Toon posts:

[XP] geen of weinig netwerkmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Om een of andere reden stopte vanmiddag mijn netwerk er opeens mee. Het gaat om de netwerkkaart op mijn abit nf7-s mobo. Opeens krijg ik steeds de melding dat er dus geen of weinig mogelijkheden zijn voor het netwerk. Ik kan dus ook niet meer op internet of op mijn andere pc kijken (wat enorm vervelend is aangezien ik vandaag net al mijn data naar de abit pc had gezet omdat ik mijn game pc heb geformatteerd). Ik heb al geprobeert de netwerkkaart opnieuw te installeren maar hij blijft steeds die melding geven. Ook de windows help functie helpt niet.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
Meestal komt deze melding in Windows XP als je netwerkverbinding geen DHCP instellingen heeft ontvangen, terwijl hij op "automatisch ip-adres verkrijgen" staat.

Is de netwerkverbinding nog wel verbonden, of staat er ook bij dat de kabel eruit ligt?

Als hij nog verbonden is, staat hij dan op "Automatisch IP-adres verkrijgen"? Zo ja, kijk of je DHCP het nog wel doet, of probeer je netwerkinstellingen handmatig in te stellen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
DHCP staat wel aan het werkt alleen niet. Kabels zitten ook allemaal goed. Ik heb geen flauw idee hoe je het zelf zou moeten instellen maar het zou toch gewoon moeten werken want het deed het vanmiddag nog en opeens werkte het niet meer. Er komt steeds te staan dat het een ongeldig ip is oid. En wat ik ook verwijder en opnieuw installeer het maakt geen reet uit :(

Ik had ook per ongeluk net nog een of ander netware ding geinstalleerd en nou krijg ik ook steeds een inlog ding wat niet weg wil :(

waarom wil windows nou nooit eens een keer gewoon meewerken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 20:45 ]