Toon posts:

Ik kan nmezelf niet zien

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik thuis een netwerkje, en in het netwerkje staat een web server met mijn eigen site, draaiend onder linux. Alles goed, tot mijn adsl modem stuk ging en ik het nieuwe Thomson 510 moest aanschaffen. Nu heb ik dus eerst een edimax ethernet switch staan , die zelf weer aan het alcatel modem hangt.
Ik heb wel internet draaiende, maar er gebeuren zeer vage dingen.
Zo kan ik met mijn gewone windxp pc's alle pagina's op het net bezoeken, behalve mijn eigen site die dus op de pc ongeveer 1 meter verder staat draait. Iedereen uit de hele wereld kan mijn site zien (www.ctjansen.nl) maar ik kan er zelf dus niet meer bij. Ik kan bij de linux PC via whet netwerk, maar mijn eigen site oproepen, ho maar.
Ik heb zelf het vermoeden dat dit komt omdat ik in principe natuurlijk mijn eigen ip nummer aanroep, en het modem dit blokeert maar ik weet niet precies waar ik voor dit probleem een oplossing moet zoeken, in de NAT op IP instellingen van het modem denk ik maar ik heb geen idee wat ik in moet stellen.
Vast bedankt

Casper

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Ik heb precies hetzelfde probleem. Een echte oplossing heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden. Als ik nu de website wil benaderen doe ik dat met het interne IP adres van de server waarop de website draait.

• bernurd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-05 20:54

bernurd

Hou het makkelijk...

Kun je jezelf wel pingen? Zie je ook je linux-pc vanaf je andere pc?

Ik heb geen bijzondere talenten. Ik ben alleen erg nieuwsgierig.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
maak in je hosts file ( X:\WINDOWS\system32\drivers\etc waarbij X de letter van je windows installatie partitie/schijf) )de volgende entry aan:

XXX.XXX.XXX.XXX www.ctjansen.nl

waarbij de X-en staan voor het ip adres van je webserver (bijv 192.168.1.10)
het adres www,ctjansen.nl kan je natuurlijk veranderen, dit is alleen voor de TS geldig, JnX moet zijn eigen domeinnaam daar natuurlijk neerzetten

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Dus vanaf in je entwerk kan je je server niet benaderen via het web adres?

Heb je al geprobeerd het ip nummer van de server in te toesten, werkt het dan wel? Zo ja dan kan ik in je hosts bestand een regel toevoegen met daarin je website adres en dan het interne ip nummer.

edit:

Zie boven lol.

[ Voor 7% gewijzigd door UltimateB op 16-03-2005 21:25 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Je moet een regel toevoegen in je HOSTS file (zonder extentie)
Die staat in/windows/system32/drivers/etc
voeg dan onderop de regel

100.100.100.100 www.ctjansen.nl
toe waarbij 100.100.100.100 dan het netwerk ip van je server is :)
Thats all
--- ---
Afbeeldingslocatie: http://www.spuit11.org/images/main-spuit11.gif 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Leutje op 16-03-2005 21:28 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Of gebruik de proxy van je ISP

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Naast www.domein.nl voeg ik ook altijd domein.nl toe (zonder www dus), voor de zekerheid :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mezelf pingen, zowel op me interne als mijn interne adres. Ik kan ook via mijn netwerk de linux bak benaderen, maar blijf, ook na aanpassen van de hostfile, niet mijn eigen site kunnen oproepen. Als ik mijn eigen IP nummer intyp hetzelfde probleem.... niks dus.
Ik vermoed zelf dat ik het meer in de richting van het modem moet zoeken, omdat het probleem op beide van mijn windows pc's identiek is, en het voor de instalatie van mijn nieuwe modem perfect werkte.

Casper

Verwijderd

Topicstarter
EUREKA !!
Ja dat werkt, heb in het hostfile mijn INTERNE ip nummer gezet (zowel met en zonder www) en het duurt even voor de site binnen komt (blijkbaar gaat ie toch eerst op het net zoeken of zo) maar dan komt ie door.
Ik ben super blij, :*) dank jullie allen voor de goede hulp

Casper

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Juist, dat wilde ik net posten. :)

Windows kijkt bij de hostname-lookup altijd eerst in 't hosts-bestand voor hij met de DNS-server van je ISP praat, dus hij moet meteen naar je interne IP worden gestuurd.

Dat het even duurt komt misschien doordat IE gaat lopen zoeken naar een proxy. Ga eens in de Internet Explorer naar Extra > Internet Opties > Verbindingen > LAN Instellingen en zet het vinkje bij 'automatisch configuratiescript gebruiken' uit. (Of, als je geen proxy gebruikt, zet gewoon alles uit.)

Verwijderd

Tsja, dit is toch wel een bekend probleem. Daarnaast is je titel compleet nietszeggend.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.