Thin & Light laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 14:25
Ik heb een nieuwe baan en mag weer een laptop uitzoeken, ik kan maar geen keus maken... en het wachten is nog op de nieuwe BBG.

Er is een budget beschikbaar van circa 1800,- euro (incl. BTW)

Ik werk op veel verschillende locaties als systeembeheerder en zal hem dan ook zeer regelmatig onderweg gebruiken. Verder veel internetten, SHH, office, geen zware 3d aps iig.
Hij moet dus thin & light zijn oftewel dun en licht!

Wel en niet:

Niet:
10" of 12" scherm, liefst 14" mag 15" als hij maar onder de 3 kilo blijft!
Gamen
Lidl of Aldi

Wel:
Linux
Mobiele processor
WLAN (G)
Bluetooth
DVD-rw
Firewire
Breedbeeld zou fijn zijn.
Hogere resoluties dan 1280 x 800 of 1024 x 768 zijn ook zeer welkom!

Gevonden
Ik heb zelf al zitten zoeken en zou het liefst deze IBM Thinkpadf T42 hebben maar helaas de prijs is te hoog en geen firewire.

Om toch bij IBM te blijven is er nog de R51
Ik ben echter bang dat hij nog al lomp uitvalt hij is bijvoorbeeld al: 38.1 mm dik, nergens is het ding irl te zien.... Heeft verder alles wat ik zoek, denk ik...

Dan andere kanshebbers:

Asus

De W3 heeft alles wat ik eigenlijk wil hebben. Net 2 kilo, breedbeeld, dvd-rw, wlan, BT, enz enz.

De V6V heeft geen breedbeeld maar is wel erg plat en licht voor een 15" laptop en heeft verder ook alles aan boord. Ik zie hier op het forum ook nog geen goede gebrukerservaringen met de V6.

Of toch het gewicht (3,2kilo) )voor lief nemen en een erg mooie W1 nemen?

HP
Dan nog de HP Pavilion DV1159
Vergelijkbaar met de Asus W3, echter de DV1159 is wel een "amusements laptop" er zit zelfs een afstandsbediening bij... Ik vind dat niet echt profesioneel overkomen.

Acer
TravelMate 8000
Gewoon een prima laptop lijkt me...

TravelMate 4600
Mooi 15,4" breedbeeld en onder (net) de 3 kilo!

Welke word het?

Ik neig zelf toch het meest naar de Asus W3, maar hoe is de builtquality van het ding? Ik wil hem gewoon in m'n tas kunnen mikken zonder steeds supervoorzichtig te zijn.

14" breedbeeld lijkt met fijnste formaat.
Ik heb nu een 15" (4:3) en dat is voor op een desktop prima voor "on the road" vind ik dat toch echt te groot/zwaar. Ik blijf dus hangen op de HP en de Asus de enige fabrikanten met een 14" breedbeeld laptop in hun gamma.

Wie geeft me dat laatste duwtje in de goede richting
Heeft iemand nog andere suggesties, vooral dus meer 14" breedbeeld modellen.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om toch bij IBM te blijven is er nog de R51
Ik ben echter bang dat hij nog al lomp uitvalt hij is bijvoorbeeld al: 38.1 mm dik, nergens is het ding irl te zien.... Heeft verder alles wat ik zoek, denk ik...
In hoeverre dit lomp is hangt ook af van de andere afmetingen. Maarmate de laptop een groter scherm heeft, valt dikte minder op. Zou je IBM niet kunnen vragen waar je een dergelijk produkt irl kunt bekijken? Lijkt mij een normale vraag. Ik adviseer je dit, omdat ik IBM laptops zie als zeer degelijk, handig, zonder overbodige toeters en bellen. Ik wil in ieder geval niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:04
Niet gamen, wel Linux, Breedbeeld, Dun, Licht

Koop een Apple Powerbook 15 inch! Ingebouwde WLAN, bluetooth, Firewire 400 en 800, usb 2.0 plus een enorm geil ding om te zien natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Fake schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:18:
Niet gamen, wel Linux, Breedbeeld, Dun, Licht

Koop een Apple Powerbook 15 inch! Ingebouwde WLAN, bluetooth, Firewire 400 en 800, usb 2.0 plus een enorm geil ding om te zien natuurlijk ;)
Ik zou graag een powerbookje willen maar zou dat verantwoord zijn in een Windowsclient/Linuxserver netwerkomgeving? Ik denk het egenlijk wel ;)
Iemand ervaring?

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05

Superflip

*pwiet*

Dualboot Mac OS X & Linux
En dan Windows via VMWare...

Heb je 3 OS'ses op een geile laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
aik0n schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:31:
Dualboot Mac OS X & Linux
En dan Windows via VMWare...

Heb je 3 OS'ses op een geile laptop :D
Ik word steeds enthousiaster :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Ik ben net even in de Apple store in Arnhem geweest om de mac laptopjes nog een goed te bekijken.

Helaas hadden ze geen 15" powerbook staan.

Wat mij opviel was de ibook's zo vies waren, touchpad was bijna zwart uitgeslagen, ik zou me daar verschrikkelijk aan gaan ergeren.
En de beeldkwaliteit vond ik van de ibooks ook een stuk minder in vergelijking met de powerbook's

Dus het zou een powerbook worden maar.... Ik heb daar even met VirtualPC zitten spelen en daar word je niet vrolijk van: tergend langzaam. Nu heb ik dat wel nodig om snel iets te kunnen opzoeken , tja en als dat zo langzaan gaat is dat zeer irritant natuurlijk

Nu las ik iets van VMware is dat sneller?

Zo ja dan is m'n keus bijna gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Geen antwoord op je vraag.
Maar welke apps ga je gebruiken voor je werk/prive.
Want de grootste punt heb je al aangegeven, je gaat niet gamen. Als het woordje "Gamen" weg valt, gaat er een wereld voor je open met een mac. Er zijn genoeg alternatieven voor progs die je normaal in windows gebruikt.
Je geeft ook aan dat je Linux gebruikt. Mac OS X is unix based, ook bruikbaar voor jou...
Misschien moet je maar eens kijkje nemen in de Appletalk forum. Daar staan heel veel vragen beantwoord en anders zullen de vriendelijke hangappels je wel vriedenlijk helpen :P

[ Voor 4% gewijzigd door O.D.Smolik op 16-03-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond net op het punt om deze IBM T42 te kopen maar ben nu weer aan het twijfelen gebracht door deze topic en dan vooral door de Asus V6. Deze laptop ziet er echt super uit. _/-\o_

In de V6 topic wordt gezegd dat deze laptop geen TV out heeft. Weet iemand het zeker?

@ Raveon

Heb je je keuze al gemaakt? Zo ja, ben ik benieuwd welke het is geworden en vooral waarom.

PS: Is de T42 van hierboven, met een 14 inch scherm, misschien een optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 00:31
Sony Vaio... is dat niets? Mooie dingen hoor :) vooral die met magnesium behuizing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Heeft Dell niet iets wat je nodig hebt?

Dell laptops

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enige die dan in de buurt komt is de I 510m / lattitude D505. Die laaste is met 14" scherm leverbaar maar ik vraag me af of daarmee de laptop kleiner wordt. Ik heb zo'n vermoeden dat je gewoon een brede rand om je beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als je voor licht wil gaan, ik heb zelf een Acer Travelmate 800, welke natuurlijk werd vervangen door de 8000 serie, en hij is echt heel licht en hanteerbaar. Ook erg dun.

Ik kan je over weinig van de genoemde laptops diepere info geven, maar van de Acer weet ik dat het een fijn ding is. Word ook niet al te warm. Van de 510 Serie van dell weet ik dat hij erg goedkoop is, en misschien wel een beetje lomp, maar dan bespaar je je wel een hoop geld. Ik neem aan dat centrino wel een pre voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Raveon schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:22:
[...]

Ik zou graag een powerbookje willen maar zou dat verantwoord zijn in een Windowsclient/Linuxserver netwerkomgeving? Ik denk het egenlijk wel ;)
Iemand ervaring?
Totaal geen problemen mee. Hier op UTwente werken heel veel verschillende OS-en door elkaar heen en er lopen ook een paar mensen met PowerBooks rond. Die hebben geen last van wat dan ook. Gewoon bij schijven kunnen komen etc. Dat zal dus niet een belemmering zijn :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik neig zelf toch het meest naar de Asus W3, maar hoe is de builtquality van het ding? Ik wil hem gewoon in m'n tas kunnen mikken zonder steeds supervoorzichtig te zijn.
Uhh, hoe lang moet ie meegaan dan? :?
Met laptops kan je maar beter gewoon voorzichtig doen. Ze kunnen namelijk vrij gevoelig zijn.
Duurt misschien een paar seconden langer om hem in je tas te doen, maar je laptop blijft wel langer heel.
Maar volegns mij bedoel je dat de laptop gewoon stevig moet zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Quote-jes van een ZDnet review over de Dell "Thin & Light" de 510m
Dell's Inspiron 510m is a solid performer, if a little too solid for extreme portability. Doughty rather than flashy, it will fit into a wide variety of roles in the business and at home and makes an excellent general purpose notebook for those who don't have to travel too far.
All this comes at the expense of a certain bulk that belies Dell's 'thin and light' designation for the 510m. At 2.6kg and 33cm (W) by 27 cm (D) by 3.3cm (H), this is no miniature of the species, and Dell's muted styling in silvers, greys and cobalt is an exercise in futuristic workmanlike aesthetics.
Tja allemaal een beetje middelmatig zal ik maar zeggen, dat vind ik zo wie zo van Dell. Er staan hier twee Dell laptops en ik schrok van hun lompe lelijkheid en de kwaliteit van het gebruikte materiaal laat volgens mij ook te wensen over.

Geen Dell dus.

Ik ga straks aan m'n baas vragen of ik een powerbook kan bestellen, wish me luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Rakkerzero schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:49:
[...]

Uhh, hoe lang moet ie meegaan dan? :?
Met laptops kan je maar beter gewoon voorzichtig doen. Ze kunnen namelijk vrij gevoelig zijn.
Duurt misschien een paar seconden langer om hem in je tas te doen, maar je laptop blijft wel langer heel.
Maar volegns mij bedoel je dat de laptop gewoon stevig moet zijn.
Juist!
Stevig is wat ik zoek!
Dun en Licht en Stevig!

[ Voor 3% gewijzigd door Je Moeder op 17-03-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:54
ik heb zelf een acer 803mlib en deze heeft alles wat jij wilt. momenteel is deze vervangen door de 8000 serie zoals hierboven iemand al schreef. Deze laptops zijn goed. Hartstikke fijn scherm met resolutie 1400x1050. wlan, bluetooth, goede accu gaat 4,5 uur mee (en ik progrmmeer dan, dus veel compilen), een DVD-RW, firewire en 4 USB 2.0, en dan een centrino 1.6 of 1.7 ik d8 momenteel ook 1.8.

misschien even over nadenken ?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 09:30
Ik heb op grond van dezelfde punten gekozen voor een Toshiba Sattelite Pro M30. Het enigste probleem dat ik tegen kom in jou geval is dat er standaard geen Bluetooth in zit.
Grenzeloze mobiliteit - de nieuwste Intel® Centrino™ mobile technology staat garant voor opmerkelijke prestaties, dit alles gevat in een stijlvolle metallic-zilveren behuizing
Alles-in-één - voorzien van Microsoft® Windows® XP Professional, drietalig (UK, FR, NL) en Toshiba ConfigFree™ software
Naadloze connectiviteit - alles aan boord inclusief draadloos LAN, USB 2.0 poorten, SD™ Card slot, i.LINK® (IEEE1394) poort en een TV-uit poort
Breedbeeld sensatie - werken wordt entertainment met het 15.4" beeldscherm
Kijk eens op http://nl.computers.toshi...rvice=NL&PRODUCT_ID=78089

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Even een update:

Het is uiteindelijk een G4 Powerbook SD geworden. Ik zit er nu op te werken en ben zeer onder de indruk van het OS en de looks van m'n PB-tje

Hij is dun en licht, precies wat ik zocht!

CU in APL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 08:28
Je denkt wel dat je keuze voor het formaat van het scherm vast staat? Ik heb zelf een IBM X40. Dat is een ultraportable apparaat. In combinatie met een dockingstation ben je toch zo flexibel als het gaat om de vele mogelijkheden. Wel heb je dan een 12" scherm, wat ik persoonlijk geen nadeel vind. Alleen als je applicaties gebruikt die veel schermruimte nodig hebben is het wat lastig. Denk bijvoorbeeld aan grafisch werk met Photoshop en Illustrator. Voor normaal werk gaat het echter erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
djluc schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:41:
Je denkt wel dat je keuze voor het formaat van het scherm vast staat? Ik heb zelf een IBM X40. Dat is een ultraportable apparaat. In combinatie met een dockingstation ben je toch zo flexibel als het gaat om de vele mogelijkheden. Wel heb je dan een 12" scherm, wat ik persoonlijk geen nadeel vind. Alleen als je applicaties gebruikt die veel schermruimte nodig hebben is het wat lastig. Denk bijvoorbeeld aan grafisch werk met Photoshop en Illustrator. Voor normaal werk gaat het echter erg goed.
Hij heeft al een laptop gekocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 14-10 08:28
Bartjeee schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:48:
[...]Hij heeft al een laptop gekocht 8)7
Oops, venstertje open laten staan :)
Pagina: 1