Filmpje groeit extreem na exporteren

Pagina: 1
Acties:

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:59
Hallo,

Nadat ik ff aan het zoeken was geweest naar het draaien van een filmpje(=gelukt met virual dub :)) wilde ik deze natuurlijk exporteren. Echter groeide de grootte van eht bestand zo extreem. Wel een factor 10 tot 100. Dit is natuurlijk niet acceptabel.

Ik ben al even bezig geweest en geprobeert, maar ik kom niet onder de 1.8 Mb. Het filmpje was 160Kb (7 sec). Dit lijkt mij een bitrate van 180KB/s Echter kom ik dus nog steeds op 1.8 Mb.
Met Gspott kan ik geen gegevens van eht bestandje achterhalen.
Weet iemand hoe ik weer in de buurt kan komen van deze grootte zonder dat ik een week aan het experimenteren ben en nog steeds kwaliteitverlies heb?

offtopic:
Het zijn filmpjes van onze 'van de trap af' actie. Wat inhoud dmv een plactic bak van de trap af. Klinkt leip hae, zie onze constructie eens :). Filmpjes die al horizontaal waren staan er al op. Ik hoop er hier spoedig meer aan toe te kunnen voegen!

http://oudeschool.enrgy.n...otos&func=viewalbum&id=15

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gooi er compressie overheen, waarschijnlijk spuugt hij hem nu uit als ongecomprimeerde video en ja, dat is groot.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Je bent waarschijnlijk vergeten compressie toe te passen op het filmpje.. in virtualdub het bron-filmpje inladen.. dan: video-->compression een geschikte codec uitkiezen (meestal xvid/divx) en op een juiste bitrate instellen :)

Hier staat tekst

• storeman
Ja, dat was ik in eerste instantie vergeten, toen werd ie ook 16Mb groot. Hierna heb ik die compressie geprobeerd, maar ik bleef maar >1.5Mb zitten.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
Het oude filmpje heeft een bitrate van 180kbit/s, misschien maak je daar een rekenfoutje mee.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• storeman
Ik moest de bitrate gewoon nog flink omlaag drukken, heb hem nu op 100Kbit/s staan, dit geeft een resultaat van 240Kb, vind ik wel acceptabel

IIG bedankt!

Toch, is er geen tooltje waarmee je dat soort eigenschappen kan achterhalen?

Pagina: 1