E-tech router + chello ip lease probs

Pagina: 1
Acties:

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
Hoi

Ik zit hier met een probleem
ik heb een e-tech wgrt04 wireless broadband router gekocht voor mijn chello verbinding.
Ik heb deze aangesloten maar ik krijg geen ip-adres.
Ik heb het mac-adress gekloond, het staat ingesteld op dynamic ip adres. alle verbindingen zijn in orde, maar steeds blijft de log alleen een dhcp:discover aan geven. ik krijg geen lease.
Ik heb ook al geprobeerd de ip adres van te voren vrij tegeven (wat in principe niet zou hoeven) maar dit werkt ook niet.
volgens de chello-helpdesk wordt er wel een ip uitgegeven op het moment dat ik de router reboot. Toch houd ik gewoon 0.0.0.0
ik heb ook al de interne dhcp uitgeschakeld (hopeless act eigenlijk) maar geen effect.
ik ben nu echt vast gelopen en zou niet weten waar ik moet kijken.

Na een tijd googlen en searchen heb ik al veel problemen gezien met e-tech :/ alleen deze nog niet.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zowel modem als router een half uurtje uit laten staan, en vervolgens eerst het modem, en zodra deze online is, de router opstarten. Dan zou het moeten werken.
Neem anders eens contact op met Etech, het telefoonnummer staat als het goed is achterop de verpakking van je router, en tevens in de manual. Niet goedkoop, maar meestal weten ze je wel te helpen.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Als je even het IP adres wat je anders 'altijd' -ff checken dus- krijgt van chello eens invult. Heb je dan wel een verbinding?
Dus ff handmatig het spul inkloppen en dhcp even aan de kant schuiven om zeker te weten dat het kreng wel een verbinding met het net kan maken.

Koffie!!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
de modem uitzetten heeft geen effect gehad. helaas resultaat was dat alles geflushed kon worden toen ik mijn laptop weer aansloot:(

en static ip adres in vullen (heb alles overgenomen , ip gateway, netmask, dns etc) werkte ook niet

[ Voor 29% gewijzigd door AngryAngel op 16-03-2005 22:17 ]

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Verwijderd

Chello heeft wel meer problemen. Zo ik ook met LinkSYS WRT54G + Thompson modem. Ik heb het zelfde probleem als bovenstaand.

Ik heb letterlijk en figuurlijk alles al geprobeerd. Wat me opviel is dat bij het verlágen van de MTU de ping snelheid naar de modem ook verbeterd.