Toon posts:

Password in bios we te halen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem
Ik moet in mijn bios zijn, alleen is er spontaan (of iemand heeft het gedaan, waarvan ik niets weet) een wachtwoord op gezet. Heb het batterijtje al uit mijn mobo gehaald, maar heeft geen nut. Er zit geen jumper op om mijn CMOS leeg te halen.

Ik heb een MSI KM400 M-ATX

Iermand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 18:12 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
op dat moederbord zit wel een clear cmos jumper hoor :S
zoek eens wat beter

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:20

Memendo

V4-power/Team BSD

http://gathering.tweakers...-A&select_forum=#hitstart

Als je dat allemaal geprobeerd hebt en het lukt nog niet heb je een probleem denk ik

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

JBAT1 is je Clear CMOS jumper, die zit onderaan, net boven de panel connectors.

edit:

Zie ook dit voor alle MSI moederborden met de KM400 chipset, daar staan waarschijnlijk ook links naar de handleidingen bij.

edit:

In de handleiding van een KM4M staat het stukje over JBAT1 op pagina 2.22 onder de kop "Clear CMOS jumper: JBAT1"

[ Voor 89% gewijzigd door AtleX op 16-03-2005 18:24 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, de bovenste van de 3 jumperseries is de clear CMOS.
Dan heeft mijn collega het toch verkeerd uitgelegd.
Hopelijk is het hier mee verholpen, bedankt mensen.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:15:
op dat moederbord zit wel een clear cmos jumper hoor :S
zoek eens wat beter
Als het er niet bij staat, kan ik het niet zoeken, aangezien ik de manual niet heb waar in staat welke jumper het is ;)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

batterij uit je mobo halen voor vijf minuten, dan zou het gewist moeten zijn. Al had ik gehoord dat het bij sommige Dell-modellen ofzo niets uithaalde... bij normale mobo's in ieder geval wel

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Het is toch geen compaq/hp/dell he? Dan ben je namelijk d00med als de reset bios/password jumper niets uithaalt...

Dit geld alleen voor sommige modellen

Die passwords slaat ie op op statisch geheugen, om deze te resetten moet je de oude weten of een chip lossolderen en flashen in een flashapparaat. OF opsturen naar compaq/hp. Heb laatst hetzelfde gehad met een Hp laptop.

[ Voor 82% gewijzigd door Pakjebakmeel op 16-03-2005 18:56 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:52:
[...]

Als het er niet bij staat, kan ik het niet zoeken, aangezien ik de manual niet heb waar in staat welke jumper het is ;)
zoals hierboven al is gezegt:
er zijn zat manieren om ergens achter te komen. Somigen kosten meer moeite dan anderen. Google is je beste vriend en je mobo fabriekant heeft ook een website..

de rest mag je zelf verzinnen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Websites zijn bij mij erg lastig ;p
Me vader heeft zonder te weten een blokkering dr op gegooid die mij alleen maar op een aantal sites toelaat. ...Ik wacht met spanning af tot hij thuis komt B)

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:49
Als je het batterijtje eruit haalt moet je ongeveer een halve minuut de 2 polen van de mobo connector (waar het batterijtje in zat) verbinden. Dit heeft bij mij al eens gewerkt...

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:04

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:37:
Websites zijn bij mij erg lastig ;p
Me vader heeft zonder te weten een blokkering dr op gegooid die mij alleen maar op een aantal sites toelaat. ...Ik wacht met spanning af tot hij thuis komt B)
Ik vind het verhaal steeds vager worden. Eerst heeft je pc spontaan een BIOS-wachtwoord gekregen en vervolgens zijn heleboel websites door je vader 'per ongeluk' geblokkeerd. Vertel je ons wel het hele verhaal?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
tomatoman schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:40:
[...]
Ik vind het verhaal steeds vager worden. Eerst heeft je pc spontaan een BIOS-wachtwoord gekregen en vervolgens zijn heleboel websites door je vader 'per ongeluk' geblokkeerd. Vertel je ons wel het hele verhaal?
Ja tuurlijk, anders is het probleem lastig op te lossen lijkt mij.
Ik heb hier meer dan 1 pc, alleen nog geen netwerk, waar ik mijn andere pc ook op aan kan sluiten. Dus ik zit nu op een andere pc te internetten dan de pc waar het probleem op zit.

CMOS Erase heeft geholpen, bedankt

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 17:12
Slotje ?

What we do in life echo`s in eternity

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:04

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:43:
[...]
CMOS Erase heeft geholpen, bedankt
Gelukkig maar. Bij heleboel notebooks is dit onmogelijk, omdat het BIOS-wachtwoord daar ook als anti-diefstalmaatregel bedoeld is. Het BIOS-wachtwoord verwijderen kan dan alleen in een servicecentrum en kost je afhankelijk van het merk notebook minimaal 50 euro.
Uit de FAQ:
opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.

[ Voor 41% gewijzigd door Tomatoman op 16-03-2005 19:52 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1