[EXCEL] Opslaan op netwerklocatie reboot PC

Pagina: 1
Acties:

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 11:03
We hebben drie computers in een netwerk, waarvan er twee van toepassing zijn in dit probleem:

Werk PC
- Microsoft Windows XP Pro SP2
- Microsoft Office 2003

Document PC (Werk PC)
- Microsoft Windows XP Pro SP2
- Microsoft Office 2003

Dezelfde software dus, de hardware heb ik niet gecheckt. In ieder geval de 'document pc' bevat een excel bestand wat op de 'werk pc' gewijzigd wordt. Het openen en bewerken gaat prima maar zodra ik opsla/opslaan als (op de 'document pc') doe reboot de pc zonder enige waarschuwing. Het excel document is vervolgens niet meer op de 'document pc' terug te vinden (behalve een recovery, die overigens niet de wijzigingen van het document bevat).

Andere bestanden zoals Microsoft Word kan ik wel wijzigen en opslaan. De .xls file bevat geen macro's en ik heb Office 2003 opnieuw geïnstalleerd + updates. Alle firewalls staan uit. Echter nog hetzelfde probleem.

De derde pc in het netwerk met ook dezelfde software heeft geen problemen met het wijzigen en vervolgens opslaan van excel bestanden op de 'document pc'. Ik heb echt totaal geen idee wat het zou kunnen zijn.

Verwijderd

staat er iets in start->uitvoeren->eventvwr ivm met de crash?

• Oesie
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:47:
staat er iets in start->uitvoeren->eventvwr ivm met de crash?
In het logboek kan ik een waarschuwing terugvinden (hieronder), waarna windows opnieuw word opgestart, zie 2de bron van het logboek.

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: MRxSmb
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 3019
Datum: 18-3-2005
Tijd: 13:43:35
Gebruiker: n.v.t.
Computer: WERKSTATION2
Beschrijving:
De redirector kan het type van een verbinding niet vaststellen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 00 00 00 00 04 00 4e 00 ......N.
0008: 00 00 00 00 cb 0b 00 80 ....Ë..€
0010: 00 00 00 00 84 01 00 c0 ....„..À
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Save Dump
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 18-3-2005
Tijd: 13:44:45
Gebruiker: n.v.t.
Computer: WERKSTATION2
Beschrijving:
De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x1000008e (0xc0000005, 0xba524523, 0xba06fa94, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini031805-01.dmp.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Is er iemand die nu enig idee heeft wat ik zou moeten doen?

Verwijderd

google eens even op mrxsmb 3019
zeer vaag, volgens mij is dit geen excel probleem, maar eerder een probleem van de pc als hij het netwerkt probeert aan te spreken (wat gebeurt als je het opslaan als dialoogvenster oproept)
-tcp-ip instellingen nakijken
-shares nakijken (geen rood kruis op de netwerkverbindingen in de verkenner voor je met excel begint te werken)
-deze update installeren

• Oesie
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:19:
google eens even op mrxsmb 3019
zeer vaag, volgens mij is dit geen excel probleem, maar eerder een probleem van de pc als hij het netwerkt probeert aan te spreken (wat gebeurt als je het opslaan als dialoogvenster oproept)
-tcp-ip instellingen nakijken
-shares nakijken (geen rood kruis op de netwerkverbindingen in de verkenner voor je met excel begint te werken)
-deze update installeren
TCP/IP gaat via DHCP en gaat prima, de shares zijn ook goed ingesteld. Immers kan je met word documenten alles doen. Ik ben er achter gekomen zodra ik een netwerk drive maak van een share het wel werkt. Alleen is dit niet echt een oplossing aangezien er op dit bedrijf regelmatig nieuwe shares komen. En alles in één map zetten op de 'share' pc word natuurlijk een zooitje. De update mocht helaas niet baten. Binnenkort ga ik een andere netwerkkaart proberen i.p.v. de het onboard kaartje. Bedankt voor de tips _heretic_ ;)

• Oesie
Een andere netwerkkaart mag ook niet baten.. de link die BackSlash32 gaf bied wel informatie maar nog geen oplossing. Ik heb geen flauw idee wat ik nu nog moet proberen.

Verwijderd

verder zoeken dan. je kan eens beginnen met het automatisch herstarten na een systeemcrash uit te zetten (rechtsklikken mijn computer->eigenschappen->geavanceerd->opstarten en herstellen), dan zal je mss in het bsod dat je krijgt het device zien staan (ik wed op tcpip.sys), dus het gaat toch iets hiermee zijn. of is er een mix van tcp v6<>v4 op het netwerk/pc?
een alternatieve oplossing heb je zelf al gegeven, nl het gebruik van een netwerkdrive - wat toch wel de gebruikelijke manier van werken is - als die share vaak verandert kan je nog altijd een script in excel steken dat dit automatisch afhandelt voor de gebruiker. laat het weten als je de oplossing vindt.
trouwens die update al geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 20:32 ]

• Oesie
Weer een handige tip, dat van dat auto opnieuw opstarten wist ik geen eens :P De update had ik idd geinstalleerd maar leverde ook niet het gewenste effect.
Omdat het niet bij me thuis is heb ik hun maar erop gewezen dat ze gebruik moeten maken van een netwerkdrive. Heb het op deze manier dus ook maar opgelost.

P.S. Handige site die eventid.
Pagina: 1