Toon posts:

Gericom Hummer 30680 XL+

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de Gericom Hummer 30680 XL+ kan ik 2de hands kopen voor een nette prijs. En aangezien ik volgend jaar voor school een laptop nodig heb leek dit wel een goeie keus. Het enigste minpuntje is dat hij na ongeveer 2 uur al leeg is zonder netstroom. Ik wil dit opvangen door een 2de accu te kopen maar ik weet niet of dit de goeie is. En ik kan ook niet echt een site vinden die uitgebreid de spec's van deze laptop geeft.

Dit is de accu die ik op het oog heb:

http://www.it-factor.nl/c...fo.php?products_id=100317

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Wat zijn de specs precies en voor welke prijs kan je hem krijgen?

Ikzelf heb geen goede ervaringen met Gericom, net als enkele vrienden van mij ....

Hou er rekening mee dat je garantie misschien al verlopen is en wat is de reden dat diegene hem te koop aanbiedt? Daarnaast ben je dus ook nog eens extra kosten kwijt voor een nieuwe batterij.

Wat zijn de totaal kosten die je moet maken? Als dat rond de 800 euro is zou ik nog even doorsparen en in de zomervakantie een nieuwe laptop kopen en dan heb je ook nog eens een hoger budget om te besteden. PLus de zekerheid dat je in ieder geval 1 jaar garantie hebt.

Nogmaals denk goed na voordat je een Gericom koopt. Zoek ook hier op GoT op Gericom voor ervaringen met het merk. Maar dat zijn mijn slechte ervaringen met Gericom.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn de spec's:

>Gericom Hummer 30680 XL+
>
>P4 3,0 ghz. mobile met hyperthreading
>1024 MB Ram
>80 GB harddisk
>15 " scherm 1400 x 1050
>DVD +/- brander
>ATI Radeon 9700 128 mb videokaart

Ik kan hem kopen voor 925 euro... Als ik een overeenkomende laptop wil kopen dan ben ik veel meer geld kwijt.

Er zit geen garantie meer op. En ik heb net gevraagd de accu zit binnen in dus dan moet ik ook nog eens gaan schroeven... Dus niet echt handig om 2 accu's te gebruiken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29
2 uur is zeer netjes voor een laptop met die specs. Ik heb persoonlijk geen ervaringen met Gericom Laptops, maar ik kan me niet voorstellen dat de accu niet eenvoudig te verwisselen is. Ik zou er gewoon eens mee naar een betere computerzaak bij je in de buurt gaan en daar eventueel een accu bestellen, als ie dan niet goed is kun je er meteen weer vanaf enzow. Als je via internet gaat bestellen moet je als ie niet goed is weer terug sturen en wachten tot jeje geld terug hebt enzow.

Een ander puntje waar je misschien nog aan moet denken is de draagbaarheid van die laptop. Ik heb hier een Acer met zelfde specs alleen 17" scherm, die wil je echt niet iedere dag mee naar school nemen. Ding is loodzwaar en lomp.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al besloten om hem niet te kopen. Ik heb hier een topic op tweakers gelezen en daar was geen enkele positieve reaktie in te vinden.

daarnaast is de accu niet echt handig. Helemaal openschroeven zie ik niet echt zitten 1 x wel maar meerdere keren niet.

Ook vind ik het risico om voor zoveel geld een 2de hands laptop te kopen op een site erg groot. Zeker als er geen garantie op zit.

Ik heb hem pas volgend schooljaar nodig dus ik wacht rustig tot de zomervakantie met het kopen van een laptop :z

bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Zoals ik al zei, met wat doorsparen haal je in de zomer voor 1300 een Centrino platform notebook.
Heb je mobiliteit en power ineen. Enkele Centrino based notebooks die zeker nog wel goedkoper gaan worden aangezien de 2e generatie Centrino's nu ook al op de markt gaan komen zijn de

Asus M6 serie, Acer TravelMate 80xx serie en nog een paar die ik misschien nu vergeet te vermelden.

De 2e generatie Centrino (codename Sonoma) biedt op dit moment niet eens zoveel meer dan de huidige generaties (Carmel & Carmel+). Dus je kan gewoon voor een 1e generatie Cenrino notebook gaan.

Deze hebben allemaal een Pentium-M die niet alleen zuinig is maar ook genoeg power heeft. Ga niet af op het feit dat een Pentium-M lager geclockt is. Ik heb zelf een Pentium-M Dothan core die op 1,7GHz max zijn werk doet maar net zo snel is als grofweg een 2,8GHz P4-M. Maar ik kan nog eens 4 uur op mijn notebook werken.

Je hebt dan ook nog een goede grafische kaart, de Ati M9700 met 64MB of 128MB.

Ik zou zeggen wacht tot juni/juli en je hebt veel meer plezier aan je aanschaf. Plus het belangrijkste, je hebt officiele garantie van minimaal 1 jaar bij de meeste merken. Bij Asus 2 jaar zelfs.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Gericom heeft een service bedrijf in Almere zitten (http://www.frs-europe.nl ), en die kunnen je vertellen wat voor accu je nodig hebt en kunnen hem ook leveren. Mijn ervaring is dat ze niet goedkoop zijn (€ 169), en mijn vervangingsaccu was na 7 maanden compleet stuk. En je krijgt precies 6 maanden garantie op je nieuwe accu :(

Dus ik pas een beetje op met die Gericoms...
Pagina: 1