Toon posts:

Hoe kan ik speelduur en MB avi inkorten?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik avi filmpjes in kan korten zowel qua speelduur als qua aantal MB?

Ik heb video dub gedownload, en kan daarmee prima in een avi filmpje knippen. Ik heb de helft van een filmpje eruit geknipt, maar tot mijn verbazing werd het halve filmpje een bestand van 60 MB, terwijl het hele filmpje, wat 2 keer zo lang duurde, eerst 10 MB was. ik heb niet aan de eigenschappen / instellingen van het filmpje gewijzigd. Ik heb diverse dingen zitten proberen maar zonder succes.

Weet iemand hoe dit probleem met virtual dub kan worden opgelost of met welk ander programma dit probleem niet bestaat?

Gracias

Adios,

Ronald

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Sjaak_Afhaak

Bleh!

virtualdub is hier prima geschikt voor... je bent alleen vergeten compressie toe te passen (bijvoorbeeld xvid/divx). Dit doe je door bij video--> compression een geschikte codec uit te kiezen.

Hier staat tekst

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Als je alleen maar knipt in de video kun je bij virtualdub ervoor zorgen dat hij niet uncompressed opslaat door onder video -> direct stream copy te kiezen. Ook audio -> direct stream copy Hierbij rond hij wel af tot op de dichtsbijzijnde keyframe dus je hebt kans dat je knip niet op precies de goede plek zit.

Je kunt ook de video op full processing mode laten staan, maar dan moet je onder compression een codec selecteren en dingen instellen. Dit moet je eigenlijk alleen gebruiken als je filmpjes kleiner wil maken, want iedere keer dat je hem opnieuw compressed word de kwaliteit minder, bij direct stream copy niet.

[ Voor 5% gewijzigd door OnTracK op 16-03-2005 21:44 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!

Hartelijk dank voor de suggesties!

Adios

Ronald