Toon posts:

P5AD2-E Premium!! -- SATA en IDE RAID controllers

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een P5AD2-E Premium

daar zitten een stuk of wat RAID controllers op. Voor SATA RAID en zelfs IDE RAID.

ik heb 3 -- IDE schijven van 200GB die ik op RAID5 wil zetten.

alleen nu heb ik wel megaveel controllers, juist de IDE controller ondersteunt alleen geen RAID5

nu ken ik die handige dingen als SATA to IDE convertors.

de vraag is: Kan ik nu die IDE schijven met die convertors ertussen op die RAID5 SATA controller zetten?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:16
Welke riad controller wil je gebruiken? Heb je Vendor naam en type nr?

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 08:40

KrL

Doe maar duurzaam..

The onboard Silicon Image Sil3114R and ITE 8212F RAID controllers plus the Intel ICH6R southbridge provide the best solution to your RAID requirements on different storage standards. The Intel ICH6R supports RAID 0, 1 and Intel Matrix RAID Technology on 4 Serial ATA ports. The Silicon Image Sil3114R controller offers four additional SATA interfaces and allows RAID 0, 1, 10, JBOD, and a RAID software patch to support RAID 5. For IDE hard disk drives, the ITE 8212F controller provides RAID 0, 1 , 0+1 functionality for two ATA133 channels.
Je zou met een IDE-SATA convertor idd gewoon je schijven op je SATA controllen moeten kunnen gebruiken. De (meeste) huidige SATA schijven zijn ook niets anders dan IDE schijven met een SATA connector.
Afhankelijk van het OS dat je gaat gebruiken kun je wellicht ook softwarematig RAID-5 gaan draaien. Met Linux kan dat in ieder geval, met WinXP dacht ik ook maar zeker weet ik het niet. Qua performance zal het weinig uitmaken, de onboard chipset biedt ook softwarematige (firmware) raid.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

als de de controller raid 5 met sata ondersteund dan kan je die IDE door middel van dongles/converter daarop aansluiten. Veel sata schijven ondersteunen native ook geen sata maar zijn geupgrade IDE schijven met alleen een sata aansluiting, dus ook qua performance merk je waarschijnlijk weinig verschil ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
The Silicon Image Sil3114R controller

deze ondersteunt als enige RAID5, dus lijkt me duidelijk dat ik die ga gebruiken meneer >The Source.

ik was alleen niet zeker of dit nou in praktijk gaat werken. ik laat het weten!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 01:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort vragen horen in Opslagmedia & I/O Controllers :) Het antwoord was wel gewoon met logisch nadenken en eventueel de Search te vinden: natuurlijk werken de PATA-SATA converters, ze worden niet voor de sier op de markt gebracht 8)7 Verder kun je uitroeptekens in de topictitel wel achterwege laten. Ze zijn onnodig en alleen maar storend.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.