[NT4/Exchange 5.5] uitzetten logfiles?

Pagina: 1
Acties:

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
goedemiddag allemaal,

Omdat onze schijfruimte momenteel schaars begint te raken willen wij deze beetje opruimen.
Op diezelfde schijf staat ook de Exchange server geinstalleerd en onder de map backup maakt de Exchange server allemaal rare logfiles(edb.log etc) aan.
Is het mogelijk om met Exchange 5.5 het aanmaken van deze logbestandjes uit te zetten?
Zodat wij deze niet steeds met de hand hoeven te verwijderen.
dit zijn overigens logfiles van rond de 5mb(en wat er in staat is mij een raadsel??)

www.degroot-it.nl

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
subtiel kickje!!!

www.degroot-it.nl

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07
Welke log files bedoel je precies.
Omdat onze schijfruimte momenteel schaars begint te raken willen wij deze beetje opruimen.
Op diezelfde schijf staat ook de Exchange server geinstalleerd en onder de map backup maakt de Exchange server allemaal rare logfiles(edb.log etc) aan.
Is het mogelijk om met Exchange 5.5 het aanmaken van deze logbestandjes uit te zetten?
Zodat wij deze niet steeds met de hand hoeven te verwijderen.
dit zijn overigens logfiles van rond de 5mb(en wat er in staat is mij een raadsel??)
Welke files verwijder jij handmatig dan precies. 8)7

Logfiles zijn nodig voor de werking van exchange. Deze mag je niet 123 zelf verwijderen.

Heb je al een op google gekeken, of in de microsoft database?

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 09:35
Uit KB240145 wat info over logfiles van exchange. Ik zou niet zomaar zonder meer logfiles van exchange verwijderen.
Exchange Server database transaction logs record all changes to an Exchange Server database. Over time, these logs accumulate and use all disk space if they are not permanently deleted. Exchange Server automatically deletes unnecessary log files by either of the following methods:
If circular logging is enabled, the system deletes transaction logs soon after they have been written to the database file. Circular logging is the Exchange Server installation default.
If circular logging is disabled, the system deletes excess logs after a full or incremental backup.
You may occasionally need to remove transaction log files manually if you have run out of disk space or anticipate such an event before a backup can be made. Removing logs yourself can be dangerous to the database. If you remove a log that contains data that has not yet been written to the database file, you will almost always damage the database and make it unstartable.

NOTE: "Removing" a transaction log file means moving it to another location where it can be backed up, stored, or deleted, depending on your needs. "Deleting" is a kind of removal that does not permit you to back up or restore the log file.

This article explains how to tell which log files can be safely removed without risk to the current database file.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Probeer je database eens te defragmenteren, dat kan ook een hoop ruimte schelen.

Die log-files zou ik zoals al eerder werd gezegd niet zomaar verwijderen.
In je back-up programma kan je vaak wel aangeven dat hij de logs moet verwijderen na een full-backup, als hij dat al niet standaard doet.

Ik neem tenminste aan dat je de exchange backupt...

Zie voor de defrag: http://support.microsoft.com/kb/255035

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
is t niet veel verstandiger om een disk erbij te hangen of eea te moven naar een andere disk?

Je geeft niet aan wat er nog meer op de betreffende schijf staat, maar zo te horen is het dermate krap dat het slechts "uitstel" van verdere problemen is. 't minste of geringste updatetje (als die er nog zijn voor exchange bv) gaat al problemen geven denk ik.

Verwijderd

Als je online backup goed werkt zou die de logfiles automatisch moeten flushen. Nooit zomaar handmatig de logfiles verwijderen. Zie ook http://www.microsoft.com/...55/maintain/disaster.mspx.

Zie ook het artikel dat PieterJ postte mbt circular logging.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 16:06 ]

Pagina: 1