[SBS2003] Server loopt vast na verzend van fax

Pagina: 1
Acties:

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-04 19:11

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vanmorge een modem geinstalleerd (dynalink 1456UT). Tis een analoog USB modem draaiend op een windows 2003 Small Business server.
Deze is bedoeld om faxen te ontvangen en verzenden. Dit werkt allemaal perfect, totdat ik het rond een uur of 1 bij de gebruikers ging installeren.
Om 14:20 bleek, na een klacht 8)7 , de server zijn vastgelopen.
Een kwartietje later na een reset in het logboek gekeken bleek dat een gebruiker een fax wilde sturen. De gebruiker had de fax naar hetzelfde nummer gestuurd als dat het modem uitfaxt.
Ik heb de hele morgen faxen gespamed als test (stuk of 20).

Nu is mijn vraag: Kan het zijn dat de server crashte, omdat de gebruiker naar hetzelfde nummer probeerde te faxen?? Zou de fax service dit niet af moeten vangen?? En hoe los ik het op?

Specs:
- Xeon 2.4
- Asus pcdl
- Dynalink 1456UT analoog USB
- een gebruiker die naar zichzelf probeerd te faxen 8)7 -.

BVD

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je ook nog foutmeldingen? Wart heb je allemaal al geprobeerd om dit zelf op te lossen? Al eens gekeken op microsoft.com of je de laatste updates hebt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
FOUT:

De poging om de fax te verzenden is mislukt. De lijn is bezet. Er wordt nogmaals geprobeerd dit faxbericht te versturen. Afzender: !computernaam!. Verrekeningscode: . Bedrijf van afzender: !Bedrijf!. Afdeling van afzender: . Apparaatnaam: SmartUSB56 Voice Modem. Taak-id: 0x0201c52a29739753. Gebruikersnaam: !domein!\!gebruiker!.
Controleer het activiteitenlogboek voor meer informatie over deze gebeurtenis.

Dit is de laatste event.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
Ik heb de hele morgen getest, heb alle updates. Met de rest van de hardware ziet niets fout.
Desnoods hang ik er een 2e modem aan om te ontvangen en de andere om te verzenden. Ik kan me niet permiteren om 'm nog een keer te laten hangen (de aantal klachten bij de gebruikers word dan zoow hoog :+ ).
Weet iemand waar dit aan ligt?

//edit:

Het faxen heb ik weer overeind. Alles werkt perfect en er treden geen fouten meer op
Of ik naar mezelf een fax kan sturen ga ik niet meer uitproberen.
Ik zou graag het eigen nummer willen blacklisten in het modem..
Kan dit?
Heb al in het modem congif gekeken maar kan niks vinden. Op internet heb ik wel vanalles over at commandos gelezen, kan ik daar wat mee?

[ Voor 25% gewijzigd door DDemolition op 17-03-2005 11:12 ]

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Update:
Het faxen werkt nu perfect
Ik krijg geen fouten/klachten/problemen meer.
In een testomgeving heb ik getest dat de faxserver vastloopt als naar het eigen nummer gefaxt wordt.
Dit zou ik graag af willen vangen.
Kan dit?

dit is de oplossing van nu:
Afbeeldingslocatie: http://rene.dekkers.biz/plaatjes/fax.jpg
is natuurlijk geen gezicht 8)7

Verwijderd

verklaar eens wat je bedoelt met `vastlopen'? Slaan muis en toetsenbord vast? Of krijg je een blue screen? Kan je de server nog pingen als hij vastgelopen is? Welke errors zie je in je system event log?

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:34:
verklaar eens wat je bedoelt met `vastlopen'? Slaan muis en toetsenbord vast? Of krijg je een blue screen? Kan je de server nog pingen als hij vastgelopen is? Welke errors zie je in je system event log?
Geen muis/toetsenbord meer. Numlock reageert niet meer.
Dus kan niet meer pingen. Het enige wat er nog op zit is een harde reset geven.
Er staat een error in m'n vorige reply.

Dat ie vastloopt maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, want ik wil afvangen dat er niet meer naar hetzelfde nummer gefaxt kan worden als dat het modem uit faxt.

Pagina: 1