Toon posts:

Benadering *.ini bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta als gebruiker ingelogd onder Windows XP Prof, wil een speciaal programma opstarten maar krijg de melding dat het programma een *.ini bestand niet kan (mag) openen of overschrijven. Als Administrator heb ik daar natuurlijk geen enkel probleem mee. Hoe kan ik dit verhelpen?

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:39:
Ik sta als gebruiker ingelogd onder Windows XP Prof, wil een speciaal programma opstarten maar krijg de melding dat het programma een *.ini bestand niet kan (mag) openen of overschrijven. Als Administrator heb ik daar natuurlijk geen enkel probleem mee. Hoe kan ik dit verhelpen?
Rechten zetten voor die file..... check het ook even op NTFS-niveau :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aanloggen als admin en de user die je gebruikt lees- en schrijfrechten geven op het betreffende .ini bestand

Firmpete on Aerie Peak

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 08:42
De rechten van het betreffende bestand zodanig aanpassen dat je als gewone gebruiker wel toegang hebt? "Rechtsklikken" op dat bestand (wel ingelogd als admin dan) en bij security de gebruiker toevoegen met zijn/haar rechten.

update
Ik moet blijkbaar nog sneller typen

[ Voor 17% gewijzigd door Master FX op 16-03-2005 23:42 . Reden: te laat ]

Stay safe

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De oplossing lijkt me ook nogal logisch :) Zie bovenstaande reacties; dit is toch gewoon een kwestie van proberen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk niet in een netwerk maar op een stand alone computer en ik krijg geen "rechten" selectie als ik op de rechter muisknop druk als ik bv in verkenner het betreffende *.ini bestand opzoek. Moet ik in een ander programma bv regedit, gpedit dit wijzigen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welk bestandssysteem heb je eigenlijk? Rechten: in Windows Operating Systems staat daar alles over uitgelegd in de howto's en evt. WOS-FAQ.

Check verder eventueel met filemon van sysinternals wat er aan de hand is.

edit:

Oeh en welkom@GoT :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 17-03-2005 10:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1