elevator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:36:
[...]
Nee hoor?
Als een moderator besluit niet iets met een TR te doen, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je dan zelf nog maar even je gram gaat halen in het topic zelf. Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar zo interpreteer ik je post nu even, en dat is dus gewoon niet toegestaan.
Dan begrijp je m'n post idd verkeerd. Lees mijn oorspronkelijke post nog maar eens door, en let op stukjes als "zonder offtopic te gaan" en het feit dat "kan" impliceert dat ik een mogelijkheid openhoud, niet dat ik daar gebruik van maak. De woorden "even je gram halen" zijn volledig voor jouw rekening.
Als iemand blijkbaar niet over de schreef gaat maar wel een weerwoord behoeft dan wil ik dat graag alsnog leveren; als dat niet de bedoeling is, is de gegeven opmerking blijkbaar wél buiten de orde en is zichtbare feedback minstens nuttig. Over duidelijk wangedrag heb ik het niet; wel over discutabel gedrag. Die TR's zijn er niet alleen maar voor de crew, als de crew zich het recht voorbehoud niet zichtbaar te reageren geef je users daarmee automatisch het recht om, uiteraard binnen de grenzen van de faq, naar eigen inzicht te handelen.
Concreet: een user die post "ej, wat lul je nou, gek! CF-kaartjes passen op elk mobo!" kan bij mij op een TR rekenen. Vindt er geen zichtbare correctie plaats, dan post ik de mededeling dat gegeven de technische stand der zaken zo'n opmerking niet handig is. Mét een linkje naar de
PMG FAQ
Overigens wordt ook voorbijgegaan aan de gevallen waarin wél nav een TR wordt gehandeld. Als Erkens een TR plaatst en er *wordt* ingegrepen, dan kan hij die ingreep met het voorgestelde overzichtje terugvinden; en daar wat van leren. Wat als er niks zichtbaars mee gedaan is? Dan heb je soms pech, en soms kan je d'r van leren dat je te lange tenen hebt en beter een normale reply kan plaatsen. Maar wat als er wel wat zichtbaars mee gedaan is? Dan heb je toch meer dan "geen moer" aan zo'n overzichtje?