[PHP] Sessions & backspace ellende

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ongetwijfeld bekende kwaal onder pagina's die met session_start() worden geactiveerd.

Iedereen kent wel een Backspace probleem. Als je per ongeluk erop ramt, zie je opeens dat de pagina een foutmelding geeft, dat het outdated is, en dat je pagina maar es moet vernieuwen.

Vooral bij fout invullen van formulier ga je nogal snel op Backspace rammen (vaak na per ongeluk op Enter drukken terwijl je niet alle velden hebt ingevuld....)

Hoe kan ik proberen voorkomen met behoud van sessions (ik moet ze wel kunnen inlezen) ?
Welke codes kunnen dan toegevoegd worden?

Iemand wat tips? Het is verwarrend en vervelend. De paniek is hiermee nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Dat heeft niets met sessies te maken iig. Je krijgt dat alleen te zien als je een formulier hebt ingevult waarna je doorklikt bij de pagina die daarop volgt en dan op backspace drukt. Ik heb het verder nog nooit meegemaakt iig.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Hm... wat bedoel je nou precies :? Wil je zorgen dat een formulier ingevuld blijft als iemand teruggaat naar het formulier? Of dat iemand niet terug kan gaan naar een formulier?
Hoe kan ik proberen voorkomen met behoud van sessions (ik moet ze wel kunnen inlezen) ?
Welke codes kunnen dan toegevoegd worden?
En zou je dit ook nog iets meer toe kunnen lichten? Codes? Wat voor codes? Wanneer wil je een session inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
// Default session
session_start();

/*  Using sessions can cause problems when hitting the 'back' button
 *  causing 'page expired' messages.  The 'private_no_expire' setting
 *  is a good workaround for this.
 */  
session_cache_limiter( 'private_no_expire' );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
ludo schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:11:
Hm... wat bedoel je nou precies :? Wil je zorgen dat een formulier ingevuld blijft als iemand teruggaat naar het formulier? Of dat iemand niet terug kan gaan naar een formulier?
Als gewoon HTML formulier kun je altijd teruggaan en de gegevens staan er nog.

Maar op aantal forums is er 'backspace' kwaal aanwezig: ben je opeens iets vergeten en wil je terug, ben je opeens alles kwijt. Je ziet dan verlopen pagina. De formulier zelf kun je niet meer terughalen. Je kan wel alsnog naar formulier gaan, maar dat moet via normale links op pagina's. Niet met terug/vooruit bladeren in browser.
Je hebt mijn probleem goed begrepen. Bedankt!
Ik zal die code even toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het beste en meest uservriendelijk is natuurlijk om bij een fout weer het formulier te laten zien met de oorspronkelijk ingevulde waarden; de gebruiker hoeft dan niet meer de back-button te hanteren :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 16-03-2005 21:30 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1