Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Tele2 is Telfort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin van mij heeft als netwerk Tele2 (jah ik weet, dom). Nu is er het volgende aan de hand. Provider logo is van Telfort, hoe kan dat nou? Dat zijn toch 2 verschillende providers en die gaan toch zeker niet met andere operatorlogo's reclame maken? Dat is punt 1.

Punt 2 is dat er vaak staat: Alleen noodoproepen toegestaan.
Is dit omdat er geen bereik is (wat ik me kan voorstellen met Tele2), of heeft dit een andere reden?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Tele2 maakt gebruik van het netwerk van Telfort. Daarom is het logisch dat je het logo krijgt van de netwerkoperator.

Alleen noodoproepen betekend idd dat je geen ontvangst hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Pizzaman op 16-03-2005 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah mijn dank is groot :)

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Moet je even kijken bij de netwerkinstellingen van de telefoon, waarschijnlijk is gewoon het verkeerde netwerk geselecteerd. Aangezien ze niet betaald heeft voor een abonnement bij Telfort (neem ik aan) mag ze alleen een noodoproep doen (want gratis nummer). Een kameraad van mij heeft dit ook een keer gehad bij een (versgekochte!) Nokia van KPN, stond er ook Telfort in beeld en "Alleen noodoproep".

edit: net reactie gelezen van Pizzaman... dat kan ook natuurlijk...

[ Voor 10% gewijzigd door Martin op 16-03-2005 15:20 ]

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Klopt, zowel Tele2, AH Mobiel, en al dat soort bedrijven maken gebruik van het netwerk van Telfort, hun kopen zegmaar gewoon belminuten in, en kunnen dit dus voordelig doorverkopen aan hun klanten.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

en 'alleen noodoproepen' betekent meestal dat je geen bereik hebt op je eigen netwerk, maar wel op een ander netwerk (bijvoorbeeld vodafone ofzo)

Je kunt niet 'roamen' binnen Nederland maar zodra je bereik hebt op welk netwerk dan ook kun je altijd alarmdiensten bellen (112, 911 enzo), vandaar die omschrijving 'alleen noodoproepen'.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Pizzaman schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:18:
Tele2 maakt gebruik van het netwerk van Telfort. Daarom is het logisch dat je het logo krijgt van de netwerkoperator.

Alleen noodoproepen betekend idd dat je geen ontvangst hebt.
Daarom is het ook zo'n *** profider :X :( :|

edit:
even stukje sensuur, reactie is al vrij zinloos, dit woord gebruiken in eenpost is dan dubbel-.....

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 16-03-2005 21:42 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:13
AH mobiel was toch Ben, of eum, T-mobile heet dat nu?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
nou... ik vind Tele2 abo niet zo ***, heb bijna overal bereik (waar ik ben gekomen :P in NL, dat is voornamelijk randstad) het is het goedkoopst van alle :D en gratis bellen in daltarief :P... netwerk is gewoon Telfort..

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 16-03-2005 21:41 ]

Gallery V&A

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
AH Mobiel is voor een deel Telfort en KPN...

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 11:30
Verklaar u nader...
AH maakt gebruik van het Telfort netwerk. Maar met KPN heeft het naar mijn weten niets te maken. Heb 4 jaar bij AH gewerkt, en ben sinds kort werkzaam bij Telfort. (Toevallig he? :P )

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Capa schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:57:
Verklaar u nader...
AH maakt gebruik van het Telfort netwerk. Maar met KPN heeft het naar mijn weten niets te maken. Heb 4 jaar bij AH gewerkt, en ben sinds kort werkzaam bij Telfort. (Toevallig he? :P )
Ok, jij bent dus een van de nieuwe in Amsterdam :P AH Mobiel heeft 2 versies: Geel en Paars.
Geel is de nieuwe, Paars is de oude. De Paars-variant maakte gebruik van het netwerk van KPN. De Geel-variant maakt gebruik van het netwerk van Telfort.

Paars-simkaarten zijn niet meer verkrijgbaar, enkel opwaardeerkaarten voor Paars.

Het feit dat Paars van KPN is en Geel van Telfort geeft de laatste tijd ook nogal wat problemen. Klanten die overstappen van Paars naar Geel, komen erachter dat hun nieuwe Geel-simkaart in hun oude Paars-toestel vaak niet werkt. Die oude toestellen zijn vaak nog singleband (900 mhz) en het telfort netwerk gebruikt 1800 mhz netwerk.
Pagina: 1