Toon posts:

Phocus 42" Plasma icm. 2x Acer 19" TFT's op Radeon 9700Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe set aangeschaft, en volgens mij wil ik iets onmogelijks.

Ik heb een WinXPpro systeem met een ATI Radeon 9700Pro videokaart.
Deze kaart heeft 1x DVI - 1x VGA - 1x S-Video uitgangen.
Op de DVI uitgang zit een verloop naar VGA en op deze + de standaard VGA uitgang zijn de Acer 19" TFT's aangesloten. Nu blijft er een S-Video uitgang over, waarop ik eigenlijk mijn Plasma aan zou willen sluiten. Om op deze manier bijvoorbeeld dvd's te kunnen kijken op de plasma.

Heeft er iemand enig idee hoe dit te realiseren is? (als dit uberhoubt mogelijk is)

bedankt alvast...

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 19:08

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

met een simpele svideo kabel

deze kun je kopen voor een paar euro

je sluit de svideo aan op je vga en op je tv.. klaar is kees

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem,

Die zit er tussen, maar geeft geen signaal.
Nu las ik ergens in een forum dat je dat alleen kan doen als je de 2e VGA/DVI uitgang los koppeld en de computer opnieuw opstart.

Iemand enig idee?

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Je videokaart heeft maar 2 ramdacs (als ik het goed heb) en kan daardoor zo i zo maar 2 schermen te gelijk aanstuuren.

Als je dus je svideo wil gebruiken moet je 1 van de 2 tft's uit zetten.
Dit geld voor naar mijn weten voor alle videokaarten op de markt.
Je zal dus een 2e videokaart bij moetten prikken.

[ Voor 3% gewijzigd door MokerHamer op 17-03-2005 13:19 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:53

Bever!

3

pci videokaartje erbij prikken ;)

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb een 9700 non-pro, werkt hetzelfde lijkt me. Je hoeft 1 van je 2 schermen niet los te koppelen, je moet alleen zorgen dat je ipv 1 van je 2 tft's je TV als 2e monitor/tv insteld, je hoeft hier de computer niet voor opnieuw op te starten! Gewoon met de ATI driver instellen!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

MokerHamer schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:18:
Je videokaart heeft maar 2 ramdacs (als ik het goed heb) en kan daardoor zo i zo maar 2 schermen te gelijk aanstuuren.

Als je dus je svideo wil gebruiken moet je 1 van de 2 tft's uit zetten.
Dit geld voor naar mijn weten voor alle videokaarten op de markt.
Je zal dus een 2e videokaart bij moetten prikken.
matrox parhelia kan dat....

Verwijderd

Idd... Jou videokaart heeft 2 ramdac's.
Dat hou in dat je maximaal 2 beeld uit signalen kan versturen in de vormen Vga/Dvi/Svideo.
Je hebt meerdere oplossingen.
1. No money oplossing: Idd gewoon via de Svideo kabel je plasma aansturen. Waarbij je dus moet inleveren op een van je beeldschermen uit te schakelen en minder kwaliteit op je plasma kwa leesbaarheid.
2. tot 100euro budget: Koop een (2e hands evt) pci videokaart met goeie 2d filters (denk aan Matrox g400 serie's) en stuur hier bij je Plasma aan via de Vga / Dvi als je plasma dat ondersteunt. Dit geeft het beste kwaliteit kwa beeld op in zowel windows/text/Os als Divx/Dvd. Let wel op... 2 videokaarten kan soms wat gekut met de drivers gegeven en weergaven.
3. Geld speelt geen rol: Koop een matrox parhelia g7*0 series met 3ramdac's. Heb deze kaart zelf ook gehad toen ik nog mijn game pc ook als Ht pc gebruikte (alles in een) Nu heb ik een losse HT pc aan mijn plasma hangen via een DVI connectie.

Verder kan ik je de tip gebruiken op je goed je plasma aan te sturen kwa resolutie en hertz (ja het wordt nog gebruikt, waarom weet ik niet maar goed...) en om te kalibreren van je signaal uit bij evt Svideo gebruik... Der is maar een king voor mij kwa programma en dat is powerstrip 3.x versie!!!

Als je nog vragen hebt... :P post je maar!
Veel succes

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn inderdaad oplossingen waar ik iets mee kan.
heb zojuist een offerte aangevraagd voor optie 3, maar dit zal inderdaad een flinke duit gaan kosten.

Heel erg bedankt allemaal.

And i will keep u posted!!!

Verwijderd

Wat is de res van het plasma scherm? Is er ook een DVI of VGA aansluiting? Zo ja kan een simpele VGA switch voldoende zijn. (of toch een VGA switch 8)).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:55:
Wat is de res van het plasma scherm? Is er ook een DVI of VGA aansluiting? Zo ja kan een simpele VGA switch voldoende zijn. (of toch een VGA switch 8)).
Hij wil toch alle 3 beeldschermen tegelijkertijd aansturen... dus een switch is geen oplossing ... een splitter zal alleen de kwaliteit achter uitgaan plus nog eens dat je de resolutie van 2 beeldschermen op de laagste stand (van de beminderde lvd/plasma) resolutie moet knallen waardoor het nog eens dubbel op gaat...

Verder geen dank... daar is got voor ;)

Succes en post een je fotos als je klaar bent :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

optie 2 is btw ook mooi. Ik weet niet of je een gamer bent, maar als je naast die 9700 een g450 pci ofzo zet ben je ook klaar natuurlijk. http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/pci.cfm
De Parhelia is zeker zijn geld waard maar de 3d performance van de parhelia is voor de huidige maatstaven belabberd. Mijn ervaring is dat de 256mb versie in OpenGL wel aardig meekomt maar in direct3d op het niveau van een ati 9600 of een ti4200 ofzo presteert. De extra meerwaarde van de Parhelia is naast de 3 ramdacs met name de WYSIWYG plugs voor DCC (Digital Content Creation; photoshop, maya, aftereffects, avid etc.) Als je met die paketten wilt gaan spelen dan is dit DE kaart... :9~ Daar gaat het immers allemaal om bij de PArhelia, vandaar de prijs ;)
.
De kwaliteit van dvd is trouwens veel beter dan ik ooit op een ATI of Nvidea builded kaart heb gezien. Als je er een dvdtje zoals "Microcosmos" of die IMAX serie via een Parhelia op een plasma hebt gezien dan snap je waarom die kaarten de hemel in worden geprezen. Het zijn geen gamekaarten.
De gamekaarten van ATI en NVidea gaan ook ver in tegenwoordig ook ver in hun opties maar hun primaire taak is 3dpower leveren. Voor een dvix of mpegfimpje op een gewoon huis-tuin en keuken tv voltstaat het prima. De ATI's 9700 en 9800 zijn qua tv-out trouwens ook best ok. Als je tweedehands aan een g450 of g550 pci kan komen kun je misschien het beste van 2 werelden combineren. Ik heb met Matrox kaarten zelden problemen gehad als 2e kaart.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/526
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/1686

http://www.tecchannel.de/tecdaten/show.php3?article=583
(enigzins verouderde link maar volgens een FP bericht vaan een tijdje gelden bleek het er bij de meeste 3d kaarten niet noemenswaardig beter op geworden te zijn.)

[ Voor 31% gewijzigd door under-world op 19-03-2005 00:25 ]

Verwijderd

under-world schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:34:
optie 2 is btw ook mooi. Ik weet niet of je een gamer bent, maar als je naast die 9700 een g450 pci ofzo zet ben je ook klaar natuurlijk. http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/pci.cfm
De Parhelia is zeker zijn geld waard maar de 3d performance van de parhelia is voor de huidige maatstaven belabberd. Mijn ervaring is dat de 256mb versie in OpenGL wel aardig meekomt maar in direct3d op het niveau van een ati 9600 of een ti4200 ofzo presteert. De extra meerwaarde van de Parhelia is naast de 3 ramdacs met name de WYSIWYG plugs voor DCC (Digital Content Creation; photoshop, maya, aftereffects, avid etc.) Als je met die paketten wilt gaan spelen dan is dit DE kaart... :9~ Daar gaat het immers allemaal om bij de PArhelia, vandaar de prijs ;)
.
De kwaliteit van dvd is trouwens veel beter dan ik ooit op een ATI of Nvidea builded kaart heb gezien. Als je er een dvdtje zoals "Microcosmos" of die IMAX serie via een Parhelia op een plasma hebt gezien dan snap je waarom die kaarten de hemel in worden geprezen. Het zijn geen gamekaarten.
De gamekaarten van ATI en NVidea gaan ook ver in tegenwoordig ook ver in hun opties maar hun primaire taak is 3dpower leveren. Voor een dvix of mpegfimpje op een gewoon huis-tuin en keuken tv voltstaat het prima. De ATI's 9700 en 9800 zijn qua tv-out trouwens ook best ok. Als je tweedehands aan een g450 of g550 pci kan komen kun je misschien het beste van 2 werelden combineren. Ik heb met Matrox kaarten zelden problemen gehad als 2e kaart.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/526
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/1686

http://www.tecchannel.de/tecdaten/show.php3?article=583
(enigzins verouderde link maar volgens een FP bericht vaan een tijdje gelden bleek het er bij de meeste 3d kaarten niet noemenswaardig beter op geworden te zijn.)
Underworld bedankt voor deze aanvulling... Had dit helemaal over het hoofd gezien :+ :o .... Mha ja ik ben niet zo gamer... en dacht er dus ook niet even aan!
Pagina: 1