TR in gooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:33:
[...]

mja, als je denkt dat een TR niet gelezen is heeft nog een TR geen nut. Als het echt iets belangrijks is kan je het altijd nog highligten in SM. Mailen doe je niet zo snel, daar is mail niet zo geschikt voor imo. Maar even via icq of irc een mod benaderen natuurlijk wel :)
Ach, het zou kunnen dat men erover heen gekeken heeft? Één geval staat mij iig bij en dat was een 3d contest..

En je zou idd SM ervoor kunnen gebruiken, maar een TR is juist zo mooi omdat andere gebruikers niet zien dat je een melding doet, en in dat geval vind ik een email dan wel zo prettig.
Erkens schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:36:
Kortom het zal altijd een donker gat blijven waar je TR in gooit ;)
Mocht het er nooit komen dan klus ik wel wat in php/mysql om m'n tr's in op te slaan O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31

crisp

Devver

Pixelated

Oude discussie die volgens mij niet meer relevant is nu we feedback voor topicreports hebben geimplementeerd :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.