Ik heb een nieuwe baan en mag weer een laptop uitzoeken, ik kan maar geen keus maken... en het wachten is nog op de nieuwe BBG.
Er is een budget beschikbaar van circa 1800,- euro (incl. BTW)
Ik werk op veel verschillende locaties als systeembeheerder en zal hem dan ook zeer regelmatig onderweg gebruiken. Verder veel internetten, SHH, office, geen zware 3d aps iig.
Hij moet dus thin & light zijn oftewel dun en licht!
Wel en niet:
Niet:
10" of 12" scherm, liefst 14" mag 15" als hij maar onder de 3 kilo blijft!
Gamen
Lidl of Aldi
Wel:
Linux
Mobiele processor
WLAN (G)
Bluetooth
DVD-rw
Firewire
Breedbeeld zou fijn zijn.
Hogere resoluties dan 1280 x 800 of 1024 x 768 zijn ook zeer welkom!
Gevonden
Ik heb zelf al zitten zoeken en zou het liefst deze IBM Thinkpadf T42 hebben maar helaas de prijs is te hoog en geen firewire.
Om toch bij IBM te blijven is er nog de R51
Ik ben echter bang dat hij nog al lomp uitvalt hij is bijvoorbeeld al: 38.1 mm dik, nergens is het ding irl te zien.... Heeft verder alles wat ik zoek, denk ik...
Dan andere kanshebbers:
Asus
De W3 heeft alles wat ik eigenlijk wil hebben. Net 2 kilo, breedbeeld, dvd-rw, wlan, BT, enz enz.
De V6V heeft geen breedbeeld maar is wel erg plat en licht voor een 15" laptop en heeft verder ook alles aan boord. Ik zie hier op het forum ook nog geen goede gebrukerservaringen met de V6.
Of toch het gewicht (3,2kilo) )voor lief nemen en een erg mooie W1 nemen?
HP
Dan nog de HP Pavilion DV1159
Vergelijkbaar met de Asus W3, echter de DV1159 is wel een "amusements laptop" er zit zelfs een afstandsbediening bij... Ik vind dat niet echt profesioneel overkomen.
Acer
TravelMate 8000
Gewoon een prima laptop lijkt me...
TravelMate 4600
Mooi 15,4" breedbeeld en onder (net) de 3 kilo!
Welke word het?
Ik neig zelf toch het meest naar de Asus W3, maar hoe is de builtquality van het ding? Ik wil hem gewoon in m'n tas kunnen mikken zonder steeds supervoorzichtig te zijn.
14" breedbeeld lijkt met fijnste formaat.
Ik heb nu een 15" (4:3) en dat is voor op een desktop prima voor "on the road" vind ik dat toch echt te groot/zwaar. Ik blijf dus hangen op de HP en de Asus de enige fabrikanten met een 14" breedbeeld laptop in hun gamma.
Wie geeft me dat laatste duwtje in de goede richting
Heeft iemand nog andere suggesties, vooral dus meer 14" breedbeeld modellen.
Er is een budget beschikbaar van circa 1800,- euro (incl. BTW)
Ik werk op veel verschillende locaties als systeembeheerder en zal hem dan ook zeer regelmatig onderweg gebruiken. Verder veel internetten, SHH, office, geen zware 3d aps iig.
Hij moet dus thin & light zijn oftewel dun en licht!
Wel en niet:
Niet:
10" of 12" scherm, liefst 14" mag 15" als hij maar onder de 3 kilo blijft!
Gamen
Lidl of Aldi
Wel:
Linux
Mobiele processor
WLAN (G)
Bluetooth
DVD-rw
Firewire
Breedbeeld zou fijn zijn.
Hogere resoluties dan 1280 x 800 of 1024 x 768 zijn ook zeer welkom!
Gevonden
Ik heb zelf al zitten zoeken en zou het liefst deze IBM Thinkpadf T42 hebben maar helaas de prijs is te hoog en geen firewire.
Om toch bij IBM te blijven is er nog de R51
Ik ben echter bang dat hij nog al lomp uitvalt hij is bijvoorbeeld al: 38.1 mm dik, nergens is het ding irl te zien.... Heeft verder alles wat ik zoek, denk ik...
Dan andere kanshebbers:
Asus
De W3 heeft alles wat ik eigenlijk wil hebben. Net 2 kilo, breedbeeld, dvd-rw, wlan, BT, enz enz.
De V6V heeft geen breedbeeld maar is wel erg plat en licht voor een 15" laptop en heeft verder ook alles aan boord. Ik zie hier op het forum ook nog geen goede gebrukerservaringen met de V6.
Of toch het gewicht (3,2kilo) )voor lief nemen en een erg mooie W1 nemen?
HP
Dan nog de HP Pavilion DV1159
Vergelijkbaar met de Asus W3, echter de DV1159 is wel een "amusements laptop" er zit zelfs een afstandsbediening bij... Ik vind dat niet echt profesioneel overkomen.
Acer
TravelMate 8000
Gewoon een prima laptop lijkt me...
TravelMate 4600
Mooi 15,4" breedbeeld en onder (net) de 3 kilo!
Welke word het?
Ik neig zelf toch het meest naar de Asus W3, maar hoe is de builtquality van het ding? Ik wil hem gewoon in m'n tas kunnen mikken zonder steeds supervoorzichtig te zijn.
14" breedbeeld lijkt met fijnste formaat.
Ik heb nu een 15" (4:3) en dat is voor op een desktop prima voor "on the road" vind ik dat toch echt te groot/zwaar. Ik blijf dus hangen op de HP en de Asus de enige fabrikanten met een 14" breedbeeld laptop in hun gamma.
Wie geeft me dat laatste duwtje in de goede richting
Heeft iemand nog andere suggesties, vooral dus meer 14" breedbeeld modellen.
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.