Ik word er gek van!
Heb een nieuw systeem in elkaar gestoken:
ASUS A8N-SLI
AMD 3200+
1024 RAM
2 SATA 200
1 PCIe Leadtek 6600 GT EE - Nvidia drivers 71.84 WHQL Official
WinXp SP2 PRO - DIRECTx 9.0c
Bij het gamen heb ik problemen met Half Life2, Far Cry en Painkiller.
Na een tijdje gamen (+-5 minuten) komen er stillaan groene vlekken (artifacts) op de 3d objecten. In het begin zijn het er een par, na een tijdje gamen vullen ze bijna het hele scherm. Het is alsof de textures groen worden op de 3d objecten (objects + walls + ground). Soms zijn er ook rode of blauwe bij, de kleuren zijn heel fel (basis kleuren rood, groen, blauw).
Als men stilstaat in een game verspringen de vlekken constant. Het is moeilijk uit te leggen maar ik probeer een snapshot vast te leggen om het iets duidelijker te maken.
Het rare is dat ik bij oudere games het probleem niet heb (WOW, BF1942, Suffering ...)
Heb al 15 drivers geprobeerd (van 66.93 tot 71.90)
Heb al de power connector voor de videokaart op het mobo unplugged en replugged.
Heb al de VCard underclocked
Heb de settings van de games al op volledig OFF en FULL gezet: same problem ...
het rare is dat bij het herstarten van het spel de artifacts onmiddellijk aanwezig zijn, dus enkel bij een cold boot van de machine lukt het even zonder problemen.
WIE KAN MIJ HELPEN of heeft hetzelfde probleem?
greetz,
IKKE
Heb een nieuw systeem in elkaar gestoken:
ASUS A8N-SLI
AMD 3200+
1024 RAM
2 SATA 200
1 PCIe Leadtek 6600 GT EE - Nvidia drivers 71.84 WHQL Official
WinXp SP2 PRO - DIRECTx 9.0c
Bij het gamen heb ik problemen met Half Life2, Far Cry en Painkiller.
Na een tijdje gamen (+-5 minuten) komen er stillaan groene vlekken (artifacts) op de 3d objecten. In het begin zijn het er een par, na een tijdje gamen vullen ze bijna het hele scherm. Het is alsof de textures groen worden op de 3d objecten (objects + walls + ground). Soms zijn er ook rode of blauwe bij, de kleuren zijn heel fel (basis kleuren rood, groen, blauw).
Als men stilstaat in een game verspringen de vlekken constant. Het is moeilijk uit te leggen maar ik probeer een snapshot vast te leggen om het iets duidelijker te maken.
Het rare is dat ik bij oudere games het probleem niet heb (WOW, BF1942, Suffering ...)
Heb al 15 drivers geprobeerd (van 66.93 tot 71.90)
Heb al de power connector voor de videokaart op het mobo unplugged en replugged.
Heb al de VCard underclocked
Heb de settings van de games al op volledig OFF en FULL gezet: same problem ...
het rare is dat bij het herstarten van het spel de artifacts onmiddellijk aanwezig zijn, dus enkel bij een cold boot van de machine lukt het even zonder problemen.
WIE KAN MIJ HELPEN of heeft hetzelfde probleem?
greetz,
IKKE