Toon posts:

Zalman ZM-NB47J Passive NB-Cooler op A8N-SLI Deluxe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Asus A8N-SLI Deluxe maar wil er een Zalman ZM-NB47J Passive NB-Cooler op gooien kan dat :?

Heeft iemand er ervaring mee... Want ik wil natuurlijk niet dat de NorthBrige doorfikt ofzo.

Alvast bedankt!

deze Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/include/image.php?image=960 op deze Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/include/image.php?image=9013

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 22:03
Er zijn wel mensen die het gedaan hebben, maar de heatsink schijnt wel redelijk heet te worden daarna. Dus een goede airflow door de kast lijkt me wel aan te raden.
Ik heb hetzelfde mobo, en heb ook nog zo'n zalman liggen en wil binnenkort ook de asus 10.000rpm fan ook vervangen. In de openingspost van het grote asus a8n-sli topic staat:
- Zalman ZM-NB47J past en werkt zorg wel voor een goede airflow

[ Voor 30% gewijzigd door Emcee op 16-03-2005 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Emcee schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:58:
Er zijn wel mensen die het gedaan hebben, maar de heatsink schijnt wel redelijk heet te worden daarna. Dus een goede airflow door de kast lijkt me wel aan te raden.
Ik heb hetzelfde mobo, en heb ook nog zo'n zalman liggen en wil binnenkort ook de asus 10.000rpm fan ook vervangen. In het grote asus a8n-sli topic staat:

[...]
Ja ik heb de A8N-SLI Deluxe al maar ik wacht alleen nog op deze Zalman koeler ik heb zelf een Asus Vento 3600 tower daar zit een goede airfow in en ga binnen kort ook nog een extra 120mm fan installeren dus ik denk dat het dan wel goed gaat komen. Maar iig bedankt voor je reactie :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:15

star-saber

Ryzen

waar wil je die extra fan gaan plaatsen dan.
Mijn vento heeft geen ruimte voor een extra 120mm,
en zo goed is die airflow niet met 2x 6800GT's :X

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik heb deze koeler ook op mijne geplakt maar hij word idd gloeiend heet na een potje half life. Om dit op te lossen heb ik er een laagtoerige pabst 40 mm fan opgeklemd. werkt perfect
zonder fan zou ik het zelf niet risceren.

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

LyP0 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:02:
Ik heb deze koeler ook op mijne geplakt maar hij word idd gloeiend heet na een potje half life. Om dit op te lossen heb ik er een laagtoerige pabst 40 mm fan opgeklemd. werkt perfect
zonder fan zou ik het zelf niet risceren.
Mwah, ik heb flink overclockt .. en ook zo'n ding erop. Wordt wel wat heet, maar een Arctic 80mm fan voorin de kast blaast er precies naartoe .... Ik heb geen crashes oid ...

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

ik denk dat het koelblok wel gaat passen en ook wel gaat werken, alleen het ligt er wel aan wat voor koeler je op je grafische kaart hebt zitten, en hoe groot die is :)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-02 19:23

BertV

Handgemaakt

volledig passief werkte bij mij dat zalman blokje niet, loeiheet. (KT400@200mhz)
Richt je er een fan op krijgt de northbridge 'm nauwelijks opgewarmd. Grote verschil dus. :)

[ Voor 5% gewijzigd door BertV op 17-03-2005 15:15 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Moet je er direct een fan op richten of kan een nforce4 ook gekoeld worden als er langzaam lucht langs stroomt? (bijv. van cpu fan of case fan)

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

BertV schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:13:
volledig passief werkte bij mij dat zalman blokje niet, loeiheet. (KT400@200mhz)
Richt je er een fan op krijgt de northbridge 'm nauwelijks opgewarmd. Grote verschil dus. :)
Hmm, heb je dan de koelpasta wel goed zitten, bij mij werkte het perfect @ 200 MHz FSB, met totaal geen koeler er op, zelfs geen airflow van de CPU koeler (waterkoeling)...

Ik heb em nu op mn EPoX (Nforce2) en werkt ook perfect :)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Waarschijnlijk volstaat het kleinste beetje luchtstroom.. Als de warmte maar niet kan blijven hangen... Ikzelf had hem in een Stacker kast met voorin 3x 120mm's op 5 volt. Minimaal beetje luchtstroom. No problemo

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-02 19:23

BertV

Handgemaakt

peddro schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:08:
[...]

Hmm, heb je dan de koelpasta wel goed zitten, bij mij werkte het perfect @ 200 MHz FSB, met totaal geen koeler er op, zelfs geen airflow van de CPU koeler (waterkoeling)...

Ik heb em nu op mn EPoX (Nforce2) en werkt ook perfect :)
Ik draai nu volledig passief, geen 1 fan in het systeem, dan komt je northbridge in snel de knel.
bordje ligt op een houtenplankje voor de systeemkast. 8)

Mijn KT400 draaide ook prima 200mhz met een zuchtje airflow van de cpukoeler en standaard mini heatsink. Zolang de TS maar iets airflow heeft lijkt me de zalman ruim voldoende.

[ Voor 12% gewijzigd door BertV op 17-03-2005 16:29 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

jullie hebben geen idee hoe warm zo'n nf4chipset word, je moet een goede airflow hebben, hij word hardstikke heet, je moet em nog kunnen aanraken.

Verwijderd

Mijn moederbord draait nu al bijna 4 weken met de zalman koeler erop.
Ik heb een temperatuursensor op de onderste koelvinnen gestoken en die geeft 48 graden idle en 53 stressed.
Met de originele ventilator van asus was het 45 graden idle en 50 stressed.
Dat komt dus ongeveer overeen.
Hoe er wel rekening mee dat ik met twee 120 mm fans en één 80 mm fan in de kast zit.
Pagina: 1