[PHP / mysql] Mysql upgraden 4.0.x -> 4.1.x

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heren

Ik heb het plan opgevat om op een aantal webservers van ons mysql te upgraden.
Nu wordt dat veel gebruikt in allerlei sites, in combinaties met PHP.
PHP is versie 5.0.2 op deze servers, mysql 4.0.24.

Ik kan wel een upgrade manual vinden op de mysql site maar daar staat niet alles in, ik ben eigenlijk op zoek naar een overzicht van alle shit die er kan gebeuren.

Zelf had ik het volgende in gedachten:

1. alle databases dumpen (doen we normaal al iedere nacht)
2. mysql 4.0 er helemaal vanaf halen, inclusief libraries
3. mysql 4.1 erop zitten, inclusief libraries en dan dump importeren
4. php compilen met mysqli
5. alle php scripts aanpassen

Ik heb even gekeken en volgens mij zou stap 5 kunnen bestaan uit een search -en replace van mysql_ naar mysqli_ in de webtree.

Aangezien er nogal veel vanaf hangt wil ik deze actie goed voorbereiden...Zie ik iets obvious over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door usr-local-dick op 16-03-2005 16:52 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is het niet nodig om mysqli te gebruiken (ik weet het zelfs vrij zeker ;)) De oplossing zou dan gewoon zijn om via je packagemanager (uitgaand van non-windows) gewoon een upgrade uit te voeren? Is hier seamless gegaan :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• usr-local-dick
  • Niet online
De oplossing zou dan gewoon zijn om via je packagemanager (uitgaand van non-windows) gewoon een upgrade uit te voeren?
Tsja wij hebben hier het fantastische Debian woody, als ik op dit moment mysql upgrade dan zou ik van 4.0.24 naar 3.23.48 gaan dus dat heeft niet veel zin...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zet even een dummy cq. test omgeving op waarop je de migratie uitprobeert.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• usr-local-dick
  • Niet online
Nou ik heb in een VMware debian woody de mysql4.1-binaries van backports geinstalleerd, toen alle gedumpte 4.0 databases erin gezet, toen op een webserver tijdelijk de DSN veranderd zodat de VMware server gebruikt werd, en alles ging goed :)
Dus inderdaad geen php aanpassingen nodig lijkt het :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoals ook op php.net staat is het gebruik van mysqli optioneel en slechts bedoelt als je gebruik wil maken van de nieuwe features in MySQL 4.1 (die overigens ook beschreven staan op php.net) :) Misschien is iets meer vooronderzoek een goed idee voor je in het vervolg een topic opent? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1