[Router] Belkin Pre-N / Linksys WRT54GX

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 23:56
Ik ben opzoek naar een zeer goede router voor thuisgebruik, maar zoals gewoonlijk spreken veel bronnen elkaar tegen. Dus ik dacht laat ik mijn gedachten hier neerknallen

Eerst kwam ik deze review tegen: http://reviews.cnet.com/4520-3243_7-5752090-1.html?tag=prmo1
De Belkin Pre-N komt hier zeer goed vanaf, terwijl de Linksys WRT54GX erg slecht ervaren wordt.

Dan deze: Linksys WRT54GX/WPC54GX
Deze gerbuiker zegt weer dat de Linksys WRT54GX erg goed bereik heeft en goede verbinding.

Dan heb je ook nog bronnen die zeggen dat de technologie van de Belkin nog niet ontwikkeld is en dat je mogelijk iets in huis haalt dat niet de standaard gaat worden:
http://www.pcvergelijk.nl...oduct.aspx?idx=3483&cel=9
http://www.tiscali.nl/content/article/cmultrevh/532439.htm

Nu hecht ik veel waarde aan het CNET.com review, maar daarnaast zijn er genoeg bronnen die de Belkin weer 'onderuit' halen. Erg raar, want CNET vind de Belkin helemaal geweldig.
Bovendien is de Belkin goedkoper dan de Linksys dus je zou denken een perfecte keuze.

In mijn research heb ik deze twee routers gevonden als de beste wireless routers voor thuisgebruik, maar het kan natuurlijk zijn dat ik een zeer goede router over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Laat ik eens een gokje doen....Ze zijn qua hardware/software nagenoeg identiek.....dus het zal hooguit aan de default mWatt aan zendvermogen liggen.... Daar zou ik eens op zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Heeft iemand anders nog een gokje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:36
D-Link misschien?

D-Link maakt over het algemeen goed netwerkapparatuur.

Zendvermogen 30/40mW, niet zo hoog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Die ziet er ook goed uit idd !

Maar toch ook aan de prijzige kant
D-Link DI-624M : 166,- euro Linkje
Linksys WRT54GX : 160,- Linkje
Belkin Pre-N : 130,- Linkje

Die Belkin is mijn keuze. Maar ik heb nog een ADSL Modem nodig, kan ik een ADSL modem van een andere fabrikant, zeg Linksys, goed gebruiken in combinatie met de Belkin router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140018

Linksys is echt beter. Het is originele Cisco hardware, en zoals bekend is Cisco qua netwerkspullen wel de top.

2 collega's van mij hebben beide nu een linksys (voorheen iets anders). De linksys geeft door 2 betonvloeren heen nog signaal, dat doet bijna geen een ander apparaat zover ik weet.

De linksys zou ik nemen, met een intel pro 2200BG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
Grappig dat als er op de doos staat dat het bedrijf een bedrijf van cisco is dat mensen dan gelijk denken dat de spullen dan ook van cisco zijn...... Zou een beetje dom zijn als cisco hun highend spul zo voor lowend prijzen zou weg zetten. Nog zoiets, waarom zou cisco in de geintegreerde wireless lan cable/adsl routers gaan als ze aan grote bedrijven leveren????
Beetje onzinnige opmerking. Als het zulke superieure hardware is waarom lijkt die hardware dan zo verschrikkelijk veel op die van belkin en asus, zo erg zelfs dat de volgende versie van sweasoft waarschijnlijk op alle drie de routers gaat draaien? Zou dat niet zijn dat ze alle drie het systeembordje inkopen bij dezelfde chinese systeembordlasser?
Sorry kon het niet laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 18:36
Ik twijfel ook tussen: Belkin Pre-N of Linksys WRT54GX of Asus WL-500g Deluxe wie kan me hier duidelijke winnaar aanwijzen?

verytallman laat aub. eens horen hoe de Belkin Pre-N bevalt :?
Waar kan ik de Belkin Pre-N kopen :?

[ Voor 10% gewijzigd door SlowikPL op 23-03-2005 03:13 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
SlowikPL schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 03:04:
Office centers hebben veel belkin spul, daar haal ik ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113372

Linksys is absoluut geen Cisco hardware mensen !!!
Linksys heeft erg goedkope hardware in hun spullen zitten ( broadcom chipsets bijvoorbeeld )
Het enige wat linksys met cisco heeft is het logo wat nu op de produkten staat.

Als je zou moeten kiezen tussen belkin en linksys zou ik gaan voor linksys, niet dat ik echt een grote fan hiervan ben aangezien het zendvermogen zelden boven 30mw uitkomt, maar linksys heeft wel bewezen degelijke hardware te leveren voor een goede prijs, is ook nog eens leuk te tweaken. Belkin staat bij mij bekend als rotzooi samen met merken als sweex, sitecom en benq.. allemaal goedkope troep. Linksys is net weer een beetje beter dan deze andere merken. De MiMo technologie klinkt leuk maar volgens mij overdrijft linksys een beetje, ze zeggen hoe verder je gaat hoe beter het signaal... dus ik zou het beste resultaat bereiken door naar amerika te gaan en draadloos met mijn thuisnetwerk te verbinden ???? klopt dus niet helemaal :) , mimo is volgens mij een verkoop truuk, radiogolven af laten ketsen op opstakels om zo beter bereik te krijgen ?? ik zet er grote vraagtekens bij, maar goed ik geef ze het voordeel van de twijfel, ik zal ze eens testen als ze beschikbaar komen.

Waar mensen ook wel rekening mee moeten houden met reviews uit amerika is dat de huizenbouw daar compleet anders is, bij ons staan de huizen erg dicht op elkaar en zijn ze voorzien van betere isolatie, doordat wij nederlanders zo dicht op elkaar wonen heb je meer kans dat er in de buurt mensen op dezelfde frequentie bezig zijn , het bereik zal in amerika dus vaak beter uit de bus komen dan bij ons :)

maar als je echt wilt knallen met een goed bereik, kan je het beste Senao produkten nemen, die dingen zitten op 100mw ( maximaal toegestaan in NL ) en het bereik is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
verytallman laat aub. eens horen hoe de Belkin Pre-N bevalt :?
Beetje raar misschien maar ik heb het NIMO verhaal laten vallen en ben voor de U.S. Robotics SureConnect ADSL Wireless Gateway gegaan. Ik heb zeg maar een stapje terug gedaan omdat die nieuwe technologie toch nog teveel in de kinderschoenen staat.
Zie één van mijn posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141337

Best wel amusant: linksys gaat de Belkin techniek overnemen.
Dit betekent dat de True MIMO techniek wat voeten in aarde begint te krijgen.

31 maart 2005 - Linksys maakte op de Cebit in het Duitse Hannover bekend zijn SRX-draadloze producten op de Europese markt te zetten.
De routers gebruiken de True MIMO-technologie van Airgo Networks uit Breukelen. Belkin verkoopt al langer op True MIMO gebaseerde producten in België, Nederland en grote delen van Europa en heeft ook aangekondigd te zullen uitbreiden.

Bron: Bits & Chips ( http://www.bits-chips.nl/...mode=&ac=view&inf_id=5170 )

Ben zelf ruim 3 maanden in bezit van deze geweldige router. Waar de Linksys geen leven meer toont, gaat de PRE-N gewoon door. Desnoods kan ik met mijn laptop gewoon naar de overburen.
Signal strength is overal in huis 90-100%. :P

Greetz,
ES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24
Ik ben ook naar een pre-n router aan het kijken. Maar moet je nou ook echt een pre-n kaart hebben om hoge transfers en bereik te halen?

Het gaat om een huishouden van 2 apple laptops (waar dus geen pre-n in zit) en een xp bak waar eventueel wel een pren kaart in kan maar waar het weer niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
Je zou ook eerst zelf wat info kunnen zoeken. Dit is zo'n eenvoudig te beantwoorden vraag. Had je ook bij linksys of belkin kunnen vinden. Wil je wat meer info? Tomsnetworking had er wat tests mee en de impact van 54g kaarten op de performance van pre-n adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 17:48

Baseboy

No better Chat as IRC CHAT

Hey,

Beetje oud Topic maar heb dus de belkin Pre-N draadloze kabel/adsl router.
Moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
Had hiervoor Netgear spul staan waar dus slecht bereik en dergelijke een ellende was.
Me huis heeft betonnen vloeren en dergelijke maar heb ondanks dat perfect ontvangst
denk meld het even zodat het misschien iemand kan helpen met beslissen.

Better to burn out, than fade away

Pagina: 1