Bluetooth netwerk 2x dongle

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122421

Topicstarter
situatie:
1 Desktop XP SP2 met Conceptronic BT Dongle CBT100U. Widdcom drivers 1.4.2.8
2 Laptop XP SP2 met Conceptronic BT Dongle CBT100U. Widdcom drivers 1.4.2.8

PS De desktop zit in een LAN achter een router met een 2e PC, maar dit zal verder niet van belang zijn he.

Beide BT devices werken prima. Heb mijn headset en SEk700i aangesloten en kunnen pairen.
Ik heb net dde ongle op de laptop geinstalleerd. En tot mijn verbazing vond hij de andere dongle (50m afstand binnen) direct. Ik heb 'm gespaird met de code. vervolgens de services geinstalleerd: (PIM overdracht, Seriele Bluetooth, bestandoverdracht, PIM synchroniatie, Hoofdtelefoon, Audio gateway)

Nu wil ik via bluetooth een netwerk opzetten. Zodat ik op mijn kamer kan internetten. Moet ik nu als bij een Palmtop BT aan een seriele poort koppelen, tenminste zoiets heb ik gelezen voor de Palmtops. Ik krijg geen het dus niet geregeld.

PS -De desktop zit in een LAN achter een router met een 2e PC, maar dit zal verder niet van belang zijn he.
- Ik weet dat er veel bluetooth forums zijn, maar kan de oplossing er niet uitvissen. Voor iemand hier mischien een werk van een minuutje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Je kunt ook de "Bluetooth Network Service" installeren. Daarmee kun je heel makkelijk de 2pc's verbinden in een "LAN". Even iedere pc een IP adres geven, en je hebt je bluetooth lan!

Bij de installatie van de CBT100U kun je deze uit de lijst selecteren. Aangezien je de software al geinstalleerd hebt, zul je deze dus nog even toe moeten voegen.

[ Voor 37% gewijzigd door DaLass op 16-03-2005 19:09 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DaLass schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:08:
Je kunt ook de "Bluetooth Network Service" installeren. Daarmee kun je heel makkelijk de 2pc's verbinden in een "LAN". Even iedere pc een IP adres geven, en je hebt je bluetooth lan!

Bij de installatie van de CBT100U kun je deze uit de lijst selecteren. Aangezien je de software al geinstalleerd hebt, zul je deze dus nog even toe moeten voegen.
Hoe kan ik deze toevoegen dan? niet via de CD van conceptronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Nu online
Anoniem: 122421 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:21:
[...]

Hoe kan ik deze toevoegen dan? niet via de CD van conceptronic.
Op het moment dat je de software geinstalleerd hebt en je voor de 1e keer op het bluetooth icoon op je desktop klikt, moet je een aantal stappen doorlopen om je bluetooth te configureren.
Hier kun je dus ook die service installeren.
Achteraf kan ook, dan moet je op het bluetooth icoon dubbelklikken, en dan de Advanced Configuration kiezen. Daar kun je op het tabblad met je eigen services ook services toevoegen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
- netwerktoegang geslecteerd. eigenschappen
- automatisch opstarten aangevinkt
- maken van internet- of LAN-verbinding via deze computer toestaan geselecteerd.
- vervolgens verbinding delen configureren.

Nu staat er bij mijn netwerkverbindingen:
1 LAN-verbinding
2 Bluetooth netwerk

beide hebben wel een slotje in het pictogram?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu heb ik bij netwerkverbingen (geavanceerd) de volgende optie:
- andere gebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken.
Maar wanneer ik deze optie selecteer, krijg ik een zeer vage foutmelding:
fout opgetreden en vervolgens wat vierkantjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Nu online
Anoniem: 122421 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:37:
- netwerktoegang geslecteerd. eigenschappen
- automatisch opstarten aangevinkt
- maken van internet- of LAN-verbinding via deze computer toestaan geselecteerd.
- vervolgens verbinding delen configureren.

Nu staat er bij mijn netwerkverbindingen:
1 LAN-verbinding
2 Bluetooth netwerk

beide hebben wel een slotje in het pictogram?!
Een slotje? Hmmm.. Je moet gewoon op beide PC's een extra netwerkverbinding hebben, die Bluetooth netwerk als naam heeft. Onderin je taakbalk komt dan ook een netwerkicoontje met een kruisje, als hij niet verbonden is.
Als je vervolgens met de netwerkverbinding van de 2e pc pairt, moet je een link krijgen.

Wijs nu IP adressen toe aan beide verbindingen, in dezelfde range, en zet tijdelijk je Windows firewall uit op deze verbinding.
Probeer nu vanuit een dos prompt van computer 1 naar computer 2 te pingen en andersom. Als dit werkt, dan werkt je Bluetooth netwerk en kun je je druk maken om andere dingen, zoals internet delen.

Edit:
Hoe worden de dongles trouwens gezien onder windows als je kijkt in je apparaatbeheer? Als Conceptronic Bluetooth dongle of als Generic Bluetooth dongle?

[ Voor 8% gewijzigd door DaLass op 16-03-2005 22:53 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het slotje betekent dat de Windows Firewall voor de verbinding aanstaat :z Voor de rest gewoon zoals hierboven uitgelegd :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tsunami op 16-03-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Nu online
Tsunami schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:56:
Het slotje betekent dat de Windows Firewall voor de verbinding aanstaat :z Voor de rest gewoon zoals hierboven uitgelegd :)
Hmm.. dat had ik zelf ook kunnen vinden :) Ach, het wordt al later op de avond he? :z

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu ook bij de laptop het bluetooth netwerk staan. Hoe kan ik nu die IP-adressen toekennen en vervolgens pingen? Ik kan bestanden overzenden van de een naar de andere PC.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 122421 op 17-03-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Nu online
Anoniem: 122421 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:26:
Ik heb nu ook bij de laptop het bluetooth netwerk staan. Hoe kan ik nu die IP-adressen toekennen en vervolgens pingen? Ik kan bestanden overzenden van de een naar de andere PC.
Als je bestanden over kan zenden, heb je in ieder geval al een Bluetooth link tussen de 2 pc's.
Wil je er echt een netwerk van maken, dan klik je met de rechtermuisknop op het Bluetooth netwerkicoon en kies je voor "eigenschappen".
Vervolgens vraag je de eigenschappen op van TCP/IP.
Voer dan bijvoorbeeld bij PC1 in:
IP : 192.168.1.1
Subnetmasker : 255.255.255.0
Gateway : (laat je leeg)

Bij PC2 doe je dan:
IP : 192.168.1.2
Gateway : (laat je leeg, tenzij je internetsharing gaat gebruiken op PC1, dan vul je hier het IP in van PC1)

Je zou nu een netwerk moeten hebben tussen beide PC's.
Suc6!

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de zaken zo toegekend als gezegd:
PC1:
IP : 192.168.1.1
Gateway : (laat je leeg)

PC2:
IP : 192.168.1.2
Gateway : 192.168.1.1

Ik kon ff verbinding krijgen met internet, maar nu geeft ie aan geen verbinding te krijgen met internet.
Op PC1 kan ik nog steeds niet kiezen voor internet delen, want dan krijg ik weer die rare foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Nu online
Wat voor foutmelding geeft ie precies dan?

Je moet internet delen dus toepassen op de gewone netwerkkaart, die aan je modem/router gekoppeld is.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg nu een duidelijke foutmelding, ipv die vage vierkantjes, als ik internet wil delen.

"Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.
Kan Internet-verbinding delen niet inschakelen.
Er is reeds een LAN-verbinding geconfigureerd met het IP-adres dat voor automatische IP-adressering nodig is."

Mijn bekabelde netwerk op de router staat voor beide desktops ingesteld op automatisch een IP-adres laten toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 13:49
Anoniem: 122421 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:24:
Ik krijg nu een duidelijke foutmelding, ipv die vage vierkantjes, als ik internet wil delen.

"Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.
Kan Internet-verbinding delen niet inschakelen.
Er is reeds een LAN-verbinding geconfigureerd met het IP-adres dat voor automatische IP-adressering nodig is."

Mijn bekabelde netwerk op de router staat voor beide desktops ingesteld op automatisch een IP-adres laten toewijzen.
Ik had dit zelfde probleem, iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor iedereen die met Bluetooth aan het stoeien is:
http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=449

Ik kan dus zoals eerder gezegd geen internet sharing gebruiken omdat de router het adres 192.168.0.1 heeft. Iemand ervaring met het hier oomschreven NAT32 om dit probleem te verhelpen?

http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=1922

[ Voor 161% gewijzigd door Anoniem: 122421 op 12-05-2005 12:00 ]

Pagina: 1