Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gisteren even mijn videokaart uit de pc gehaald voor wat foto's voor mijn topic over de ZF700 hierop. Nu ging ik vanmiddag echter Call of Duty spelen, en mijn pc hing binnen 1 minuut. Helaas. Opnieuw starten. Nog eens proberen, ik blijf het probleem houden. Het spel loopt ook heel vreemd, ik haal gewoon 120 fps maar het schokt dat is niet leuk meer. En het gaat allemaal vertraagd. Na een tijdje (1 minuut ofzo) gaat opeens mijn beeldscherm UIT, en krijg ik de melding " NO SIGNAL INPUT - CHECK VIDEO CABLE " te zien, wat aangeeft dat er geen signaal meer loopt (denk ik). De pc echter draait nog, maar reageert nergens meer op. Als ik hem dan uitzet, en weer aan, krijg ik weer gewoon beeld en kan ik weer 1 minuut gamen. Het ligt niet aan het spel, want ook als ik bv. UT2003 benchmark draai loopt hij vast. En ook als ik alle instellingen bij CoD op het laagst zet, gaat na een tijdje het scherm uit. Ik vind dit heel vreemd, en ik ben bang dat mijn videokaart (nog geen maand oud) kapot is. Maar het zou natuurlijk ook het moederbord kunnen zijn, wat denken jullie?

Graag adviezen, ik zou echt ontzettend blij zijn als het probleem is opgelost.

Verwijderd

wat zijn de temps van je kaart? zit de koeler er wel goed op?

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Even opnieuw plaatsen, ik heb hier ook eens last van gehad.
Extra voedingkabel ook aangesloten? als dit tenminste van toepassing is.

[ Voor 19% gewijzigd door PPanic op 16-03-2005 21:10 ]

INVENTARIS

Verwijderd

Topicstarter
@bouncing_tom: de temps zijn 48-53 graden, met stock koeler. Dit is volgens mij niet te warm, want op lanparties zie ik vaak (soms overclockte) kaarten van boven de 60. Maaarrrrr....

Zo zie je maar weer hoe een ENORME dombo ik kan zijn soms! Bedankt voor je tip, PPanic, de voeding kabel zit er niet in zie ik nu! Hoe dom, ok, lach maar ik vind het echt enorm dom van mezelf 8)7 Had gister dus wat foto's gemaakt maar ben vergeten de voeding terug te plaatsen! :r

Het ligt vast daaraan, want pas bij zware belasting van me pc (gamen) doet hij zo raar, en in windows werkt alles normaal.
Ik ga hem er nu even in doen en dan kom ik zometeen terug om het resultaat te melden!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 21:43 ]

Verwijderd

volgende keer is het ook handig erbij te zeggen om welke kaart het gaat, er zijn kaarten waarbij dit "gewone" problemen zijn

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry daar heb je gelijk in! Het was een XFX Geforce 6600 GT

Maar goed, ik heb net even een kwartiertje call of duty gespeeld, ging als vanouds en zonder een enkel probleem! Bedankt, ik vind het zo stom van mezelf :r

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Daar zijn we hier voor man, nog veel plezier ervan

Tip, voor de volgende keer "check altijd alles 3 keer voordat je iets probeert"
Op die manier maak je nooit iets kapot en/of bespaar je veel ergenis :)

INVENTARIS

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Tot nu toe had ik heel soms in CS:Source een hl2.exe error. Meestal kon ik wel vele uren probleemloos gamen. Sinds 3 dagen krijg ik ineens een lockup na ongeveer 10 a 20 seconden gamen. M'n monitor geeft "No Signal Input" aan en het geluid blijft oneindig lang op het geluid stotteren. Het is dus niet alleen de monitor die geen signaal krijgt, maar de PC hangt ook. Reboot werkt dan niet meer en ik moet m'n voeding uit zetten. Nadat ik m'n PC aan zet werkt alles gewoon weer totdat ik ga gamen. Dit gebeurt nu dus permanent, geen enkele keer uitgezonderd. Ik kan simpelweg niet meer gamen. Op de eerste dag gebeurde het overigens na een stuk of 15 potjes CS:Source, maar toen ging het steeds eerder lockups geven.

Het opmerkelijke is dat ik dit pas sinds 3 dagen heb terwijl ik bijna een jaar ongestoord kon gamen met deze kaart met precies dezelfde spellen en dezelfde overige hardware. Aan de drivers/BIOS heb ik al een half tot 1 jaar niets veranderd, dus daar ligt 't niet aan.

De gegevens:

mobo: ASUS A8N-E
CPU: Athlon64 3500+
geheugen: 2 GB Dual Channel DDR400 (2 x 512MB TwinMOS + 2 x 512MB Corsair)
voeding: Thermaltake 350WATT W0050 fanless PSU
kaart: Club 3D 6600 GT 128 MB PCI-Express
koeling: waterkoeling

Het zou aan 't warme weer kunnen liggen omdat ik die kaart dus in de nazomer had gekocht en nooit zoveel omgevingshitte met deze kaart heb meegemaakt. Hij wordt niet warmer dan 63 graden onder urenlange stress. De aansluting voor extra stroom is niet aanwezig op dit model. Er zijn meerdere 6600 GT's zonder extra stroomaansluiting, dus het zou in principe geen probleem moeten zijn. Ik heb nog getest door m'n PC volledig te laten afkoelen en na het opstarten onmiddelijk een spel te spelen. M'n PC is dan op z'n koelst, maar dan krijg ik nog steeds binnen +/- 20 seconden dezelfde lockup.

Waar zou het aan kunnen liggen? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 15:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:33:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Tot nu toe had ik heel soms in CS:Source een hl2.exe error. Meestal kon ik wel vele uren probleemloos gamen. Sinds 3 dagen krijg ik ineens een lockup na ongeveer 10 a 20 seconden gamen. M'n monitor geeft "No Signal Input" aan en het geluid blijft oneindig lang op het geluid stotteren. Het is dus niet alleen de monitor die geen signaal krijgt, maar de PC hangt ook. Reboot werkt dan niet meer en ik moet m'n voeding uit zetten. Nadat ik m'n PC aan zet werkt alles gewoon weer totdat ik ga gamen. Dit gebeurt nu dus permanent, geen enkele keer uitgezonderd. Ik kan simpelweg niet meer gamen. Op de eerste dag gebeurde het overigens na een stuk of 15 potjes CS:Source, maar toen ging het steeds eerder lockups geven.

Het opmerkelijke is dat ik dit pas sinds 3 dagen heb terwijl ik bijna een jaar ongestoord kon gamen met deze kaart met precies dezelfde spellen en dezelfde overige hardware. Aan de drivers/BIOS heb ik al een half tot 1 jaar niets veranderd, dus daar ligt 't niet aan.

De gegevens:

mobo: ASUS A8N-E
CPU: Athlon64 3500+
geheugen: 2 GB Dual Channel DDR400 (2 x 512MB TwinMOS + 2 x 512MB Corsair)
voeding: Thermaltake 350WATT W0050 fanless PSU
kaart: Club 3D 6600 GT 128 MB PCI-Express
koeling: waterkoeling

Het zou aan 't warme weer kunnen liggen omdat ik die kaart dus in de nazomer had gekocht en nooit zoveel omgevingshitte met deze kaart heb meegemaakt. Hij wordt niet warmer dan 63 graden onder urenlange stress. De aansluting voor extra stroom is niet aanwezig op dit model. Er zijn meerdere 6600 GT's zonder extra stroomaansluiting, dus het zou in principe geen probleem moeten zijn. Ik heb nog getest door m'n PC volledig te laten afkoelen en na het opstarten onmiddelijk een spel te spelen. M'n PC is dan op z'n koelst, maar dan krijg ik nog steeds binnen +/- 20 seconden dezelfde lockup.

Waar zou het aan kunnen liggen? :?
M'n download-pc ging ook hangen (freezen) toen ik ging Quickparren (CPU Usage: 100%). Duidelijk het warme weer.

Ik haat zomer :( :P

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mijn videkaart (6600TD) wordt met dit weer ook flink warmer....komt echt door het weer :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Het wordt hier niet op prijs gesteld als je iemands topic hijacked. Als je hier op GoT daarover wil discussiëren dan moet je een nieuwe topic openen en van te voren eerst kijken of er al een topic over hetzelfde soort probleem loopt (search).

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Soms helpt het ook wel is om de koelpasta te vervangen. Ik zelf doe dit elf 1 tot 2 maal per jaar op zowel cpu als de gpu (niet te veel bende erop das ook verkeerd :P). Zeker als het ineens warm wordt lijkt het soms erg goed te werken. Zorg verder ook dat je een goede airflow in je kast heb dus zowel in als outake(s).

Verder inderdaad check alles eerst voor je de boel gaat testen dus alles ff nalopen in je kast in de bios ect voor je dus daadwerkelijk gaat testen. Goed om te zien dat het alleen maar een kwestie was van de voedingskabel. Zal je niet snel meer gebeuren ;).

[ Voor 37% gewijzigd door William/Ax3 op 12-06-2006 21:04 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:54:
M'n download-pc ging ook hangen (freezen) toen ik ging Quickparren (CPU Usage: 100%). Duidelijk het warme weer.

Ik haat zomer :( :P
Ik heb het getest met CS 1.6 en daar kan ik urenlang probleemloos spelen. Het doet zich alleen voor bij DirectX 9 spellen. Die maken je GPU veel heter.

/edit 14 juni:

Vandaag is 't veel koeler weer en de temps van m'n VGA/CPU/NB zijn veel lager. Toch blijft het probleem aanhouden. Denk dat 't toch een softwareconflict is dat lock-ups veroorzaakt.

/edit 15 juni:

Ik heb nog het volgende geprobeerd:

1. Oude koelpasta verwijderd, GPU+waterblok brandschoon gemaakt, flinterdunne Arctic Silver 5 erop. Nog een keer getest en binnen 5 seconden een lock-up. Nog een paar keer getest na resets, nog steeds dezelfde symptomen keer op keer.

2. Oudere Forceware drivers gebruikt. Geen verschil, nog steeds lock-ups.

3. nForce drivers opnieuw geïnstalleerd (na een uninstall natuurlijk). Geen verschil. Lock-ups.

4. Forceware drivers weggehaald, m'n ATi Radeon X300SE reservekaart geïnstalleerd met de nieuwste drivers. Alles draait nu als een zonnetje. Ik kan eindeloos CS: Source en andere zware DirectX 9.0c spellen spelen zonder problemen. Ookal zet ik de settings op maximaal (enige vertraging natuurlijk), hij wilt gewoon niet crashen en blijft goed draaien. Opmerkelijk trouwens hoe vlot hij CSS aan kan op 1024x768 voor zo'n budgetkaart.

5. Radeon Catalyst drivers weer weggehaald, ATi-kaart vervangen door nVidia-kaart en NV-drivers geïnstalleerd. En de lock-ups komen na een test weer binnen een paar seconden.

6. Een kale installatie van XP en CS: Source op een nieuwe partitie gedaan. Na het opstarten van CS krijg ik onmiddelijk een lock-up. Die kaart is gewoon gaar.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 16:18 ]

Verwijderd

Gewoon goed koelen. Maakt wel een hoop lawaai bij mij.
Heb alles een tikkeltje terug geclocked, minder voltage op CPU. Moet mijn koelpasta al zeker een jaar vervangen. :X
HD's zijn niet niet meer dan 35 graden met het weer van de afgelopen dagen.
Dus gewoon goed koelen. :)

Loop idd alles eens na bij problemen. Ik heb ook weleens gehad dat ik een kabel was vergeten of dat men geheugen niet goed zat.
Pagina: 1