HP Compaq NX 9010 - Wireless mogelijk maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor iemand met een HP Compaq NX 9010 leg ik wireless aan. Die laptop heeft daarvoor nog geen faciliteiten aan boord.

Op de HP-site heb ik na veel zoeken gezien dat er al een antenne in de laptop zit en er zijn modules voor. Over de prijs is niets te vinden, en een zoektocht naar winkels levert niets op. Wel is te zien dat het om een mini PCI kaart gaat.

Vraag: Maakt het wat uit welk merk mini PCI kaart ik er in stop? Kan ik dan alsnog die antenne gebruiken (die er blijkbaar inzit).

Op zich is PCMCIA gemakkelijk, maar daar steekt wel altijd een stukje uit wat irritant is.

Andere vraag: Er zit momenteel 10/100 mbit netwerk in, voor zover ik weet ook mini PCI. Zou die er uit moeten als ik mini PCi wlan er in zet?

Zo ja, kan ik dan ook een ingebouwde antenne gebruiken met een PCMCIA kaart?
In mijn eigen laptop zit zo iets niet, maar heb ik ook geen mogelijkheden op mijn PCMCIA kaart gezien om dat uitsteeksel weg te laten.

Kortom, ik wil gewoon weten hoe die laptop het beste wireless kan, met behoud van de 10/100 mbit poort. De HP site biedt enerzijds veel info, maar anderzijds niets, op den duur surf je rondjes. Overzichtelijkheid is moeilijk, en prijzen worden nergens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit gebied doet HP het niet goed, ze hebben wel mogelijkheden maar informatie en verkooppunten zijn er niet. Zo had laatst ook eentje een bluetooth module nodig voor zijn hp die ook nergens te vinden was. Ik zou gewoon contact opnemen met hp en vragen om meer informatie en verkooppunten. Gewoon een mailtje sturen of bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je ook gelijk in, maar dat kan zo'n gedoe worden. Heb uiteindelijk maar gebeld, na drie keer een ander nummer te moeten bellen en allerlei referenties, moest ik het artikelnummer van de laptop hebben. Die heb ik niet, maar al die artikelen zijn hetzelfde wat netwerk betreft (ik heb de servicemanual inmiddels opgedoken). Geen boodschap aan, dus eerst dat artikelnummer op dat ding opzoeken. Zucht..en dat voor een prijsopgave. Inmiddels zijn mijn vragen die ik hier heb gesteld wel beantwoord, dmv. die servicemanual die ik (waarschijnlijk niet geheel legaal) heb gedownload. Treurig dat het zo moet voor zo iets simpels.

(het antwoord is: er kan dus een mini-PCI kaartje in voor WLAN, gaat niet tenkost van bestaande aansluitingen, kan erbij, maar moet apart besteld worden)

[ Voor 12% gewijzigd door SvMp op 16-03-2005 19:14 ]