Toon posts:

Wacom om mee te schrijven (ervaringen en hulp)

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze wil ik alvast mijn excusses aanbieden aan allen die mij nu een echte ketter vinden, maar so be it.

Ik ben op zoek naar een wacom tablet om op de PC te schrijven.
Zelf heb ik al een jaar of 2 last van RSI, dit waarscijnlijk door mijn game verslaving en slechte houding achter de PC. Nu ik op de TH-rijswijk zit ben ik genootzaakt om steeds meer dingen te doen via de PC en u is mijn vraag of ik tekst invoer ook via de wacom kan doen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Wacom pen partner, maar ik heb een aantal vraagjes hierover.
( http://www.wacom-europe.com/nl/products/penpartner/index.asp )

De eerste is:
Er staat dat er tekst invoer herkennings software bij zit die met MS office compatible is, maar ik als student en migrerent naar OSS / Linux wil graag weten of dit ook werkt metonder andere OOo (OpenOffice.org).

Ten tweede is:
hoe zijn de ervaringen hiermee?? is het dan net zoiets als graffiti voor de palm??
En zo ja welke invoer van karacters herkent hij allemaal?? (ascii 7/8 bit)??

Dit laatste is voor mij zeer belangrijk omdat ik vrij veel in Assambly codering (nmonics) en in C/C++ voor school schrijf en dan zou het zeer handig zijn als ik hier iets meer over te weten kom.

Waar ik nix aan heb zijn antwoorden ala: Ga googlen o.i.d., want ik ben al aan het googlen geweest en heb tot nu toe niet het antwoord op een van mijn vragen gevonden. En mijn hardware leveranciers hier in de regio kunnen mij ook helaas weinig vertellen over mijn specifieke vragen...

• bonzen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11 22:03
in open office zit een mogelijkheid om met je Wacom te schrijven. het werkt een beetje gelijk als met je WinCE CPE. je kunt ook bepaalde tekens aanleren.

Ik vind het super apparaten. zeker voor grafische doeleinde zijn ze zeer geschikt.

Veel plezier ermee.

BTO

Verwijderd

Zeker niet bezuinigen op hardware, als je dit pad bewandelen gaat. Wacom ruleert - ik overweeg zelf dan ook om over te stappen op de nieuwe Intuos.. kheb zelf nog een oude ;]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Dat je een wacom-tablet wilt gebruiken tegen rsi kan ik me voorstellen. Maar om die te gaan gebruiken als tekst-invoer lijkt me geen verlichting. Hierdoor lijkt het me dat je je rechter(of linker) hand te veel belast. En het gaat ook nog langzaam ook. Ik zou eens gaan kijken naar een ergonomisch toetsenbord en daar een wacom bij.

Ik heb zelf een wacom graphire 2, en gebruik deze als muis-vervanger. Alhoewel ik er ook nog gewoon een muis naast heb liggen.

Trouwens ik zie dat de software die wordt bijgeleverd, "JustWrite Office 4.0", meer is bedoeld om kleine aantekeningen te maken in office-documenten, zoals hier te zien is. En waarschijnlijk geen ocr-capaciteiten heeft?

Een penpartner heeft trouwens een erg klein invoer-vak (81,2 x 58,0 mm), een a6-versie werkt een stuk prettiger. Ik zou een graphire 3 aanraden of als je krap bij kas zit een volito. (en als je geld te over hebt een intuos 3 >:)

[ Voor 45% gewijzigd door A_L op 17-03-2005 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ale eerste bedankt voor het mee denken
A_L schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:38:
...
Ik zou eens gaan kijken naar een ergonomisch toetsenbord en daar een wacom bij.
...
Hier ben ik al een gelukkige bezitter van maar voor grote stukken tekst invoer en code is dit nog steeds niet alles.
Ik ben nog wezen verder zoeken maar ik ben iid ook bang dat de wacom geen ocr-ondersteuning bied :'(
Dus ik zal toch dan naar 3th party software moeten uitwijken en over de keuze weet ik het nog niet, ik heb bij een medestudent even mogen spelen ermee en ik denk dati k idd voor minimaal A6 formaat ga en misschien wel A5

Ik ben net op deze site gestuit,

http://www.netspiderindia.com/softwriting.htm

even kijken of dit wat is :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 14:46 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik zit met hetzelfde probleem als de topicstarter. Laaste weken snel last van mijn "muis arm", dus ben opzoek gegaan naar een Wacom tablet.
Ik las op de frontpage dat Wacom net een nieuwe volito had uitgebracht.( nieuwsbericht )

Aangezien een collega de nieuwe penpartner had gekocht, mocht ik deze uitproberen (op het werk werken we met 2 schermen), met als conclusie dat het werkgebied op het tablet wat klein is.
Heb ook nog even mogen werken op een groter (a6) tablet van Wacom en die beviel beter. Vanmiddag heb ik op www.wacomshop.nl de nieuwe Volito2 besteld.

Als ik deze binnen heb, zal ik mijn ervaringen hierover hier posten.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
_Rayman_ schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:39:
Ik zit met hetzelfde probleem als de topicstarter. Laaste weken snel last van mijn "muis arm", dus ben opzoek gegaan naar een Wacom tablet.
Ik las op de frontpage dat Wacom net een nieuwe volito had uitgebracht.( nieuwsbericht )

Aangezien een collega de nieuwe penpartner had gekocht, mocht ik deze uitproberen (op het werk werken we met 2 schermen), met als conclusie dat het werkgebied op het tablet wat klein is.
Heb ook nog even mogen werken op een groter (a6) tablet van Wacom en die beviel beter. Vanmiddag heb ik op www.wacomshop.nl de nieuwe Volito2 besteld.

Als ik deze binnen heb, zal ik mijn ervaringen hierover hier posten.
Je hebt er nu al een tijdje mee gewerkt denk ik... bevalt deze een beetje? Groot genoeg?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik gebruik dit tablet nu dagelijks (op het werk) met 2 schermen. Ik vind het persoonlijk echt ideaal. Thuis gebruik ik hem ook zeer regelmatig maar dan met 1 scherm.

Voor mijn beide doeleinden, vind ik het tabblat uitstekend. Tabblat is groot genoeg en de usb kabel is nog steeds heel (pak deze namelijk elke dag weer in zijn doos, om mee te nemen naar huis).

Een eventueel nadeel waar ik tegenaan kan lopen is de punt van de pen. Juist omdat ik deze zo vaak gebruik, is de kans op slijtage groter. De punt is niet te vervangen (er moet gelijk een nieuwe pen besteld worden).
De pen zelf, functioneerd uitstekend. Neem deze overal mee naar toe (meestal onbewust).

Kortom, ik heb totaal geen spijt van deze aankoop :)
Pagina: 1