Toon posts:

[XP] Systeem hangt na een periode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,

Wanneer ik mijn computer opstart heb ik geen probleem, maar na een "x" periode blijft mijn systeem hangen. Met hangen bedoel ik dat ik geen bestanden meer kan openen, bijv: doorgaan op msn kan wel normaal, maar msn afsluiten en opnieuw opstarten lukt niet, mp3tjes blijft hij wel doorspelen welke je op dat moment aan het luisteren bent, maar een nieuw mp3tje openen kan niet, "Software" in het config scherm openen lukt ook niet. Je krijgt simpelweg de error "XXX Reageert niet". De pc begint niet sloom te worden of iets dergelijks, maar hij wilt simpelweg niks openen, zelfs taskmanager niet, bij het openen hiervan krijg je de tijdloper alleen te zien en verschijnt dus nooit. Als je een IeExplorer open hebt staan kun je er wel in verder werken met de links die op dat moment op de site staan, maar wanneer je een nieuw url intikt wilt hij deze niet laden en blijft op de site staan die je op dat moment voor je hebt, ook loopt iexplorer vast wanneer je op het pijltje klikt (waar je de laatst bezochte sites in ziet staan).

Wanneer je de pc opnieuw wilt opstarten krijg je de fouten:
IEEXPLORER.exe Reageert niet.
Rundll32.exe Reageert niet.
Taskmngr.exe Reageert niet.

Ik heb gister de pc in veilige modus opgestart en een volledige scan met AVG virusscanner voltooid, hetzelfde heb ik met Hitmanpro gedaan (natuurlijk eerst wel geupdate met de laatste definities). Systeemherstel staat uitgeschakeld.

Ik heb werkelijk geen idee waar het aan zou kunnen liggen, hopelijk kan iemand mij hier helpen met dit probleem.

System Specs:
P4 3Ghz
1Gig ram
Ati 9800pro 128mb
XP Prof SP1

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:57:
Ik heb het volgende probleem,

...

System Specs:
P4 3Ghz
1Gig ram
Ati 9800pro 128mb
XP Prof SP1
Heb je dit sinds kort, heb je iets veranderd aan je hardware, WinXP config, nieuwe drivers?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:57:
...
Wanneer je de pc opnieuw wilt opstarten krijg je de fouten:
IEEXPLORER.exe Reageert niet.
Rundll32.exe Reageert niet.
Taskmngr.exe Reageert niet.

Ik heb gister de pc in veilige modus opgestart en een volledige scan met AVG virusscanner voltooid, hetzelfde heb ik met Hitmanpro gedaan (natuurlijk eerst wel geupdate met de laatste definities). Systeemherstel staat uitgeschakeld.
Internet Explorer heet iexplore.exe

Was dit gewoon een tikfoutje, of klopt die bestandsnaam bij jou? In het laatste geval zou ik toch aan een virus oid denken.

En wat zie je in het event-log voor foutmelding?

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-03-2005 18:08 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem een keer eerder gehad, maar toen ging het om een virus die niet weg wilde, ongeveer 5weken geleden. Dit probleem was verholpen het ging om de "Sdbot.o" een irc/trojan.

Ik heb op virussen gescand, maar heeft niks gevonden.

En qua drivers/instellingen heb ik niks veranderd.

In mijn Msconfig staat een bestand 2keer erin "tasksetup.exe", er staat geen pad bij, iemand enig idee wat dit doet?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, ik ken alleen de taskmgr.exe, dat is gewoon de task manager. En die staat bij ook niet in msconfig. (bij "opstarten" bedoel je toch?)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist die twee bestanden "tasksetup.exe" uitgeschakeld in msconfig > opstarten en na de reboot staan ze er gewoon weer in.
Er staat geen pad bij zoals ik eerder zei, maar wel een registry pad.
Het gaat om het volgende:

"tasksetup.exe - HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run"
"tasksetup.exe - HKCU\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run"

Wat het doet..?? geen flauw idee

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dit gedraagt zich idd verdacht.

Ik zou eens toch maar eens beginnen met een andere virusscanner. (Stinger 2.5.3 is een heel klein virusscannertje, maar toch erg handig.

Daarnaast zou je die registry-keys kunnen verwijderen (vergeet niet om een backup te maken! exporteren in regedit!).

[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-03-2005 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen, ik word er namelijk een beetje ziek van om om de 5minuten opnieuw op te starten omdat ik geen applicaties meer kan openen en zelfs niet eens door mijn bestanden kan bladeren, je hoort het over 5minuten.

Verwijderd

Topicstarter
Success!

Het bleek toch die tasksetup.exe te zijn, nadat ik AVG eraf heb gegooit en McAfee Virusscan heb geinstalleerd en deze in veilige modus een complete scan heb laten uitvoeren was de virus eraf, hierna heb ik nog een 5tal keys handmatig uit mijn registry gehaald die betrokken waren met tasksetup.exe en deze is nu compleet verwijderd en heb tot nu toe nog geen last gehad van het probleem waar ik mee zat. *klop* *klop*

Bedankt voor de reacties! :D

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt toch niet verholpen te zijn.
Ik weet waar het probleem ligt alleen ik krijg het niet van mijn systeem.

Het gaat om een virus/trojan genaamd SD.Bot / SDBot / Sdbot.gen
Ik heb hitmanpro, AVG en Mcafee antivirus software geprobeerd om het eraf te krijgen en bij avg en mcafee heeft hij een bericht gegeven met het bestand is verwijderd maar wanneer je daarna opnieuw scand komt hij weer een bestand tegen die ermee geinfecteerd is, hij heeft meerdere malen een bestand genaamd: TFTPT2141 gevonden, 4cijfers verschillen.

Elke keer blijft het systeem hangen (na 2/3min werken) kunnen er geen bestanden meer geopend worden en alles blijft langzamerhand niet reageren incl taskmanager.

Help me a.u.b

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 02:22:
Het blijkt toch niet verholpen te zijn.
Ik weet waar het probleem ligt alleen ik krijg het niet van mijn systeem.

Het gaat om een virus/trojan genaamd SD.Bot / SDBot / Sdbot.gen
Ik heb hitmanpro, AVG en Mcafee antivirus software geprobeerd om het eraf te krijgen en bij avg en mcafee heeft hij een bericht gegeven met het bestand is verwijderd maar wanneer je daarna opnieuw scand komt hij weer een bestand tegen die ermee geinfecteerd is, hij heeft meerdere malen een bestand genaamd: TFTPT2141 gevonden, 4cijfers verschillen.

Elke keer blijft het systeem hangen (na 2/3min werken) kunnen er geen bestanden meer geopend worden en alles blijft langzamerhand niet reageren incl taskmanager.

Help me a.u.b
Geeft je virus scanner dan aan dat het ergens niet te verwijderen. Als er een virus in 1 van de Windows files zit dan kun je die vanuit de Windows console (booten met je install cd) restoren. Daarvoor moet je wel weten welke Windows bestanden geïnfecteerd zijn.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
pleur alles eraf en opnieuw erop, en zorg dat je niet opnieuw geinfecteerd raakt.

Of zoek naar remove tooltjes van symentic

Edit: nix te vinden op site van tooltjes
http://securityresponse.s.../avcenter/tools.list.html

Zoek voor hijackthis en preur alle registerkeys eruit die je niet kent (letop niet te snel verwijderen:P)

[ Voor 47% gewijzigd door Maxxi op 17-03-2005 12:04 ]

Pagina: 1