Toon posts:

VPN opzetten voor aanmelden met Wlan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met de implementatie van een groot VPN systeem wat eigenlijk zonder problemen verloopt. Doe het wel vaker dus dat is niet zo lastig. De gebruiker logt lokaal aan op de pc, maakt VPN verbinding met VPN software (dit geval: SSH Sentinel) met een Zyxel VPN router en kan vervolgens via IP adressen verbinding maken met de servers en bijbehorende drives. Uiteraard na de gebruikersnaam en het wachtwoord van de server te hebben ingevoerd.

Echter, wat mij veel mooier lijkt is dat de gebruiker gebruik maakt van de "windows" inlog functie en zich gelijk aanmeldt op het domein. Dus de gebruiker moet de VPN verbinding hebben opgezet voordat het inlogscherm verschijnt. Dat is opzich geen enkel probleem aangezien ik ook in het bezit ben van een goede Cisco VPN router met bijbehorende software die deze mogelijkheid aanbiedt. Deze setup werkt dus prima.

Nu zat ik alleen even te brainstormen met een gebruiker die mij vrolijk meldt dat hij thuis alleen gebruik maakt van draadloos internet. Opzich leek mij dit ook geen probleem tot ik mij realiseerde dat de draadloze verbinding pas tot stand komt nadat windows is aangemeldt en opgestart. Dat is erg lastig want aanmelden kan pas als er een netwerkverbinding met VPN is :)

Mijn (netwerk troubleshooting) vraag is dan ook; is er een manier om een WLAN verbinding op te zetten voordat je je aanmeldt in windows :? Heb zelf hier en daar al gezocht maar kon niet echt nuttige informatie vinden. Misschien dat het met een soort script kan o.i.d.?