Toon posts:

LEADTEK 6600 GT EE - groene artifacts in games??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er gek van!

Heb een nieuw systeem in elkaar gestoken:
ASUS A8N-SLI
AMD 3200+
1024 RAM
2 SATA 200
1 PCIe Leadtek 6600 GT EE - Nvidia drivers 71.84 WHQL Official
WinXp SP2 PRO - DIRECTx 9.0c

Bij het gamen heb ik problemen met Half Life2, Far Cry en Painkiller.
Na een tijdje gamen (+-5 minuten) komen er stillaan groene vlekken (artifacts) op de 3d objecten. In het begin zijn het er een par, na een tijdje gamen vullen ze bijna het hele scherm. Het is alsof de textures groen worden op de 3d objecten (objects + walls + ground). Soms zijn er ook rode of blauwe bij, de kleuren zijn heel fel (basis kleuren rood, groen, blauw).
Als men stilstaat in een game verspringen de vlekken constant. Het is moeilijk uit te leggen maar ik probeer een snapshot vast te leggen om het iets duidelijker te maken.

Het rare is dat ik bij oudere games het probleem niet heb (WOW, BF1942, Suffering ...)

Heb al 15 drivers geprobeerd (van 66.93 tot 71.90)
Heb al de power connector voor de videokaart op het mobo unplugged en replugged.
Heb al de VCard underclocked
Heb de settings van de games al op volledig OFF en FULL gezet: same problem ...

het rare is dat bij het herstarten van het spel de artifacts onmiddellijk aanwezig zijn, dus enkel bij een cold boot van de machine lukt het even zonder problemen.

WIE KAN MIJ HELPEN of heeft hetzelfde probleem?

greetz,
IKKE

Verwijderd

Wat is de temperatuur van de videokaart tijdens / vlak na het gamen?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dat meten met een of andere tool van de kaart? of moet dit met de internet temp meters gebeuren?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

het ruikt inderdaad naar een ernstig temperatuurprobleem. Die drie games zijn geloof ik best intensief, terwijl BF1942 veel meer CPU afhankelijk is (correct me if i'm wrong)
Zet de zijkant van je kast eens open en n tafelventilator er op richten, kijken of het dan langer duurt.
en check of al je fans draaien!

[ Voor 9% gewijzigd door bratos op 16-03-2005 18:29 ]

eerst kijken dan zeiken

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Toenemende vlekken is logisch te verklaren, des te langer je gamed, des te warmer de kaart wordt. Idd dus hoogstwaarschijnlijk een warmteprobleem.

Verwijderd

download rivatuner, en dan bij low-level (driehoekje naast de naam van je videokaart) hardwaremonitoring, die houd een grafiekje bij van alle data van je kaart (clocksnelheden,memsnelheid,coretemp,ambienttemp)

Verwijderd

Topicstarter
zou het kunnen helpen als ik er een zalman cooler opsteek?
ik zal de tool effe downloaden en kijken wat de temp is van de card na het gamen ...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 18:31 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
ja dat kan zeker helpen . probeer dan de Zalman VF700-CU te halen ;)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ik weet niet of dit een te heet RAM -of n te hete core probleem is. In geval van ram helpt n Zalman niet zoveel denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door bratos op 16-03-2005 20:47 ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Kan het zijn dat je een DVI aansluiting hebt? In dat geval moet je de frequentie naar 60hz terugschroeven. Groene strepen verdwijnen als sneeuw voor de zon dan. Ook in het spel zelf kan je dit soms aanpassen.

Heb zelf een tijdje dit probleem gehad. Alle forums en computerboeren afgelopen maar geen oplossing gevonden. Had trouwens ook last van groene flikkerende spikkels en strepen tijdens opstarten van windows. Heb dan vernieuwingsfrequentie aangepast van 75 naar 60hz in drivers van NVIDIA. Probleem van spikkels in desktop windows was verdwenen. Maar sommige spellen gaven nog steeds een groene lijn of spikkels. DTM racedriver bv start automatisch op in 75hz. je kan dit wel aanpassen via optimal refresh rate naar 60hz. En ook daar verdween het probleem als sneeuw voor de zon.

Succes

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 18:40 ]

Verwijderd

Ik begrijp sowieso niet dat mensen met een TFTtje een refresh rate van hoger dan 60hz forcen ... Nergens voor nodig ....

Ontopic:
Tja, Zalman VF700 kan wel een beetje helpen, maar de artifacts komen door het geheugen dat te warm wordt, en op standaard snelheden mag je dat met de boxed koeler niet hebben ...

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Heb je voor de rest nog wel een outtake fan of iets in je kast hangen? Een Zalman erop zetten helpt wel maar de warme lucht moet natuurlijk wel afgezogen worden.

Hallo

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 22:44
vraag me af of het snugger is om er nu nog een zalmann op te zetten i.v.m. beschadigingen die hij ondertussen heeft opgelopen, misschien ff aanspraak op je garantie maken nadat je die zalman gemonteerd hebt kan je dat wel vergeten ...

Verwijderd

Topicstarter
heb effe HalfLife2 getest, dit zijn de temperaturen:

Boot PC:
Core Clock 551.6
Mem Clock 1125.0
Core temp 51.0

in game:
Core temp PEAK = 80.0

After gaming:
70.0 and dropping

Verwijderd

Topicstarter
Heb effe een screen capure genomen;
check it out:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/claeyssteve/GT6600/far%20cry%20-%20green%20artifacts.jpg

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-02 14:52
Tja, ik zie dat geen stockspeeds gebruikt, en de kaart overclockt.
Dan moet je niet raar opkijken als er artifacts ontstaan.
80 graden is trouwens wel erg veel.
Ik heb zelf een Zalman V700 erop gezet, en mijn max temp. bij half-life 2 is ongeveer 52 graden,
bij corespeed van 580, en memspeed van 1100 MHz.

Verwijderd

Topicstarter
euh ... hier klopt wel iets niet ... ik heb de kaart NOOIT overclocked, heb em zo oingepluggd en that's it ?

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar lopen de Leadtek GT 6600 Extreme Edition op deze clock speeds ... geheugen is van betere kwaliteit ...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, deze zeker http://www.leadtek.com/3d...x6600_gttdhextreme_1.html

Dat is een standaard overgeklokte kaart... ik zou hem eens underclocken.. als is het maar 50 mhz en kijken of het probleem dan later op komt dagen!

There is no place like ::1

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Als deze artifacts standaard al zo zijn zonder overclocken oid zou ik hem RMA doen.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 15:51
Oudere drivers werken wel bij mij, de 71.84 geeft ook hier problemen. Ben voorlopig erg tevreden over de 76.10 beta drivers

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:44:
Als deze artifacts standaard al zo zijn zonder overclocken oid zou ik hem RMA doen.
Ik ook want het zou niet moeten uitmaken watvoor spel je speelt. Kaart is defect denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
heb de kaart al eens underclocked, fameus zelfs, same problem
heb alle mogelijke drivers geprobeert (beta en WHQl) > same problem
heb eens een nasty file scan sweep gedaan en drivers opnieuw geinstalleerd; same problem

mijn collega heeft hetzelfde MB, CPU, MEM en Videocard > heeft geen problemen ...

Misschien toch mijn kaart inruilen voor een nieuwe? :(

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:11:
heb de kaart al eens underclocked, fameus zelfs, same problem
heb alle mogelijke drivers geprobeert (beta en WHQl) > same problem
heb eens een nasty file scan sweep gedaan en drivers opnieuw geinstalleerd; same problem

mijn collega heeft hetzelfde MB, CPU, MEM en Videocard > heeft geen problemen ...

Misschien toch mijn kaart inruilen voor een nieuwe? :(
Wat doe je nog op het forum? Omruilen die kaart :Y)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Pagina: 1